17-08-2017 3:38 pm posted by tuulia.lehtomaa@visma.com
Hei,
olemme julkaisseet Netvisor ID -mobiilisovelluksen, jonka avulla voit kirjautua luotettavasti ja vaivattomasti Netvisoriin. Tunnistautuminen sovelluksen kautta tapahtuu sormenjälkitunnisteella tai omalla PIN-koodilla. Netvisor ID sopii myös ulkomaalaisille käyttäjille, joilla ei ole mahdollisuutta suomalaisiin pankkitunnisteisiin tai mobiilivarmenteeseen. Netvisor ID -sovellukseen saat myöhemmin myös hyödyllisiä järjestelmätiedotteita. Sovellus toimii erinomaisena vaihtoehtona pankkitunnuksilla ja Mobiilivarmenteella kirjautumiselle. Sovellus on täysin maksuton.
Netvisor ID -sovelluksen käyttöönotto on nopeaa:
Netvisor ID on tulossa Google Play -kauppaan syksyllä.
Lue lisää: www.netvisor.fi/id
18-08-2017 7:31 am posted by Petri Miikki
Moi Frank,
Jos sovellus ei ole auki sisäänkirjautumisen yhteydessä, niin puhelimeen tulee push-ilmoitus, jota täppäämällä pääsee hyväksymään sisäänkirjautumispyynnön. Sovelluksen käyttöönoton jälkeen iOS -versiossa pyydetään oikeuksia push-ilmoitusten vastaanottamiseksi, jolloin ilmoitukset tulee sallia. Jos vahingossa on kieltänyt sovellusta lähettämästä push-ilmoituksia, niin push-ilmoitukset voi vielä jälkikäteen laittamassa päälle: "Puhelimen asetukset" -> "Ilmoitukset" -> "Netvisor ID" -> "Salli ilmoitukset".
Android-version osalta ollaan jo ihan loppumetreillä, mutta tarkkaa aikaa en uskalla luvata, koska ohjelmistokehityksessä valitettavasti tulee silloin tällöin odottamattomia yllätyksiä. Näillä näkymin Android-versio tultaisiin julkaisemaan syyskuun aikana.
Ystävällisin terveisin,
Petri Miikki
24-08-2017 11:14 am posted by Anonymous
Loistojuttu. Ilmoitan tän meidän meidän iLuuri käyttäjille. Danke!
26-09-2017 10:01 am posted by Anonymous
Kokeilin ID:tä. Hyvä mutta ei täydellinen. PAri kommenttia (Android):
Tuossa nuo, muuten oikein sujuva ja toimiva. Taidan silti pysyä pankkiloginissa toistaiseksi, koska noi ylimääräiset stepit on vaan turhia, ja pankki helpompaa.
Sinänsä tietty kiinnostaa, että korjaantuvatko nuo mainitsemani asiat?
04-10-2017 7:06 am posted by Anonymous
Hei
Kun olen luonut ID:n työpuhelimeeni voinko tehdä sen myös henkilökohtaiseen puhelimeeni?
04-10-2017 7:48 am posted by Petri Miikki
Moi Frank,
Kiitos palautteestasi
1. Sisäänkirjautumissivu tallentaa puhelinnumeron syötettyyn kenttään onnistuneen sisäänkirjautumisen yhteydessä. Seuraavalla kerralla kun menee sisäänkirjautumaan, niin riittää että valitsee puhelinnumero -kentän ja painaa nuolinäppäintä alaspäin tai alkaa syöttämään omaa puhelinnumeroaan, jolloin selain automaattisesti näyttää aiemmin syötetyt puhelinnumerot.
2. Olet kyllä aivan oikeassa. Kun tulevia päivityksiä tehdään, niin tästä tullaan keskustelemaan, että voidaanko ottaa pois vai ei. En äkkiseltään muista syytä miksi se on siihen lisätty.
Ystävällisin terveisin,
Petri Miikki
04-10-2017 7:50 am posted by Petri Miikki
Moi Tuula,
Tällä hetkellä Netvisor ID on mahdollista ottaa käyttöön vain yhteen laitteeseen kerrallaan. Eli valitettavasti et voi ainakaan tällä hetkellä ottaa Netvisor ID :ta käyttöön myös henkilökohtaiseen puhelimeesi.
Onko Netvisor ID muuten ollut hyödyllinen sekä helpottanut Netvisoriin kirjaantumista? Jos sinulla olisi myös muita kehitysideoita, niin mielellään kuulen
Ystävällisin terveisin,
Petri Miikki
04-10-2017 8:03 am posted by Anonymous
Hei Petri
Olen tosi tyytyväinen tähän ID:hen, hyvä olla toinenkin kirjautumismahdollisuus jos syystä tai toisesta toinen ei toimi, onneksi pankkitunnuksia kahdesta eri pankista niin joku aina toimii.
Lähetin eilen tukipyynnön kautta sähköpostia sekä ostosuoritusten että myyntisuoritusten käsittelystä koskien nimenomaan hyvityslaskuja. Eilen nimittäin kirjasin käsin erään asiakkaan tiliotteilta asiakkaisen viitteellisiä maksuja missä oli yksi tai useampi hyvitys mukana, käsipelissä siinä meni muutama tunti. Olen vain aikoinaan tottunut että sekä veloitukset että hyvitykset kuittaantuvat automaattisesti jos asiakas ne viitteellisenä lähettää. Samoin ostolaskuissa valittiin kaikki laskut maksuun (myös hyvityslaskut) jolloin hyvitysten käyttö siirtyi viitteellisenä tiedoksi vastapuolelle eikä erillisiä ilmoituksia kohdistuksista tarvittu. Näin myös muodostuu tositteet kaikille maksuille eikä hyvityslakun tosite ole veloituslasku mikä on vähän kummallista. Toivottavasti tämä automatiikka tulee myös Netvisoriin.
T:Tuula
04-10-2017 8:42 am posted by Anonymous
Petri Miikki
1. tuon `nuoli alaspäin` toki tiedän. Miksi sitä ei voi saada siihen valmiiksi kuten muillakin vastaavilla sivuilla on..?
2. keskustelkaa vaan, kunhan tulette lopulta fiksuun lopputulokseen - ja poistatte ylimääräisen napin
04-10-2017 3:42 pm posted by Petri Miikki
Hei Frank,
Eli periaattessa toimisiko tuo sillä periaatteella, että viimeisin puhelinnumero jolla on selaimessa tehty sisäänkirjautuminen, niin tarjottaisiin heti esitäytettynä seuraavalla kerralla? Tällöin käyttäjän tarviaisi klikata selaimessa pelkästään "Tunnistaudu".
Osaatko muuten sanoa millä pankilla/sivulla tuo olisi toteutettuna, että selaimessa riittää pelkkä "Kirjaudu"? Voisin tutustua miten heillä se toimii
Ystävällisin terveisin,
Petri Miikki
06-10-2017 3:41 pm posted by Anonymous
Ainakin s-pankki ja kun klikkaa "kirjaudu" niin seuraava steppi on sormenjälki puhelimessa
tästä seuraava steppi on klikata desktopissa "hyväksy" ja netvisor voisi mun puolesta jättää sen kokonaan väliin
06-10-2017 5:24 pm posted by Petri Miikki
Kiitos Frank!
Pitää etsiä henkilö käsiin jolla on s-pankin tunnarit demoamaan miten se on toteutettu ja oppia siitä lisää
Ystävällisin terveisin,
Petri miikki
07-10-2017 12:06 pm posted by Anonymous
Hei,
puhelimeni vaihtui uuteen laitteeseen ja puhelinnumero toki säilyi samana. Miten saan Netvisor ID -tunnisteen aktivoitumaan uudelle laitteelle?
08-10-2017 7:37 pm posted by Petri Miikki
Moi Aila,
Tässä vaiheessa ei valitettavasti ole vielä muuta mahdollisuutta kuin kirjautua Netvisoriin. Sitten mennä Netvisor ID -asetuksiin: "Oma nimi" -> "Omat perusasetukset" -> "Netvisor ID" ja täältä poistaa Netvisor ID käytöstä. Tämän jälkeen pystyt tekemään käyttöönoton uudelle laitteelle.
Tässä vaiheessa käyttöönotto on helpointa tehdä luomalla uusi aktivointikoodi suoraan Netvisorista ja syöttää se uuteen laitteeseen (ettei tarvitse pankkitunnistautumista tehdä enää, kun on jo kirjautunut Netvisoriin)
Ystävällisin terveisin,
Petri Miikki
Anonymous
17-08-2017 8:10 pm posted by Anonymous
Aukeaako appi automaattisesti puhelimeen, vai pitääkö se avata enne loggaamista? Onko Android-versiosta tarkempaa aikataulua?