A

Anonymous

Netvisor ID – entistä helpompi tapa kirjautua Netvisoriin

12-11-2021 6:38 pm posted by tuulia.lehtomaa@visma.com (Updated 04-10-2017 by Anonymous)

Aukeaako appi automaattisesti puhelimeen, vai pitääkö se avata enne loggaamista? Onko Android-versiosta tarkempaa aikataulua?


P

Petri Miikki

18-08-2017 7:31 am posted by Petri Miikki

Moi Frank,

Jos sovellus ei ole auki sisäänkirjautumisen yhteydessä, niin puhelimeen tulee push-ilmoitus, jota täppäämällä pääsee hyväksymään sisäänkirjautumispyynnön. Sovelluksen käyttöönoton jälkeen iOS -versiossa pyydetään oikeuksia push-ilmoitusten vastaanottamiseksi, jolloin ilmoitukset tulee sallia. Jos vahingossa on kieltänyt sovellusta lähettämästä push-ilmoituksia, niin push-ilmoitukset voi vielä jälkikäteen laittamassa päälle: "Puhelimen asetukset" -> "Ilmoitukset" -> "Netvisor ID" -> "Salli ilmoitukset".

Android-version osalta ollaan jo ihan loppumetreillä, mutta tarkkaa aikaa en uskalla luvata, koska ohjelmistokehityksessä valitettavasti tulee silloin tällöin odottamattomia yllätyksiä. Näillä näkymin Android-versio tultaisiin julkaisemaan syyskuun aikana.

Ystävällisin terveisin,

Petri Miikki

A

Anonymous

24-08-2017 11:14 am posted by Anonymous

Loistojuttu. Ilmoitan tän meidän meidän iLuuri käyttäjille. Danke! Smiley Happy

A

Anonymous

26-09-2017 10:01 am posted by Anonymous

Kokeilin ID:tä. Hyvä mutta ei täydellinen. PAri kommenttia (Android):

  1. login-sivu desktopissa ei anna tallettaa puhelinnumeroa => puh.nron lisääminen on yksi ylimääräinen steppi. Vertaan tätä vaikka pankkitunnuksilla kirjautumiseen, jossa riittää klikata `Kirjaudu`
  2. Appissa pitää painaa nappia `Confirm` ennen kuin voin logata sormenjäljellä => jälleen ylimääräinen steppi jota pankkipuolella ei ole.

Tuossa nuo, muuten oikein sujuva ja toimiva. Taidan silti pysyä pankkiloginissa toistaiseksi, koska noi ylimääräiset stepit on vaan turhia, ja pankki helpompaa. Smiley Happy

Sinänsä tietty kiinnostaa, että korjaantuvatko nuo mainitsemani asiat? Smiley Wink

A

Anonymous

04-10-2017 7:06 am posted by Anonymous

Hei

Kun olen luonut ID:n työpuhelimeeni voinko tehdä sen myös henkilökohtaiseen puhelimeeni?

P

Petri Miikki

04-10-2017 7:48 am posted by Petri Miikki

Moi Frank,

Kiitos palautteestasi Smiley Happy

1. Sisäänkirjautumissivu tallentaa puhelinnumeron syötettyyn kenttään onnistuneen sisäänkirjautumisen yhteydessä. Seuraavalla kerralla kun menee sisäänkirjautumaan, niin riittää että valitsee puhelinnumero -kentän ja painaa nuolinäppäintä alaspäin tai alkaa syöttämään omaa puhelinnumeroaan, jolloin selain automaattisesti näyttää aiemmin syötetyt puhelinnumerot.

2. Olet kyllä aivan oikeassa. Kun tulevia päivityksiä tehdään, niin tästä tullaan keskustelemaan, että voidaanko ottaa pois vai ei. En äkkiseltään muista syytä miksi se on siihen lisätty.

Ystävällisin terveisin,

Petri Miikki

P

Petri Miikki

04-10-2017 7:50 am posted by Petri Miikki

Moi Tuula,

Tällä hetkellä Netvisor ID on mahdollista ottaa käyttöön vain yhteen laitteeseen kerrallaan. Eli valitettavasti et voi ainakaan tällä hetkellä ottaa Netvisor ID :ta käyttöön myös henkilökohtaiseen puhelimeesi.

Onko Netvisor ID muuten ollut hyödyllinen sekä helpottanut Netvisoriin kirjaantumista? Jos sinulla olisi myös muita kehitysideoita, niin mielellään kuulen Smiley Happy

Ystävällisin terveisin,

Petri Miikki

A

Anonymous

04-10-2017 8:03 am posted by Anonymous

Hei Petri

Olen tosi tyytyväinen tähän ID:hen, hyvä olla toinenkin kirjautumismahdollisuus jos syystä tai toisesta toinen ei toimi, onneksi pankkitunnuksia kahdesta eri pankista niin joku aina toimii.

Lähetin eilen tukipyynnön kautta sähköpostia sekä ostosuoritusten että myyntisuoritusten käsittelystä koskien nimenomaan hyvityslaskuja. Eilen nimittäin kirjasin käsin erään asiakkaan tiliotteilta asiakkaisen viitteellisiä maksuja missä oli yksi tai useampi hyvitys mukana, käsipelissä siinä meni muutama tunti. Olen vain aikoinaan tottunut että sekä veloitukset että hyvitykset kuittaantuvat automaattisesti jos asiakas ne viitteellisenä lähettää. Samoin ostolaskuissa valittiin kaikki laskut maksuun (myös hyvityslaskut) jolloin hyvitysten käyttö siirtyi viitteellisenä tiedoksi vastapuolelle eikä erillisiä ilmoituksia kohdistuksista tarvittu. Näin myös muodostuu tositteet kaikille maksuille eikä hyvityslakun tosite ole veloituslasku mikä on vähän kummallista. Toivottavasti tämä automatiikka tulee myös Netvisoriin.

T:Tuula

A

Anonymous

04-10-2017 8:42 am posted by Anonymous

Petri Miikki

1. tuon `nuoli alaspäin` toki tiedän. Miksi sitä ei voi saada siihen valmiiksi kuten muillakin vastaavilla sivuilla on..? Smiley Happy

2. keskustelkaa vaan, kunhan tulette lopulta fiksuun lopputulokseen - ja poistatte ylimääräisen napin Smiley Wink

P

Petri Miikki

04-10-2017 3:42 pm posted by Petri Miikki

Hei Frank,

Eli periaattessa toimisiko tuo sillä periaatteella, että viimeisin puhelinnumero jolla on selaimessa tehty sisäänkirjautuminen, niin tarjottaisiin heti esitäytettynä seuraavalla kerralla? Tällöin käyttäjän tarviaisi klikata selaimessa pelkästään "Tunnistaudu".

Osaatko muuten sanoa millä pankilla/sivulla tuo olisi toteutettuna, että selaimessa riittää pelkkä "Kirjaudu"? Voisin tutustua miten heillä se toimii Smiley Happy

Ystävällisin terveisin,

Petri Miikki

A

Anonymous

06-10-2017 3:41 pm posted by Anonymous

Ainakin s-pankki Smiley Happy ja kun klikkaa "kirjaudu" niin seuraava steppi on sormenjälki puhelimessa Smiley Happy tästä seuraava steppi on klikata desktopissa "hyväksy" ja netvisor voisi mun puolesta jättää sen kokonaan väliin Smiley Wink

P

Petri Miikki

06-10-2017 5:24 pm posted by Petri Miikki

Kiitos Frank!

Pitää etsiä henkilö käsiin jolla on s-pankin tunnarit demoamaan miten se on toteutettu ja oppia siitä lisää Smiley Happy

Ystävällisin terveisin,

Petri miikki

A

Anonymous

07-10-2017 12:06 pm posted by Anonymous

Hei,

puhelimeni vaihtui uuteen laitteeseen ja puhelinnumero toki säilyi samana. Miten saan Netvisor ID -tunnisteen aktivoitumaan uudelle laitteelle?

P

Petri Miikki

08-10-2017 7:37 pm posted by Petri Miikki

Moi Aila,

Tässä vaiheessa ei valitettavasti ole vielä muuta mahdollisuutta kuin kirjautua Netvisoriin. Sitten mennä Netvisor ID -asetuksiin: "Oma nimi" -> "Omat perusasetukset" -> "Netvisor ID" ja täältä poistaa Netvisor ID käytöstä. Tämän jälkeen pystyt tekemään käyttöönoton uudelle laitteelle.

Tässä vaiheessa käyttöönotto on helpointa tehdä luomalla uusi aktivointikoodi suoraan Netvisorista ja syöttää se uuteen laitteeseen (ettei tarvitse pankkitunnistautumista tehdä enää, kun on jo kirjautunut Netvisoriin) Smiley Happy

Ystävällisin terveisin,

Petri Miikki

A

Anonymous

19-09-2019 11:48 am posted by Anonymous

Miksiköhän Netvisor ID sovelluksen kautta kirjautuminen vaatii niin monta vaihetta? Toisin kuin moni muu sormenjälkeen perustuva tunnistautumismenetelmä esim. iPhonessa, tämä vaatii jotenkin oudon monta klikkausta ennen. Voisiko tuota vähän katsoa käytettävyyden kannalta uusiksi. Helpottaisi arkea kun tällainen usein tapahtua toimenpide olisi nopeampi.

Login or Signup to post a comment