Visma ✓
30-09-2020 11:01 am posted by Laura Kaija
Hei.
Oletko yrityksen käyttäjähallitsija (KH), tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK) tai tilintarkastaja (TT)?
Suunnittelemme käyttäjälistauksen uudistamista.
Voisitteko kertoa meille:
Käytännön esimerkkien ja kommenttien avulla haluamme varmistaa, että teemme näkymään toivottuja muutoksia ja saamme siten teille sopivia työkaluja arkea helpottamaan:)
Jos ette halua keskustella alla, niin voitte toki myös lähettää yksityisviestin Communityn yläreunan kirjekuoren kautta, että saamme toivottuja vastauksia.
(PS. Pidetään tämän keskustelun aihe käyttäjälistauksen uudistamisessa. Käyttöoikeuksien parannuksille on myös oma keskustelu: https://community.visma.com/t5/Netvisor-keskustelut/Kayttooikeuksien-ongelmien-kartoittaminen/m-p/325501#M6389)
Yhteistyöterveisin
Laura Kaija & Erna Kangassalo
Netvisorin tuotekehitys
02-10-2020 10:25 am posted by Anonymous
Tämä tuli sopivasti, olin jo kirjoittamassa aiheesta!
1) käyttäjän nimi, profiilit voisi pitää näyvissä ja roolit. Voimassaoloaika kätevä kun voi pääsivulta asian tarkistaa. Tässä voisi myös lukea ei voimassa, jos oikeuksia ei ole. Joskus näitä otetaan pois esim. perhevapaiden vuoksi määräajaksi, mutta henkilöä ei poisteta kokonaan.
2) turhaa tietoa on käyttäjän sähköpostiosoite, sen voisi käydä tarvittaessa katsomassa henkilön takaa.
3) taulukossa olisi hyvä jos pääsisi valitsemaan yrityksen omat käyttäjät ja tilitoimiston käyttäjät omille listoille. Tämä voisi olla alasvetovalikkona. Tämä siksi että yrityksen omia käyttäjiä saattaa olla parikymmentä ja tilitoimiston käyttäjiä saman verran. Listaus näistä yhdessä on pitkä ja sekava. Sama valinta myös muissa toiminnoissa esim. reskontraoikeuksien määrittelyssä, eli ei pelkästään etusivulla.
4) selaimen haulla nimen perusteella
5) Ilmoittaisi jos oikeus on päättymässä
Voi olla että tulee jotain vielä mieleen, mutta lisäilen sitten ��
07-10-2020 9:05 am posted by Anonymous
16-10-2020 2:01 pm posted by Anonymous
Hei.
Mitä tietoja taulukossa olisi mielestänne hyvä näkyä ja miksi?
Mikä puolestaan on turhaa tietoa?
Millaisilla ehdoilla haluaisitte rajata listausta ja miksi? (käytännön esimerkit ovat parhaimpia).
Millä tiedoilla etsitte käyttäjiä?
Anonymous
30-09-2020 1:58 pm posted by Anonymous
Hei!
1. Taulukosta voisi näkyä suoraan:
a) Kenellä on matkalaskujen hallintaan muokkausoikeus eli kuka on lisätty palkansaajaksi. Tästä näkisi suoraan, kuka käyttäjistä kuuluu toimihenkilöihin (erottamaan työntekijöistä, joilla on suppeammat oikeudet).
b) Onko käyttäjällä oikeus lukea kirjanpidon raportteja. (Eli ei oikeutta kirjanpito-osuuteen / Netvisor Accounting). Tämä on tärkeä rajaus, joka erottaa reskontrakäyttäjiä toisistaan, eikä tätä tietoa tarvitsisi silloin kaivaa yksittäisten oikeuksien alta.
3. Voisiko rajauksia tehdä klikkaamalla otsikkoa? Tämän tyyppinen rajaus voidaan tehdä esim. ostolaskuluettelossa. Lisäksi olisi käytännöllistä, että käyttäjät, joilla on keskenään täysin samat oikeudet, voisi rajata omiksi ryhmikseen. Näille voisi tehdä esimerkiksi omia käyttäjäryhmiä (esim. työntekijät, yksikönjohtajat, assistentit jne.), samaan tyyliin kuin toimittajille voi luoda omia toimittajaryhmiä.
-Lilli