26-11-2015 9:53 am posted by Anonymous
Hei!
Myyjämme ovat suhteellisen sekaisin asiakastiedoista Netvisorissa, sillä uutta asiakasta luodessa annettujen kenttien logiikka on jokseenkin erilainen kuin jo luodun asiakkaan perustiedoissa.
Olisiko näitä mahdollista yhtenäistää? Termistö ja jaottelu eivät ole kovin selkeitä.
Olemme ohjeistaneet, että uutta asiakasta luodessa täytettäisiin asiakkaalle jo mahdollisimman paljon tietoja. Uuden asiakkaan lomake on kuitenkin kohtuusekava:
Asiakkaan yleisnäkymässä tiedot on jaoteltu seuraavasti, huom. termistö:
Asiakkaan perustietojen muokkauksessa tiedot on taas esitelty eri järjestyksessä ja eri logiikalla:
Olisiko näihin mahdollista saada vastaavat kentät ja vastaava logiikka kaikkiin kolmeen?
On erittäin vaikeaa yrittää ohjeistaa kaikkia toimimaan samalla tavoin, kun täyttölogiikka vaihtelee lomakkeiden välillä.
Kuitenkin asiakkaan yhteystietojen oikeellisuus ja ajantasaisuus on yksi avaintekijä laskutuksellisesti.
Ystävällisin terveisin,
Kati Tuominen, asiantuntija, Chementors Oy
04-01-2016 1:49 pm posted by Anonymous
Kun asiakastietolomakkeet on saatu linjaan, voisi linjailua jatkaa myös tilausvahvistusten, lähetteiden ja laskujen puolelle.
08-11-2017 10:49 am posted by Jani Korhola
Hei Kati,
Toiveesi jättämisen jälkeen on jo paljon tapahtunut ja esimerkiksi tuo sähköpostilaskutusosoite löytyy asiakkaan luonnista. Asiakkaan luonnin yhteydessä ei kuitenkaan ole tarkoituksen mukaista pakottaa kaikkia käyttäjiä täyttämään kaikkia asiakkaan tietoja sillä niitä ei välttämättä tarvita ko yrityksen toiminnassa. Näin ollen osa tiedoista lisätään vasta asiakkaan luonnin jälkeen.
Terminologiaa päivitämme ja yhtenäistämme muun kehitystyön yhteydessä jatkuvasti. Muuten ei isompia muutoksia asiakaskortille ole nyt lähiaikoina tiedossa, joten tuohon tietojen järjestykseen liittyvään toiveeseen ei ole kovin pikaisesti muutoksia tiedossa.
Anonymous
26-11-2015 4:35 pm posted by Anonymous
Meillä on nuo eri toimipaikat käytössä ei niinkään yhteyshenkilöitä, vaan tavaran toimitusosoitteita varten. Meillä monia asiakkaita, joilla laskutus- ja toimitusosoitteet ovat eri osoitteita ja samalla asiakkaalla voi olla useampia eri toimitusosoitteita.