18-02-2016 4:59 pm posted by Anonymous
Myyntilaskussa on väärin asiakkaan nimi, voiko vaihtaa asiakasta myyntilaskuosiossa muokkaa laskua toiminnolla. Tilanne tulee eteen, kun esim. asiakas on vaihtanut mm. nimeä, yhteystietoja ja lasku on ehditty lähettää. Jos ei voi vaihtaa, joutuu tekemään turhaa lisä työtä. Aikaisemmin muistaakseni tämän toimenpiteen pystyi tekemään.
25-02-2016 10:28 am posted by Anonymous
Huomiona tähän vielä se, että toiminto ei ole mahdollista jos lasku on suljetulla kaudella tai jos käyttäjällä ei ole kirjapitäjän oikeuksia.
Rane Olsen
Visma ✓
18-02-2016 10:21 pm posted by Rane Olsen
Moi Maire,
Päivitä ensin asiakkaan tiedot asiakaskortille. Ota sen jälkeen ko. lasku muokkaustilaan, ja sitten samasta toiminnevalikosta löytyy toiminto asiakkaan vaihtamiseksi. Vaihda laskulle joku muu asiakas ja tallenna, vaihda sitten takaisin se oikea asiakas ja tallenna. Tämän jälkeen asiakastiedot ovat päivittyneet laskulle.
Jos lasku on erääntynyt, niin etsi lasku laskuluettelon kautta ja valitse se vasemman reunan rastilla. Alhaalla vasemmalla on tulostusvalinnan nappi, paina siitä sitä pientä kolmiota ja valitse käsittele/tulosta laskuna. Tällöin lasku ei etene peritätilassa muistutukseksi.