02-06-2016 8:42 am posted by Anonymous
Hei, saako ostolaskun laitettua maksukieltoon tai lukittua niin ettei se vahingossakaan mene maksuun? Kun laskua ei saa poistaa mutta ei myöskään maksaa. En löydä tähän ohjetta...
01-09-2016 12:31 pm posted by Anonymous
Tästä aiheesta keskustellaan aika ajoin ja nyt oli kehitysehdotuksiin tämän toiminnon pyyntö taas tullut. Mielestäni toiminto (maksukielto) on reskontran ja maksatuksen perustoimintoja. Laskun hylkäyksen palauttaminen on useimmiten ihan tuskaa. Varsinkin jos hylätty lasku on lukitulla kaudella, palauttaminen ei onnistu ihan niin vaan. Ongelmia tuottaa myös se, että asiakkaat ei välttämättä muista täpätä kohtaa "näytä myös hylätyt laskut", jolloin lasku jää pyörimään jonnekin välitilaan hyvinkin pitkäksi aikaa. Helpointa ja selkeintä olisi, että lasku olisi kaikissa listauksissa mukana statuksella "maksukiellossa".
Toiminto on kovin toivottu asiakkaideni keskuudessa!
21-11-2016 9:16 am posted by Jani Korhola
Hei,
Aiheesta on kehitystehdotus joka tullaan toteuttamaan vielä vuoden 2016 aikana.
Rane Olsen
Visma ✓
03-06-2016 8:39 am posted by Rane Olsen
Moi Jenni,
Maksukieltoon ostolaskua ei valitettavasti saa.
Laskun voi kuitenkin hylätä selvityksen ajaksi, eli ei käsitellä sitä asiatarkastus- ja hyväksyntäkierrossa loppuun saakka, vaan hylätään se ja mielellään vielä annetaan kommentti miksi näin on tehty. Hylättyä laskua ei voi maksaa, vaan se tulee ensin palauttaa takaisin normaaliin kiertoon. Hylkäyksen voi tehdä asiatarkastaja tai hyväksyjä.