23-03-2017 10:41 am posted by Anonymous
Hei, minulla on yritysellä sekä Maventan että Nordean tarjoamina verkkolaskujen lähetys ja vastaanotto. Mistä tiedän netvisorissa ketkä lähettää Nordean osoitteeseen verkkolaskuja? Olisin irtisanonut tarpeettomana Nordean palvelun mutta pitäisi infota laskuttajia.
23-03-2017 4:12 pm posted by Laura Sainio
Hei Marja ja Marja-Terttu!
Netvisorista ei valitettavasti näe, minkä operaattorin kautta verkkolasku on saapunut. Mutta olisiko mahdollista lähettää näiden yritysten kaikille toimittajille laskutusosoiteilmoitus Maventan osoitteilla? Ilmoituksen perusteellahan saattaisi myös osa paperilaskuja tai skannattuja laskuja lähettävistä toimittajista siirtyä verkkolaskutukseen, eikö?
Laskutusosoiteilmoituksen lähetys Netvisorista onnistuu näillä ohjeilla: Laskutusosoitteet – Netvisor tukiportaali
24-03-2017 9:14 am posted by Anonymous
Olen itse miettinyt samaa ja osoitelomakkeiden lähettäminen kaikille ei ole ratkaisu.
Itse haluaisin tietää myös, kun muutama lasku tulee pankin osoitteen kautta, mutta ei ole järkevää lähettää 150 toimittajalle uutta laskutustietoa, kun ei ole edes täyttä varmuutta, että he muuttaisivat lähetysosoitetta saadessaan uuden tiedon.
Ilmeisesti on helpointa lopettaa pankin yhteys ja odottaa muistutuslaskuaj tai paperilaskuja, kun verkkolaskutus ei enää toimi.
24-03-2017 12:38 pm posted by Anonymous
Olen Jarmo kanssasi samaa mieltä, ettei laskutustiedon lähettäminen kaikille ole ratkaisu tähän. Suurimmalla osalla kuitenkin laskutus kulkee jo oikein ja se ärsyttää toimittajia jos joutuu tarkistamaan ja toteamaan jo olemassa olevan oikean laskutustiedon. Mielestäni yksi asia josta Maventan kautta tulleet ostolaskut tunnistaa, on järkevännäköinen ostolaskun pdf-kuva syöttöruudun oikeassa reunassa - pankin kautta sitä ei ymmärtääkseni tule vaan tulee vain se kamalannäköinen versio laskusta.
Totesin samoin, on vain yksi ratkaisu: ei auta kuin katkaista pankin yhteys ja odottaa paperilaskuja ja maksumuistutuksia.
24-03-2017 2:39 pm posted by Laura Sainio
Hei!
Marja-Terttu: oikeassa olet - laskun liitteenä olevasta pdf-kuvasta voi tunnistaa Maventan laskun ostolaskulistauksista käsin. Tätä tietoa avuksi käyttäen voi siis tehdä päättelyä seuraavasti:
30-03-2017 9:28 am posted by Anonymous
Mutta kuinkas sitten käy saapuville eLaskuille, jotka lähetetään pankki operaattorina ja itsellä vain Maventa? Pankki operaatoreilta ei pysty lähettämään Maventaan eLaskua suoraan, vaan pitää olla vastaanottajan pankki välittäjänä. Eli näiltä toimittajilta pitää sitten hyväksyä paperi tai mail-lasku.
30-03-2017 9:49 am posted by Laura Sainio
Hei Jyrki!
Kun Maventa-verkkolaskuyhteys luodaan Netvisorista automaattisesti, luodaan yrityksen Maventa--tilille samalla ns. pankkiverkkoyhteys. Pankkia verkkolaskun lähetysoperaattorina käyttävät laskuttajat voivat tällöin lähettää Maventan osoitteeseen Dansken operaattoritunnuksella:
Ostolaskujen vastaanotto verkkolaskuina – Netvisor tukiportaali
Netvisorista tulostettavilla laskutusosoiteilmoituksilla asia on ilmaistu seuraavasti:
30-03-2017 9:57 am posted by Anonymous
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Olen aiemmin käsittänyt, että tuo välittäjä tunnuskaan ei toimisi, jos ei minulla ole pankin kanssa eLaskutus sopimusta? Hyvä on jos toimii.
Menee hieman aiheen viereen, mutta varmistan, että kun on Maventa käytössä, niin lähteekö kaikki Netvisorista lähetettävät eLaskut Maventan kautta?
30-03-2017 10:09 am posted by Laura Sainio
Hei Jyrki!
Tätä nykyä kaikki Netvisorin yritysverkkolaskut (B2B) lähtevät Maventa-tilin kautta, myös siinä tapauksessa jossa verkkolaskun vastaanotto Maventasta ei ole käytössä. Jokaisella verkkolaskuja lähettävällä yrityksellä tulee siis olla Maventatili Netvisoriin yhdistettynä. Kuluttajaverkkolaskut (B2C) kulkevat vielä toistaiseksi Netvisorista suoraan pankin kanavia pitkin eteenpäin.
edit: Eli, mikäli yritys haluaa lähettää kuluttajaverkkolaskuja Netvisorista, tulee verkkolaskun lähetyksestä olla sovittuna pankin maksuliikennesopimuksella.
Anonymous
23-03-2017 1:27 pm posted by Anonymous
Ihan sama ongelma itselläni, pari asiakasta haluaisi luopua pankin tarjoamasta yhteydestä. Netvisorista ei kuitenkaan näe minkä operaattorin kautta mikäkin lasku tulee, vai näkeekö?