13-02-2019 4:04 pm posted by Anonymous (Updated 19-02-2019 by Anonymous)
On tämä kumma ohjelma tämä Netvisor kun tulee ongelmatilanne niin puhelinpalvelu on kiinni ja sähkpostit tavoittaa sitten joskus. Minä kun kuvittelin joskus että asiakkaat saavat palvelua mutta ei. Olisi paljon helpompi että voisi ongelmatilanteissa soittaa ja selvittää koko sotku, nyt lähetetään viestejä suuntaan ja toiseen ja tarkennetaan ja tarkennetaan missä vika kun koko homma selviäisi yhdellä puehlinsoitolla, nyt kyllä ärsyttää tämmöinen.
14-02-2019 9:12 am posted by Anonymous
Hei
Tänä aamuna lähetys onnistui.
Silti en saanut mitään vastausta mitä tapahtui. Tämä ongelma tuli siis veroilmoitusta lähetettäessä:
Tyhjä tieto, Yhteyshenkilön sähköpostiosoite (SMTP, JHS130-muoto) puuttuu
Millään lomakkeella ei löytynyt kohtaa mihin sähköpostiosoite olisi pitänyt laittaa. Oliko ohjelmassa virhe, eikö lähetyksiä ollut testattu, tuleeko vika kaikkien yritysten kanssa eteen vai mikä on?
14-02-2019 11:00 am posted by Rane Olsen
Moi Tuula,
Sähköpostiosoite haetaan näissä tilanteissa sinun omista käyttäjätiedoista, missä on kaksi kenttää, missä spostiosoite voi olla, kävin vain tallentamassa tietosi uudelleen ja spostiosoite tuli näkyviin yrityksen käyttäjälistaukseen. Aluksi sitä ei siellä näkynyt, joten siinä kävi heti selväksi mistä lähetysvirhe johtuu ja tiesin mitä asiaa testata. Vastaan tarkemmin tiketin kautta vielä.
15-02-2019 3:08 pm posted by Anonymous
Onko tämä ongelma nyt edessä muillekin käyttäjille? Vai korjataanko Netvisorin toimesta kaikille käyttäjille sähköpostit oikeaan kenttään?
15-02-2019 3:17 pm posted by Anonymous
Hei Kati
Jos oikein ymmärsin niin silloin jos veroilmoituksen lähetyksessä tulee tämä virheilmoitus:
Tyhjä tieto, Yhteyshenkilön sähköpostiosoite (SMTP, JHS130-muoto) puuttuu.
Silloin pitää käydä oma sähköpostiosoite tallentamassa sieltä oman nimen alta kohdasta omat perusasetukset, ja vaikka se on oikein molemmissa kentissä niin silti painaa tallenna painiketta. Ja jos yhdeltä asiakkaaltasi tämän olet korjannut se pitää vissiin korjata myös muilta, ehkä, en ole ihan varma.
Jotenkin liittyy siihen GDPR soppaan tuo ongelma.
15-02-2019 3:29 pm posted by Anonymous
Okei! Kiitos tiedosta, osaan täällä toimistolla muita infota jos tulee ongelmia.
15-02-2019 3:32 pm posted by Rane Olsen
Moi,
Periaatteessa pitäisi riittää, että virheen sattuessa tiedot tallentaa kerran uudelleen. Tämän ongelman juurisyytä tutkitaan ja epäilen että meidän sovellusvalvonnan tiimi ajaa tarvittaessa päivityksiä taustalla tietokantaan, jolloin suurin osa käyttäjistä ei koskaan edes huomaa tällaista ongelmaa päivittäisessä käytössään.
18-02-2019 4:54 pm posted by Anonymous
18-02-2019 5:04 pm posted by Rane Olsen
Tässä oli valitettavasti ihan meidän bugista kyse. Sähköpostiosoite näkyi, mutta se ei ollut tallentuneena tietokantaan oikeaan paikkaan. Tilanne korjaantui kun tiedot tallensi uudelleen.
19-02-2019 7:20 am posted by Anonymous
@Jukka Salminen, sähköposti ei puuttunut, siellä pitivain käydä tallentamassa ne tiedot mitkä siellä jo olivat.
20-02-2019 10:15 am posted by Anonymous
Rane Olsen
13-02-2019 4:16 pm posted by Rane Olsen
Moi Tuula,
Jos asia liittyi veroilmoituksen lähettämiseen, niin käy testaamassa lähetystä nyt uudelleen.