27-04-2020 2:13 pm posted by Anonymous
Netvisorissa syötetty poissaolotieto lomautus ajalle huhtikuu.
Miten tämä tieto siirtyy Tulorekisteriin?
Lähtee automatic samalla kuin osalle väestä lähtee palkkalaskelmista palkkatietoilmoitukset?
Pitää lähettää jotenkin erikseen?
Pitää tehdä joku nollasummapalkkalaskelma joka nostaa lomautustiedon lähtevään sanomaan?
04-05-2020 12:59 pm posted by Anonymous
No niin, nollasummaiset palkkalaskelmat tehty ja palkkatietoilmoitusosiossa näkyy lomautustiedot.
Mutta mitenkäs nuo saa sitten lähetettyä tulorekisteriin?
Maksatuksen kautta niitä ei voi laittaa, herjaa ettei maksussa voi olla 0€ tai negatiivista summaa.
Eli nyt nuo pelkän lomautuksen sisältävät palkkalaskelmat on palkanlaskentaprosessin kohdassa maksamattomat palkkalaskelmat, mikä mä niille teen jotta ne lähtee tiedoksi tulorekisteriin?
Ainoa toimintovaihtoehto on "merkitse valitut maksetuiksi", mutta en vielä testannut mitä siitä tapahtuu, lähteekö ilmoitukset vai ei.
04-05-2020 1:02 pm posted by Anonymous
Sillä toiminnolla tosiaan saat ilmoitukset lähtemään. Siinä napissa taitaa lukeakin että "Merkitse maksetuksi ja lähetä ilmoitukset tulorekisteriin".
04-05-2020 1:24 pm posted by Anonymous
Siinä prosessinäytöllä lukee vain "merkitse valitut maksetuiksi".
Siitä tulevasta pop-up -ikkunasta sit löytyy toiminto merkitse maksetuiksi ja lähetä tulorekisteri-ilmoitukset.
Raisa Ruokonen
28-04-2020 8:41 am posted by Raisa Ruokonen
Hei Taina!
Kiitos viestistäsi! Palkkatietoilmoitukset muodostuvat tehdyistä palkkalaskelmista, joten aina tulee muodostaa palkkalaskelma, jos halutaan lähettää palkkatietoilmoitus.
Poissaolon ilmoitusjaksoa muokkaamalla voidaan lähettää esim. lomautustieto tarvittaessa myös pidemmältä ajanjaksolta, joten poissaolotietoa ei tarvitse välttämättä lähettää jokaiselta palkkajaksolta erikseen.
Mukavaa työviikkoa!