Start a new topic
A

Anonymous

Tilin saldon päivitys

25-11-2016 8:37 am posted by Anonymous (Updated 07-12-2016 by Anonymous)

Saldon pystyi manuaalisesti kyllä päivittämään mutta eikö tämän pitäisi tapahtua automaattisesti päivittäin? Monta päivää vanhan saldon katselemisessa ei ole järkeä.


A

Anonymous

12-11-2021 7:38 pm posted by Anonymous

Tällä hetkellä, 25. päivä, Netvisorissa näkyy 22. päivän saldo ja tämän jälkeen on ollut sekä myyntejä että ostoja. Konekielinen tiliotekin näyttää tapahtumia.

Kuitenkin siis etusivun tietolaatikko tilin saldosta näyttää kolme päivää vanhaa tietoa.

Mikä tuon saldon päivityksen logiikka oikein on?

H

Heidi Stranden

07-12-2016 11:10 am posted by Heidi Stranden

Hei Wellu,

Vielä hieman lisätietoja ja tarkennusta. Tiliotteiden toimittamistiheys (ja päivät) määritellään pankin puolella ja ne vaihtelevat pankeittain. Toiset pankit toimittavat arkipäivistä tiliotteen vaikka tilillä ei ole tapahtumia, toiset eivät. Tähän emme voi Netvisorin päässä vaikuttaa. Tiliotteen mukana tulee Netvisoriin myös ostolaskujen maksupalaute, joten päivittäisen tiliotteen mukana tulee myös muuta reaaliaikaisuutta kuin vain saldo ja tiliotteet tulevat järjestelmään ns. yön yli. Siksi tuo päivätiliote on suositeltava. Saldokyselyllä voi saldon päivittää juuri siltä hetkeltä kun haluaa, mutta saldon päivittäminen täytyy tehdä käyttäjän toimesta.

A

Anonymous

07-12-2016 10:30 am posted by Anonymous

Asiaan hieman jatkoa. Konekielinen tiliote maksaa Osuuspankissa 0,75 euroa per laaki joten tilin saldon päivittäinen hakeminen kustantaa kuukaudessa parikymppiä. Olettaen että tätä ei tehdä viikonloppuisin niin kustannus on vain 15 euroa. Tällä päästään melkein reaaliaikaisuuteen eli jos päivitys tapahtuu aamulla niin saman päivän aikana tapahtuneet muutokset näkyvät vasta seuraavana päivänä.

Kehitys kehittyy sano.

A

Anonymous

05-12-2016 11:26 am posted by Anonymous

Moi,

asia selvä eli tarvitaan siis päivittäinen konekielinen tiliote.

H

Heidi Stranden

05-12-2016 9:24 am posted by Heidi Stranden

Hei Wellu,

Pankkitilien saldot päivittyvät Netvisoriin pankin kanssa maksuliikennesopimuksella sovitun tiliotteen tulotiheyden mukaisesti. Käyttäjä voi päivittää saldon reaaliaikaisesti aina halutessaan. Jos teillä on monta päivää vanhaa saldoa näkyvissä, kannattanee muuttaa maksuliikennesopimuksen sisältöä.

t. Heidi

Login or Signup to post a comment