Start a new topic
A

Anonymous

ostolaskut tulevat väärän toimittajan tiedoilla

24-03-2017 11:51 am posted by Anonymous

hei,

huomasin tuossa, että Arvato toimittaa useampien toimittajien laskuja, joissa saajatili on sama.

Nyt kaikki verkkolaskut, jotka tämä Arvato toimittaa tulevat saman toimittajan nimellä vaikka ostolaskut olisivat eri toimittajalta.

Onko teillä tullut vastaan sama tilanne, miten saadaan verkkolaskuina saapuneet ostolaskut siirrettyä väärältä toimittajalta oikealle toimittajalle ?


A

Anonymous

24-03-2017 12:32 pm posted by Anonymous

Huomasin ihan saman ongelman kun lasku tulee rahoitus- ym. yhtiön kautta ja heidän tilinumeronsa oli jo järjestelmässä jollain toisella toimittajalla. Ihmettelin myös silloin, että miten NV voi kirjata ostolaskun tuolle väärälle toimittajalle? Eikö pitäisi verrata pankkitiliä ja y-tunnusta ja molempien pitäisi täsmätä?

A

Anonymous

29-03-2017 9:50 am posted by Anonymous

Tästä on tehty kehitysidea jo pari vuotta sitten, koskien nimenomaan skannauksen samaa "ominaisuutta"
Skannauspalvelussa toimittajan tunnistetietona y-tunnusta ei voi ohittaa


Itse olen tästä myös ennen Communityä tehnyt kehitysehdotuksen, eli tämä ominaisuus on todella vanha ja sietäisi jo muutettavan enemmän käyttäjiä palvelevaksi - kiitos!

R

Rane Olsen

Visma

30-03-2017 8:07 pm posted by Rane Olsen

Moi kaikki,

Ostolaskujen vastaanotossa käytetään kohdistimena seuraavia tietoja:

- Toimittajan pankkitilinumero

- Y-tunnus

- Toimittajan nimi

Jotta näitä tapauksia voidaan tarkemmin selvittää, niin pyydän teitä tekemään näistä tukitiketit. Näissä tilanteissa on usein niin, ettei oikean toimittajan Y-tunnusta tule verkkolaskuaineistossa. Mutta, selvitetään tapauskohtaisesti, miksi joku tietty lasku kohdistuu väärin.

A

Anonymous

30-09-2018 10:45 am posted by Anonymous

Onko tähän tullut vielä ratkaisua, vai pitääkö jokainen lasku/toimittaja ratkoa tapauskohtaisesti manuaalisena työnä? Tuntuu uskomattomalta että tällaisesta joutuu kärsimään vielä 2020-luvun kolkuttaessa ovella... ��

Vilppu Paananen

Visma

28-12-2018 4:14 pm posted by Vilppu Paananen

Valitettavasti tällä hetkellä yksittäiset skannausvirheet tulee käsitellä manuaalisesti. Tarkoituksenamme on tutkia, kuinka automaatiota voidaan kehittää käsittelyssä. Virheiden välttämiseksi suosittelemme aina uutta toimittajaa luodessa, tai järjestelmän sellaisen lisätessä, täydentämään aiemmin ketjussa ilmoitetut tunnistetiedot toimittajakortille.

Login or Signup to post a comment