24-03-2017 11:51 am posted by Anonymous
hei,
huomasin tuossa, että Arvato toimittaa useampien toimittajien laskuja, joissa saajatili on sama.
Nyt kaikki verkkolaskut, jotka tämä Arvato toimittaa tulevat saman toimittajan nimellä vaikka ostolaskut olisivat eri toimittajalta.
Onko teillä tullut vastaan sama tilanne, miten saadaan verkkolaskuina saapuneet ostolaskut siirrettyä väärältä toimittajalta oikealle toimittajalle ?
29-03-2017 9:50 am posted by Anonymous
Tästä on tehty kehitysidea jo pari vuotta sitten, koskien nimenomaan skannauksen samaa "ominaisuutta"
Skannauspalvelussa toimittajan tunnistetietona y-tunnusta ei voi ohittaa
Itse olen tästä myös ennen Communityä tehnyt kehitysehdotuksen, eli tämä ominaisuus on todella vanha ja sietäisi jo muutettavan enemmän käyttäjiä palvelevaksi - kiitos!
Visma ✓
30-03-2017 8:07 pm posted by Rane Olsen
Moi kaikki,
Ostolaskujen vastaanotossa käytetään kohdistimena seuraavia tietoja:
- Toimittajan pankkitilinumero
- Y-tunnus
- Toimittajan nimi
Jotta näitä tapauksia voidaan tarkemmin selvittää, niin pyydän teitä tekemään näistä tukitiketit. Näissä tilanteissa on usein niin, ettei oikean toimittajan Y-tunnusta tule verkkolaskuaineistossa. Mutta, selvitetään tapauskohtaisesti, miksi joku tietty lasku kohdistuu väärin.
30-09-2018 10:45 am posted by Anonymous
Onko tähän tullut vielä ratkaisua, vai pitääkö jokainen lasku/toimittaja ratkoa tapauskohtaisesti manuaalisena työnä? Tuntuu uskomattomalta että tällaisesta joutuu kärsimään vielä 2020-luvun kolkuttaessa ovella... ��
Visma ✓
28-12-2018 4:14 pm posted by Vilppu Paananen
Valitettavasti tällä hetkellä yksittäiset skannausvirheet tulee käsitellä manuaalisesti. Tarkoituksenamme on tutkia, kuinka automaatiota voidaan kehittää käsittelyssä. Virheiden välttämiseksi suosittelemme aina uutta toimittajaa luodessa, tai järjestelmän sellaisen lisätessä, täydentämään aiemmin ketjussa ilmoitetut tunnistetiedot toimittajakortille.
Anonymous
24-03-2017 12:32 pm posted by Anonymous
Huomasin ihan saman ongelman kun lasku tulee rahoitus- ym. yhtiön kautta ja heidän tilinumeronsa oli jo järjestelmässä jollain toisella toimittajalla. Ihmettelin myös silloin, että miten NV voi kirjata ostolaskun tuolle väärälle toimittajalle? Eikö pitäisi verrata pankkitiliä ja y-tunnusta ja molempien pitäisi täsmätä?