12-04-2018 9:41 am posted by Anonymous
Ohjeista olen etsinyt, mutten löydä mistään noita ohjeita. Valitaanko ensin kaikki lomakkeet vai miten se meni. Olen tehnyt viimeksi vuosi sitten ja ei näitä voi muistaa vielä
yhden kerran jälkeen.
12-04-2018 1:19 pm posted by Anonymous
Hei
Voitko vielä kertoa, että miksi verotettava tulo on poistojen verran liian
suuri,joka on tullut tuolle verolomakkeelle. Miksi ei ole vähentänyt noita
poistoja lainkaan? Ne ovat itse lomakkeella, mutta ei ole huomioitu
verotettavassa tulossa.
Olen nyt tekemässä vasta ensimmäistä veroilmoitusta ja Oy
OSS-Järjestöpalvelut on kyseessä.
t Malla
12-04-2018 1:33 pm posted by Anonymous
Hei
Syy on niinkin yksinkertainen kun se että Netvisorin ihmiset eivät osaa luoda lomakkeisiin sellaisia kaavoja jotka päivittyvät sitä mukaa kun tietoja tallennetaan/muutetaan lomakkeissa. Kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta. Tässä on muutkin todenneet että tietyt veroilmoitukset tekisit nopeammin muiden kanavien kautta esim. Omaverossa. Tätä veroilmoitusasiaakin on veivattu vuosia, eikä niistä tule milloinkaan sellaisia jotka olisivat kelvollisia käyttäjien tarpeisiin.
12-04-2018 2:51 pm posted by Marja-Liisa Lohtander
Hei Malla,
uskoisin, että kun aluksi olet katsonut, että verotettava tulo on poistojen verran liian suuri, johtuu siitä, että vakiokaavoissamme on kohdassa 365 ajateltu, että poistojen määrä syötetään jotta varmennetaan kyseisen summan olevan verotuksessa vähennyskelpoinen määrä, eikä kävisi niin, että automaattisesti lomakkeelle muodostuisi verotuksessa vähennyskelpoisiksi poistoiksi aina kirjanpidon poistojen määrä.
Laura Sainio
12-04-2018 12:00 pm posted by Laura Sainio
Hei Malla!
Löydät ohjeen täältä: Tuloveroilmoittaminen – Netvisor tukiportaali
Linkit ohjeisiin ja koulutusviedoihin löydät Netvisorin yläpalkista: