23-08-2018 12:22 pm posted by Anonymous
Osallistuimme tulorekisteriä käsittelevään Webinaariinne, hyvä kun järjestätte tällaisia !
Esitys ja sitä täydentävät kysymykset herättäviä pohtimaan seuraavia ongelmakohtia
1.Asiakkaiden joukossa on henkilöitä, ketkä haluavat palkka ja esim. matkalaskut maksettaviksi eri tileille.
Nyt tilanne on ratkaistu maksamalla palkka tilisiirtona (koska vain yksi maksu per kk) ja matkalaskut suoraan ohjelmasta.
Jos jatkamme näin, ei ko henkilön palkka tule mukaan automaattiseen ilmoittamiseen ja tämä vaihtoehto ei jatkossa tule kyseeseen.
Onko vastaavaa tullut esille muilla ja onko suunnitteilla vaihtoehtoisen tilinumeron mahdollistaminen henkilön perustietoihin?
Se ei ole vaihtoehto, että tilinumeroa muuteltaisiin maksukohtaisesti.
2.Joidenkin yritysten palkat maksetaan edelleen tilisiirtoina, koska yritys ei ole halunnut ottaa käyttöön ostoreskontraa (kustannussyistä)
Jos ostoreskontra kytketään, voitaneen palkat maksaa ohjelmallisesti vaikkei muita toimintoja käytetäkään.
Ongelmaksi tässä muodostuu ohjelmamaksu, joka määrittyy liikevaihdon perusteella eikä korreloi siihen, että maksuja todellisuudessa olisikin vain palkat ja verot.
Voisiko ohjelman toimittaja tulee tässä hinnoittelussa vastaan. Kun asiakas toteaa maksamisen mukavuuden suoraan järjestelmästä, hän varmaankin lämpenee myös sille ajatukselle, että kaikki maksut (ts. OR hoidetaan Netvisorin kautta.
Sini Alamäki
27-08-2018 8:28 am posted by Sini Alamäki
Hei Helena
Tulorekisteriprojektin yhteydessä ei olla lisäämässä mahdollisuutta toiseen pankkitiliin. Voit kuitenkin jatkossakin toimia kuvaamallasi tavalla. Tulorekisteriaikana kaikista palkkalaskelmista tullaan muodostamaan ilmoittamista varten palkkatietoilmoitus ja se voidaan toimittaa rajapinnan avulla tulorekisteriin. Sellaiset palkkalaskelmat, jotka merkitään palkkaprosessissa maksetuiksi eikä makseta suoraan Netvisorista, voidaan myös toimittaa tulorekisteriin. Prosessi ei ole aivan yhtä automaattinen, mutta ei myöskään olennaisesti lisää työmäärää. Käytännössä asiakkaan tulee itse painaa nappia "Lähetä ilmoitus" kun ne Netvisorista maksettaessa toimitetaan maksamisen yhteydessä.
Kannattaa huomioida, että näitä automaattista ja "puoliautomaattista" ilmoittamista ei voida käyttää, jos yrityksen pääkäyttäjältä ei ole annettuna valtuutta ilmoitusten toimittamiseen. Tällöin tulee käyttää jotakin muuta kanavaa esimerkiksi tulorekisterin omaa sähköistä asiointipalvelua. Valtuuttamisesta kerrottiin myös webinaarissa ja tullaan tiedottamaan tarkemmin täällä Communityssäkin tällä viikolla kun Netvisoriin julkaistaan toiminnallisuus, jolla valtuutuksen voi antaa.
Kakkoskohdan osalta palautteesi tullaan ottamaan huomiooon uudistaessamme hinnoitteluamme. Tästä on aktiivinen määrittelytyö menossa tällä hetkellä.