Start a new topic
A

Anonymous

Tiliotteelta tiliöinti (lainojen, pankkikorttiostojen ja vastaavien käsittely)

17-08-2016 12:03 pm posted by Anonymous

Tiliotteella on reskontrien ulkopuolisia tapahtumia (lainat, pankkikorttiostot, tilisiirrot...) ja kirjanpitäjä käsittelee yleensä tiliotteet. Jos tapahtumat menevät useammalle tilille, käsittely on äärimmäisen hidasta: 1. tiliotteen muokkausnäkymä (tämä kohta onneksi vain kerran) 2. muu tapahtuma 3. uuden tositteen muodostus 4. tiliöi 5. tallenna ja palaa tiliotteelle.

Ehdotankin, että tiliote aukeaa suoran muokkausnäkymällä, jossa jokaiselle tapahtumalle on jo valmiina tyhjä tiliöintirivi sekä siihen saa lisättyä tiliöintirivejä (+laskentakohteet), kuten tositteen luontinäymässäkin.

A

Anonymous

18-08-2016 9:34 am posted by Anonymous

Jos kukin kuluriville tulee vain yksi kirjanpidon rivi, kannattaa käyttää "tiliöi" valintaa "muu tapahtuma" valinnan tilalla. Tällöin pystyt käsittelemään vaikka koko tiliotteen kerralla ja käsitellä kertomallasi tavalla vain ne, joissa on esim lyhennystä, korkoa ja rahoituskuluja samassa maksussa.

Pankkikorttikuitteihin tulee kuitenkin aina liitettäväksi myös kuitti, joten ne olen itse käsitellyt siten että kirjaan nämä kuitit jonnekin selvittelytilille, jossa vasta liitän itse tositteen tapahtumaan ja samalla kirjaan myös oikean kulutilin. Tämä hyvä myös siitä syystä, että aina kuittia ei ole saatavilla heti kun tiliote on jo tullut.
Käsitellessäni näitä selvittelytilin tapahtumia, haen pelkästään ko selvittelytilin tapahtumat (tositeselailu, tilirajauksena vain ko tili), pystyn tositteita käsitellessäni siirtymään näppärästi seuraavalle käsittelemättömälle tositteelle "seuraava" valinnalla. Samalla onnistuu myös laskenta- ja seurantakohteiden asettaminen mikä ei tiliotekäsittelyssä onnistu.

A

Anonymous

18-08-2016 10:47 am posted by Anonymous

Näinhän sitä nyt tehdään, mutta tällä muutoksella saisi sujuvuutta kirjaamiseen. Selvittelytiliä joutuu joissain tapauksissa käyttämään. Tällä hetkellä jokaisen kohdalla pitää erikseen vielä klikata "tiliöi", kun tiliotteen muokkausnäkymään voisi tulla tiliointirivit automaattisesti (kuten useammalle tilille jakaminen).

Seuranta- ja laskentakohteen laittaminen onnistuu tiliotteen tiliöinnissä ja se on tullut jokunen kuukausi sitten.

A

Anonymous

01-12-2016 9:29 am posted by Anonymous

Samalla kun tätä kehittää, niin voisiko siinä yhteydessä myös huomioida sen että 'tiliöi' toiminto kyllä kopioi suoraan pankkitilillä näkyvän selitteen tositteelle, mutta 'muu tapahtuma' ei, seliterivi on tyhjä. automatiikka pettää siinä kohtaa kun itse joutuu kirjaamaan selitteen taas vaikka se pankkitilin selite useimmiten kelpaisi oikein hyvin....

A

Anonymous

08-12-2016 9:11 am posted by Anonymous

Minulle kerrottiin, että tätä kautta on hyvä viestiä Visman kehityksen kanssa. Ongelma on lähinnä kirjanpitäjällä eikä yrityskäyttäjällä ja olisihan se hyvä, että myös muitakin osioita kehitetään kuin vain osto- ja myyntiosioita. 4 kuukauden aikana ei ole tullut Visman puolelta kommenttia. Voisiko asiaa kuitenkin tutkia, vaikka ääniä ei ole tullut?Laura Sainio

A

Anonymous

10-03-2017 12:59 pm posted by Anonymous

Asiakkaalle tulee päivätiliote eli kuukaudessa tulee siis noin 20 tiliotetta. Tiliotehaussa pystytään hakemaan koko kuun tiliotteet ja niitä pystyy tarkkailemaan kaikkia kerralla. Voisiko tähän tulla myös ominaisuus, että tätä kautta ne pystyttäisiin tiliöimään ettei jokaista tiliotetta tarvitse erikseen availla?

J

Jani Korhola

21-02-2018 9:31 am posted by Jani Korhola

Hei Jenni,

Arkistoin idean sillä se on ollut pitkään avoinna ilman suurempaa kannatusta. Tulemme tekemään pienehköjä muutoksia tiliotteelle tämän vuoden aikana, mutta mitään isompia - logiikkaan ja käyttöön liittyviä - muutoksia ei ole tulossa. Isommat muutokset tehdään siinä yhteydessä kun siirrymme XML-muotoisen tiliotteen käsittelyyn lähivuosina.

Login or Signup to post a comment