Start a new topic
A

Anonymous

Hylättynä palautuvat verkkolaskut (myyntilaskut)

21-06-2017 12:21 pm posted by Anonymous (Updated 03-07-2017 by Anonymous)

Viime viikkoina lähettämiäni verkkolaskuja on palautunut hylättynä myyntireskontraan, vaikka samalle asiakkaalle on vähän aikaa sitten lähetetty onnistuneesti laskuja samoilla tiedoilla. Tämä on käynyt muistaakseni 3 eri asiakkaalle lyhyen ajan sisällä. Aikaisemmin samaa ei ole tapahtunut koskaan. Mistä on kyse?


E

Elina Tittonen

26-06-2017 3:22 pm posted by Elina Tittonen

Hei Tuomo,

ja kiitos viestistäsi. Pahoittelen viivettä vastauksessani.

Verkkolaskuna lähetetyn myyntilaskun virhepalaute tulee aina siltä verkkolaskuoperaattorilta, jonka verkkolaskuosoitteeseen lasku on lähetetty. Esimerkiksi virhepalaute "Vastaanottajaa ei löydy" viittaa siihen, että verkkolaskutustiedot joilla lasku on lähetetty, eivät enää olisi käytössä.

Teen tästä tukiketin, josta olen sinuun yhteydessä sähköpostitse ja kysyn tarvittavia lisätietoja.

Aurinkoista alkanutta viikkoa!

A

Anonymous

27-06-2017 11:55 am posted by Anonymous

Hei,

täällä on myös ollut sama ongelma. Useilla eri yrityksillä on palautunut myyntilaskuja hylättyinä, vaikka aiemmin ovat läheteneet normaalisti verkkolaskuina.

E

Elina Tittonen

28-06-2017 10:14 am posted by Elina Tittonen

Hei Henna,

ja kiitos viestistäsi.

Nykyinen verkkolaskuoperaattorimme vaatii 4 pankkipäivää laskun lähetyspäivämäärän ja eräpäivän väliin, jotta laskun välitys vastaanottajan operaattorille pankkiverkkoon onnistuu (eli vastaanottajan operaattori on jokin pankki). Mikäli lähetyspäivämäärän ja laskun eräpäivän välillä on vähemmän kuin nämä 4 pankkipäivää, lasku palautuu takaisin virheessä, joka ilmoittaa laskun eräpäivän olevan virheellinen. Tämä tulee enimmäkseen esiin hyvityslaskujen kohdalla, jotka lähetetään verkkolaskuina, koska hyvin usein hyvityslaskun eräpäiväksi asetetaan sama päivä kun lasku luodaan ja lähetetään.

Mukavaa päivän ja viikon jatkoa!

A

Anonymous

28-06-2017 10:25 am posted by Anonymous

Hei,

nuo virheeseen jääneet laskut ovat lähtökohtaisesti olleet 1.7. päivättyjä laskuja (lähetetty 26.6.), joilla on maksuehto 9 päivää netto.. Eräpäivän ei siis ainakaan pitäisi olla ongelma näiden kohdalla, edellisinä kuukausilla samoilla tiedoilla lähteneet laskut ovat lähteneet verkkolaskuina.

/Henna Tuominen¨

A

Anonymous

03-07-2017 9:10 am posted by Anonymous

Oletko tarkastanut vastaanottajan verkkolaskuosoitteen, onko se mahdollisesti muuttunut?

A

Anonymous

06-07-2017 9:49 am posted by Anonymous

Valtaosassa laskuista syynä oli tuo yllä mainittu 4 päivää eräpäivästä. Tämähän on erityisesti ongelmana hyvityslaskuissa, jotka järjestelmä laittaa erääntymään heti. Eli Netvisorin olisi syytä muuttaa hyvityslaskun ominaisuuksia eräpäivän osalta, koska muuten tuo 4 päivän sääntö johtaa siihen, että verkkolaskuna lähetettävät hyvityslaskut tulevat aina bumerangina.

Ainakin yhdessä toisessa tapauksessa oli kyse siitä, että verkkolaskuosoite oli muuttunut.

Login or Signup to post a comment