22-11-2018 3:25 pm posted by Anonymous
En löytänyt apua tukipalvelusta ongelmaani ja haluaisin kehittyä lisää ostolaskujen automaatiossa.
Täältä löytyy varmasti osaamista.
Olen luonut toimittajakohtaisen automaatiosäännön kuvan mukaisesti, laskulle kirjautuu kirjanpidon tili tämän avulla kyllä oikein. Ainoastaan alv kirjautuu väärin. Haluaisin kirjausriville 0 % alvin. Miten tämän saisi onnistumaan?
Olen myös kokeillut toimintoa: Tiliöi laskurivit mallilaskun pohjalta. Sama ongelma ilmenee tässä.
23-11-2018 2:49 pm posted by Anonymous
Tarkistin tililuettelon ja ei näyttänyt olevan. Tästä tämä taitaa kiikastaa. Kiitos kovasti!
Nyt voinkin asettaa laskut automaation avulla suoraan hyväksyntään.
Yritän kovasti ymmärtää Netvisorin ostolaskautomaatiota. Mielestäni automaatio ja toimittajan kirjanpidon tilien hallinta ovat osittain päällekkäisiä.
Tarvitseeko automaation määrittää kirjanpidon tiliä jos toimittajan taakse on asetettu oletustili?
Miksi toimittajan taakse ei voisi myös määrittää alv-kantaa?
27-11-2018 2:23 pm posted by Anonymous
Vastaanpa omaan kysymykseeni.
Nähtävästi laskulle ei kirjaudu kirjanpidon tiliä vaikka automaatioon sen määrittäisi. Olin luonut alla olevan toimittajakohtaisen säännön ja laskun saavuttua kirjausrivi oli tyhjä. Yksi ehto ei ollut täyttynyt: "Ehto tarkistettu: toistuvuus ei täsmännyt.". Mielestäni tämä ei kylläkään voi olla syy siihen että tiliöinti jää tyhjäksi. Vai onko toiminto todellakin voitu ohjelmoida niin?
Mikäli automaatioon on määrrittänyt tiliöinnin, on se tultava laskulle vaikka muut säännön ehdot eivät täyttyisi.
Näiden suhteen minulle syntyy monta kysymystä mihin ei mistään löydy vastausta. Selkeää logiikka tämän toimivuuteen ai taida olla.
28-11-2018 12:29 pm posted by Anonymous
Itse olen monesti joutunut muokkailemaan annettuja ehtoja että laskut on saatu kulkemaan kuten kuuluu. Onko tuo toistuvuus välttämätön ehto? Tuleeko samoilla ehdoilla muina aikoina muita laskuja joissa ehdot täyttyy? Itse pyrin laittamaan mahdollisimman vähän ehtoja, kuitenkin niin että automaatiot toimivat oikein. Usein ehdoksi riittää jokin pieni laskun ominaisuus jota ei muilla laskuilla ole, kuten viite.
Anonymous
23-11-2018 12:55 pm posted by Anonymous
Onko tuo tili 7500 muokattu niin ettei siinä ole alv-käsittelyä kuten nimi antaa ymmärtää? Silloinhan tositteelle ei tule alvia ko tilin kohdalle.