12-11-2021 8:08 pm posted by Maija Guzeev (Updated 16-01-2018 by Anonymous)
1) Jos on joku virhe laskulla ja sen voi korjata ilman hyvityslaskun tekoa tai haluaa lisätä itselleen jonkun oleellisen tiedon vaikka muistutukseksi asiakkaan seuraavan laskun tekoa varten.
2) Joskus on virheellinen tuotetieto tai asiakas saattaa haluta muokata laskurivin tekstiä omien tarpeidensa mukaisesti.
3) Jos muutos on oleellinen meille mutta ei vaikutusta asiakkaalle en aina ilmoita asiakkaalle. Riippuu asiakkaasta, joillekin pitää aina lähettää hyväri ja ja uusi lasku ja joillekin riittää että lasku vain korjataan.
4) Vältetään turhaa hyvitys-uusi lasku rumbaa - joillakin asiakkailla tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa kuitata hyväriä ja niitä pitää ihan rahalla maksaa.
On tärkeää että laskulle pystyy lisäämään huomautuksia lähetyksen jälkeen. Esimerkiksi jos yhteyshenkilö vaihtuu tai on joku muu seikka joka on tulevissa laskutuksissa huomioitava. En poistaisi lähetetyn laskun muokkausominaisuutta.
01-03-2019 2:29 pm posted by Anonymous
Toivottavasti noihin pieniin ja isompiinkin muutoksiin kuuluu käytettävyyden parantaminen nykymuodosta. Nykyiselläänhän koko tuo uusi näkymä on ihan käyttökelvoton kun joudut joka kenttään klikkailemaan ja sitten hyväksymään antamasi tiedon ennen kuin siirryt antamaan seuraavaa tietoa. Useita aivan turhia klikkauksia vanhaan näkymään verrattuna. Ketähän koko uudistus mahtaa palvella, muuta kun niitä jotka suunnittelee ulkoasua. Hypätkääpä vaikka päiväksi jonkun laskuttajan saappaisiin käyttämään uutta näkymää, niin voisitte itsekin huomata kuinka lapsenkengissä se on. Varsinkin yrityskäyttäjät tulevat riemastumaan kun kaikki menee uusiksi ja laskun tekemiseen menee moninkertaisesti aikaa kuin ennen ja lisäähän tämä myös meidän kirjanpitäjien työtä, kun on tärkeämpääkin tekemistä kun klikkailla miljoona kenttää ennen kuin saat yhden laskun tehdyksi. Toivottavasti tuo muuttuu järkevämmäksi viimeistään siinä vaiheessa kun se kaikille taas järjenvastaisesti pakotetaan käyttöön, ettei muutoksia joudu odottamaan vuosia niinkuin esim. yritysvalikon järkeistämisen kanssa.
01-03-2019 1:07 pm posted by Anonymous
Ok, kiitos tiedosta Jani!
01-03-2019 12:52 pm posted by Jani Korhola
Hei Miika,
Toistaiseksi päivää ei ole vielä päätetty. Ennen kuin voimme viedä vanhan laskunäkymän pois käytöstä, meidän pitää tehdä vielä useita pieniä muutoksia ja parannuksia uuteen näkymään. Vanhan näkymän poistamiseen liittyy myös tuo myyntilaskun rajapintaresurssi, jota emme tule päivittämään siten että se tukisi uutta myyntilaskua. Sen sijaan tulemme julkaisemaan kokonaan uuden rajapintaresurssin, joka tukee uusittua myyntilaskua.
Ennen kuin nämä kaikki on tehty, niin uskon että olemme jo loppupuolella vuotta 2019. Näin ollen ainakin tämä vuosi on vielä aikaa käyttää vanhaa myyntilaskunäkymää. Tulemme tiedottamaan vanhan näkymän poistamisesta hyvissä ajoin, jotta muutokseen ehditään varautua. Pitää myös muistaa että tuo on yksi käytetyimpiä resurssejamme.
01-03-2019 12:16 pm posted by Anonymous
@Jani Korholaonko tietoa milloin vanha myyntilaskunäkymä poistuu käytöstä? Meillä se on toistaiseksi ainoa keino saada oikeanlainen lasku asiakkaalle. Laskut tehdään ulkoisessa järjestelmässä, joka ei vielä taivu valuuttalaskutukseen, joten joudun muokkaamaan rajapinnan yli NV:iin tullutta Avoin-tilassa olevaa laskua valuutan ja laskurivien hintojen osalta. Muokkauksen jälkeen lähetän laskun NV:stä kun muut menevät asiakkaille suoraan sieltä ulkoisesta järjestelmästä. Idea tietyn laskudatan tuomisesta Lähettämätön-tilassa on pöydällä, mutta pitäisi tietää paljonko tässä on aikaa..
17-01-2018 1:27 pm posted by Jani Korhola
Hei Helena,
Viitetieto ja muut selitekentät ovat muokattavissa reskontraoikeuksilla uudessa myyntilaskunäkymässä.
16-01-2018 6:27 pm posted by Anonymous
Laskun rivisummien muokkausta lukuunottamatta tulisi muokkaustoiminto säilyttää.
Esim lähetettyjä laskuja on jouduttu jälkeen päin tarkentamaan mm. siksi, että asiakkaallemme näkyvä info olisi parempi. On tullut tilanteita, jossa selvitetään miltä osin jokin projekti on laskutettu ja lisäämällä laskutietoa, on asiakas osaltaan voinut tarkastaa, että kaikki on tullut laskutettua. Kyseessä ne tietokentä, joita saadaa laskulistalle (esim. viitetieto)
02-11-2017 10:16 am posted by Anonymous
Käytän muokkaustoimintoja tekstikenttien, maksuehtojen jne muokkaukseen. toivon että ominaisuutta ei poisteta.
30-10-2017 11:35 am posted by Anonymous
1. kun asiakkaan nimessä tai asiakastiedoissa on virhe.
26-10-2017 1:06 pm posted by Anonymous
Joo, tätä käytän jatkuvasti.
26-10-2017 12:16 pm posted by Anonymous
Mika Niemi: laskuja voi jo nykyisellään kopioida, myyntilaskulla on tämä toiminto alasvetovalikossa. Jos on säännöllisesti toistuva vakiolaskutus, niin kannattaa käyttää sopimuslaskutuksen palvelukoreja.
26-10-2017 12:01 pm posted by Anonymous
Hei,
täällä toinen tilitoimistomielipide, meitä/meillä kyllä kiinnostaa mitä asiakas pystyy itse tekemään/korjaamaan ohjelmassa ja että sisäisen laskennan raportointi on kunnossa. Myyntilaskutus on käytännön syistä usein asiakkaan vastuulla, tästä syystä laskun muokkausoikeus avoimille kausille tulisi säilyttää. Suljetun kauden muokkaukset ovat sitten kirjanpitäjän vastuulla, jo pelkästään vastuukysymysten vuoksi.
Vastuukysymysten vuoksi tässä on ollut ongelmallista se, että tosite ei ole muuttunut summien muuttuessa. Tästä syystä kirjanpitoon on tullut eroja joita on sitten jouduttu kaivelemaan. Ja tästä syystä se raportointikin on sitten ollut väärin.
26-10-2017 11:08 am posted by Anonymous
Hei,
tässä taas yksinomaan “tilitoimistomielipide”
- tilitoimistolle ei ole väliä siitä, miten saadaan pienen korjauksen vaativalle
suurellekin laskulle suoritus, näissähän saattaisi eräpäivä siirtyä viikkoja, jos korjausmahdollisuus puuttuisi,
(myynti saattaisi siirtyä näissä myös toiselle kuukaudelle)
- tai saadaanko myyntiraportille oikeat kustannuspaikka-, myyjä-, tuote- yms tiedot
- olisi todella hankalaa, jos mitään ei pystyisi korjaamaan
Terveisin
Driv-Yhtiöt Oy
Driving Team Oy
Mervi Hynynen
Mervi Hynynen
puh: 050 414 28 45
From: mailto:visma@jiveon.com
Sent: Thursday, October 26, 2017 10:01 AM
To: Mervi Hynynen
Subject: Vs: - Re: Myynti ja saatavat - Lähetettyjen myyntilaskujen muokkaus poistuu käytöstä
Visma Solutions Community
Re: Myynti ja saatavat - Lähetettyjen myyntilaskujen muokkaus poistuu käytöstä
reply from Mika Niemi in Netvisor-tuoteideointi - View the full discussion
26-10-2017 10:00 am posted by Anonymous
Mielestäni laskujen muokkaus on hyvä poistaa. Laskujen kopiointia tarvitsen. Kiitos!
Maija Guzeev
12-11-2021 8:08 pm posted by Maija Guzeev
Tervehdys tuotekehityksestä!
Kysyisin Netvisorin myyntireskontraa käyttäviltä kirjanpitäjä- sekä yrittäjäkäyttäjiltä seuraavaa:
1. Missä tilanteissa teillä on tarve muokata jo lähetettyä laskua, muilta osin kun laskentakohteiden osalta?
2. Missä tilanteissa on tarve muokata jo lähetetyn laskun laskurivitietoja?
3. Miten kommunikoitte laskun saajalle tätä muutosta?
4. Onko syytä sille, ettei näissä tapauksissa voida käyttää myyntilaskun hyvitys -toimintoa? Mikä syy?
5. Kuinka usein näitä tilanteita sattuu?
Tarvitsemme tätä tietoa uuden myyntilaskunäkymän suunnittelussa. Jos näyttää siltä, että toimintoa ei tarvita, niin laskun uudistuksen yhteydessä poistamme ko. ominaisuuden. Eli jatkossa laskulla voi muuttaa vaan niitä tietoja, jotka eivät ole lähteneet asiakkaalle, tai heijastuneet tositteelle. Tällä pyrimme siihen, ettei virheellisiä muokkauksia pääse tekemään. Laskua voi toki vielä muokata ennen kuin se on lähtenyt asiakkaalle.
Kiitos oikein paljon vastauksista!