13-02-2018 1:56 pm posted by Anonymous
Mikä taas mättää, kun Netvisor on tökkinyt puolenpäivän jälkeen? Ollut todella hidas ja pysähdellyt kokonaan. Tällä hetkellä ei pääse kirjautumaan edes sisään. Eihän tästä työnteosta tule mitään, kun taas alkanut nämä ongelmat Netvisorin hitauden ja toimivuuden kanssa. Olisi aika laittaa vihdoinkin "palikat" kuntoon ja saada ohjelma toimimaan edes auttavasti.
14-02-2018 7:07 am posted by Anonymous
Täälläkin oli eilen ongelmia, kohdelaskentaraporttia ei saanut ajettua iltapäivällä ollenkaan, pieni ympyrä ylhäällä vain liikkui oikealle ja vasemmalle. Kun olette huomanneet että hitautta on esiintynyt niin kiinnostaisi että mistä hitaus johtui? Ja ylipäätänsä kun näitä ongelmia on ollut ennenkin ja pahoin pelkään että jatkossakin niin onko tähän aina joku sama syy?
14-02-2018 10:55 am posted by Laura Sainio
Hei Tuula!
Eilen havaittu hitaus ei johtunut vastaavista ongelmista joista kärsimme viime vuonna, ja syitä hetkellisiin hitauksiin voi olla erilaisia. Syy eiliseen hitauteen oli siinä, että usea käyttäjä teki samaan aikaan samassa Netvisorin osassa isoja, raskaita raporttihakuja. Tämä aiheutti tuohon osaan "ruuhkaa" ja pyynnöt jäivät jonoon odottamaan vuoroaan, ja tilanne näkyi hitautena osalle käyttäjistä. Kun monitorointimme havaitsi ruuhkan, teimme toimenpiteet, jolla saimme tulpan purettua.
15-02-2018 9:50 am posted by Anonymous
Kyllä käyttäjäystävällisuus ja hermot on olleet viimeaikoina kovalla koetuksella ja kauhulla odotoan seuraavaan kuunvaihdetta. Suurin ongelma itselläni on laskutusaineistojen siirrot Visma Severasta Netvisoriin. NV aikakatkaisee yhteyden ennen kuin siirot ovat menneet perille. Siirrettäviä laskuja on satoja, joten ihan pienestä ongelmasta ei ole kyse. Olen ollut lukuisia kertoja yhteydessä sekä Severan että NV:n helppariin, jotka nyt lopultakin myöntävät ongelman, mutta ilmeisesti eivät ole löytäneet ratkaisiua. Koska aineistojen siirto on onnistunut myöhään illalla ja öisin - viittaa se mielestäni kaistan ylikuormitukseen. Mietinkin tässä pitäisiköhän muuttua lepakoksi ja siirtyä yövuoroon
Kiitos kuitenkin helppareille nopeista yhedenotoista, iso miinus ongelman ratkaisemattomuudesta.
15-02-2018 11:47 am posted by Laura Sainio
Hei Kristiina,
Kuten olet valitettavasti omassa työssäsi joutunut huomaamaan, on Severan rajapinnan käyttö on vilkastunut paljon, ja tilanne aiheuttaa kuormituspiikkien aikaan hitautta siirroissa. Tämä asia on meillä Visma Solutionsilla tiedostettu ja teemme töitä ongelman ratkaisemiseksi!
Laura Sainio
13-02-2018 4:29 pm posted by Laura Sainio
Hei Juha!
Pahoittelumme tästä "tökkimisestä". Tutkimme tilanteen ja tänään on hitautta esiintynyt osalla käyttäjistä klo 13.05 - 14.00 välillä. Kerroit, että Netvisor on sinulla alkanut hidastelemaan jo puolen päivän aikoihin: osuvatko ongelmat yllä mainitsemalleni aikavälille vai alkoiko tilanne jo aiemmin? Entä loppuiko hitaus klo 14 jälkeen? Onko hitautta ollut aiemminkin nyt lähiaikoina?
Yleisesti ottaen Netvisorin toimintavarmuus on viime vuoden ongelmien jälkeen saatu palautettua takaisin normaalille tasolle, eikä katkoksia tai laajoja hitaustilanteita ole esiintynyt. Teemme tietenkin töitä toimintavarmuuden ja nopeuden parantamiseksi edelleen.