Start a new topic
A

Arto Muikku

Sähköpostiosoitteen rooli Netvisorissa - suunnitteluvirhekö? - ongelmatilanteita elävästä elämästä

12-11-2021 8:12 pm posted by Anonymous (Updated 19-11-2018 by Anonymous)

Moi Helena,

 

Olet oikeassa, käyttäjän perustiedot kuten nimi, puhelin, sähköposti jne ovat käyttäjäkohtaisia ja seuraavat käyttäjää yrityksestä toiseen. Tässä on haasteena juurikin tuo mitä viestissäsi kuvasit.

 

Onneksi voin kertoa, että olemme muuttamassa tätä parasta aikaa. Työ käyttäjätietojen muuttamisesta 'yrityskohtaisiksi' aloitettiin keväällä ja sitä on tehty viimeiset kuukaudet. Jatkossa näitä tietoja on siis mahdollista hallita per yritys. Samalla esimerkiksi käyttäjän nimi tulee yrityskohtaiseksi. Käyttäjälle itselleen tulee mahdolliseksi päivittää tieto joko tiettyyn yritykseen tai kaikkiin joihin hänellä on oikeus kerralla.

 

Muutos on ollut työläs, sillä muutamme käytännössä kaikki paikat palvelusta joissa käyttäjän tietoja esitetään. Ollaan kuitenkin loppusuoralla ja tavoite on saada ominaisuus julkaistua vielä syksyn aikana.

 

Ystävällisin terveisin,

Arto / netvisor-kehitys

 

 


A

Anonymous

19-11-2018 10:26 am posted by Anonymous

Netvisorissa Omisssa perustiedoissa on kohta "Yrityskohtaiset poikkeukset", mutta tämä ei silti toimi. Edelleen saan tiedon harrastustoimintaan liittyvän yrityksen laskuista päivätyöyrityksen sähköpostiin, vaikka siellä on asetuksena henkilökohtainen sähköpostini.  Mitähän tuo "Yrityskohtaiset poikkeukset" kattaa?

A

Anonymous

12-11-2021 8:12 pm posted by Anonymous

Henkilön taa asetettu sähköpostiosoite näyttää olevan perustieto, joka seuraa henkilöä läpi Netvisor maailman myöskin yritykseltä toiselle. Esim. konsernissa saattaa olla useita yrityksiä, joissa sama henkilö on käyttäjänä ja lisäksi ko. käyttäjällä voi olla oma tai omia yrityksiä, joissa hän myös on käyttäjänä.

Yhteen yritykseen asetettu sähköpostiosoite monistuu kaikkiin muihinkin yrityksiin eikä osoitetta voi   muuttaa kuhunkin konsernityritykseen eikä edes konsernin ulkopuoliseen yritykseen.  

 

Henkilön perustiedoissa oleva sähköpostiosoite, vaikkakin se monistuu vääriin paikkoihin, on nähdäkseni pakko avata, koska muutoin ei esim. palkkojen hyväksyntä toimi.

 

Kun Netvisoriin liitetään ulkopuolisia käyttäjiä, tilintarkastajia tai taloushallintoa alihankinta tuottavia henkilöitä, siirtyvät heidän s.pososoitteensa henkilön myös, emmekä pääse edes muuttamaan tietoja.

Meillä on esim. tilanteita, jossa henkilön s.postiosoitteena on hänen edellisen työantajansa osoite (ts. kilpailijan osoite).

 

Jos Netvisor ohjelman tuottajana suorittaa jonkinlaista viestintää tämän yhden sähköpoistiosoitteen perusteella, ei tämä viestintä voi mennä oikein.

Meillä on myöskin tilanne, jossa ulkolaisen konsernin suomalaisen tyttären työntekijällä on myös oma kotimainen yhtiö.  Jos tuota ulkolaista osoitetta käytettäisiin kotimaiselle tarkoitettuuun viestintään ja postit esim. tuolla ulkomailla käännettäisiin toiselle henkilölle, syntyisi paljon pahaa mieltä ja muutakin harmia.

 

Ulkoapäin katsottuna vaikuttaa, että Netvisor käyttäjän tietokuvaus on laadittu ennen kuin kaikki sähköpostoosoitteen käyttömahdollisuudet ja toiminnallisuudet ovat olleet tiedossa eikä järjestelmää ole sittemmin uudistettu. Mm. palkkojen osalta hyväksyntä pitäisi ehdottomasti eriyttää muista rutiineista.

 

Toivoisin, että ohjelmisto kehitettäessä tähänkin seikaan voitaisiin kiinnittää huomiota.

 

 

 

Login or Signup to post a comment