27-08-2020 2:26 pm posted by Anonymous
Kun eScan-aineisto on tuotu Netvisoriin ja siitä on tehty kulukirjaus, mutta kuitti on jäänyt kohdistamatta kululaskulle, kuittia ei voi enää myöhemmin kohdistaa kululaskuun, joka on jo hyväksytty ja maksettu. Kohdistamisyritys antaa viestin: "Toimintoa ei voi suorittaa lukitulla aineistolla".
Kuitti näkyy silti vielä Käsittelemättömissä Escan-aineistoissa mutta lukittuna. Joissain tapauksissa lukittu kuitti on avautunut jälleen (tuntemattomasta syystä), ja sen on voinut (pääkäyttäjätunnuksilla) käydä poistamassa, mutta kuitin lähettäjä ei ole voinut sitä itse poistaa.
Eikö käytetyn kuitin pitäisi poistua Käsittelemättömät-listoilta? Mitä kuitin lukitus palvelee?
16-09-2020 10:16 am posted by Anonymous
Selvä, kiitoksia vastauksesta!
Markus Anttonen
Visma ✓
15-09-2020 4:40 pm posted by Markus Anttonen
Kun e-scan kuitin ottaa käsittelyyn se lukittuu samalla kyseiselle käyttäjälle ja muut eivät pääse siihen käsiksi. Jos kuitin käsittelijä jättää tämän prosessin ns. kesken jää aineisto lukittuun tilaan. Mutta jos näin pääsee käymään, voi asiasta tehdä tukipyynnön ja kertoa missä yrityksessä on lukittu aineisto, niin se voidaan tuen puolelta avata taas käyttöön.