Aloita uusi aihe
A

Anonymous

KOHDELASKENTARAPORTEILLE ALV VALINTA

29-08-2016 1:11 pm tekijä Anonymous

Saisiko kohdelaskentaraporteille myös alv kantojen valikon?

J

Jani Korhola

07-02-2018 9:18 am tekijä Jani Korhola

Hei Tuula,

Arkistoin idean sillä se on ollut pitkään avoinna ilman suurempaa kannatusta. Minua kuitenkin kiinnostaa että miksi tuo valinta pitäisi raportille saada? Riippuen käyttötarpeesta, voimme ottaa tämän huomioon tulevissa suunnitelmissamme.

A

Anonymous

07-02-2018 9:36 am tekijä Anonymous

Hei Jani Korhola

Tätä kaipailin kun asiakkaani toiminta koostuu sekä liiketoiminnasta että arvonlisäverottomasta toiminnasta. Arvonlisäveroton toiminta käsittää perustoiminnan lisäksi erilaisia hankkeita mihin tulee ulkopuolista rahoitusta. Kustannuspaikkoja on tämän vuoksi kymmeniä. Kustannuserittelyissä on monta hierarkiatasoa, ei vain pelkkä kustannuspaikka. Kun kaikki toiminta jaetaan useilla systeemeillä niin olen etsinyt konstia millä löydän helpoiten sen että verottoman toiminnan kirjauksille ei vahingossa kirjata arvonlisäveroa. Kun päätaso jaetaan verottomaan ja verolliseen niin se on toki helppo katsoa ettei verottomalla puolella ole alvia. Sitten kaikki ne kustannuspaikat missä ei saa olla alvia pitää tarkistaa; nyt olen ryhmitellyt ne siten että kustannuspaikoilla on otsikkotaso mille ei kirjata mitään mutta sen alatasoille pelkästään. Tässä on se ongelma että joku onkin kirjannut tuolle ns. otsikkokustannuspaikalle jotain ja se on tosi vaikea löytää kun se ei tule esille kohdelaskennassa koska tuohon tulee yhteensä kaikki tapahtumat mitä on kirjattu päätasolle (mihin ei pitäisi kirjata mitään) ja sen alle. Lisäksi joskus on kirjattu veroton kustannuspaikka verolliseen toimintaan jolloin se ei nouse tuossa ensimmäisessä haussa virheeksi. Näitä inhimillisiä virheitä yritän etsiä että alv menisi oikein. En tiedä onko tuo alv kohdelaskentaraportille paras vaihtoehto ja jos löydät tähän muun käyttökelpoisen raportin niin kerro ihmeessä.

T:Tuula

J

Jani Korhola

07-02-2018 9:48 am tekijä Jani Korhola

Hei Tuula,

Laitoin asian meillä sisäisesti mietintään, että mitä yleisesti voitaisiin tehdä tällaisten osittain alv-velvollisten yritysten ja yhdistysten käsittelyn helpottamiseksi Netvisorissa.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin