Tiedoksi:
- Räätälöityjen tulosteiden (laskut, tarjoukset, tilaukset, pro format, lähetteet ja ostotilaus) toteuttaminen tilaustyönä lopetetaan niin, että 13.8.2021 jälkeen uusia tilauksia ei oteta enää vastaan. Heinäkuun ajan tilaukset eivät myöskään etene. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaiden tulee huolehtia siitä, että keskeneräiset neuvottelut asiaan liittyen saatetaan päätökseen tuohon päivämäärään mennessä.
Miksi tähän ratkaisuun päädyttiin?
- Nykyinen toimintamalli asettaa asiakkaat eriarvoiseen asemaan, koska räätälöityjä pohjia käyttävät yritykset eivät saa kaikkia ohjelmaan tulevia uudistuksia automaattisesti käyttöönsä.
- Nykyinen toimintamalli on ristiriidassa Netvisorin tuotestrategian kanssa, jossa haluamme tuottaa kaikille asiakkaillemme parhaan kokonaisvaltaisen ohjelmiston emmekä asiakaskohtaisesti räätälöityä palvelua.
- Joitakin yleisesti toivottuja toiminnallisuuksia pohjien kustomointiin liittyen saatetaan jatkossa saada liittymään asiakkaille, jos tällaiseen on riittävä tarve ja niiden toteuttaminen katsotaan tarpeelliseksi.
Q&A
Toteutammeko jatkossa räätälöityjä lasku-, tilaus, lähete ym. pohjia Netvisoriin?
- Emme toteuta näitä enää tiedotteen yläosassa mainitun aikataulun jälkeen tilaustyönä.
Jos tarve räätälöidyille pohjille on silti olemassa?
- Laitathan tästä viestiä asiakaspalveluumme osoitteeseen tuki.netvisor@visma.com, sillä keräämme kaikki ohjelmaan liittyvät kehitysehdotukset ylös, joiden pohjalta tuomme tarvittavia uudistuksia ohjelmaan.
Mitä jos yrityksellämme on räätälöity pohja käytössä?
- Jo tehdyt räätälöidyt pohjat jäävät yrityksen Netvisor-ympäristöön normaalisti käyttöön. Yrityksessä käytössä olevat pohjat ovat valittavissa kohdassa Myynti > Asetukset > Perustiedot ja asetukset > Myynnin perustiedot > Oletustulostusmuodot. Räätälöity ostotilauspohja yliajaa oletuspohjan. Mikäli yritys haluaa poistaa räätälöidyn pohjan kokonaan käytöstä, voidaan tuo toteuttaa erillisestä pyynnöstä. Muutoskulu 140 € + alv 24 % / yritys.