Voit kysyä apua AI-harjoittelija Vispertiltä oikean alakulman chatista!

Aloita uusi aihe
Verkkolaskuosoitteiden automaattinen päivittäminen

M

Onko Netvisorissa toiminnallisuutta verkkolaskuosoitteiden automaattisen päivittämiseen? Tai vähintäänkin osoitteen tarkistukseen laskun luonnin/lähetyksen yhteydessä? 


Meille saapuu säännöllisesti sähköpostilla tai paperisena verkkolaskuosoitteiden muutoksia, joiden käsin Netvisoriin päivittäminen tuntuu täysin turhalta työltä. Netvisorissa on suora integraatio verkkolaskutietorekisteriin, joten automaattinen päivittäminen, ehdottaminen tai varoittaminen olisivat mahdollisia. Jos muutoksen unohtaa tehdä, niin lasku hylkääntyy ~päivän viiveellä, mistä Netvisor ei millään tavalla ilmoita sähköpostilla ja myöskään aloitussivun "Avoimet myynnit" widgetissä ei hylkääntyneille laskuille ole omaa osiota tai varoitusta.


Jos kyse on siitä, että verkkolaskutietorekisterikyselyt maksavat sen verran, ettei niitä haluta tehdä jokaisen laskun lähetyksen yhteydessä, niin itse ainakin olisin valmis maksamaan kyseisestä lisäpalvelusta.


1 henkilö on tämä kysymys
Vastaa

R

Hei Marjo! 


Kiitos viestistä. Laskujen lähetysvaiheessa voi tarkistaa asiakkaan verkkolaskuosoitetiedot "Tarkista asiakkaiden verkkolaskuosoitteiden saatavuutta" -painikkeesta. Eli Netvisor ehdottaa, jos löytää verkkolaskuosoitteen, että sen voi päivittää. 


Hylätyt laskut tulevat myös etusivun widgetiin näkyviin. Netvisor ei hylkää laskuja, vaan vastaanottava operaattori, eli tuo johtuu operaattorista milloin hylkäävät laskun.


Ystävällisin terveisin, 

Rasmus / Netvisor Customer Care



M

Kiitos, tämä oli hyvä vinkki ja otankin sen käyttöön aina ennen verkkolaskujen lähetystä.


Myyntilaskujen perillemeno on kriittinen toiminto ja ehdotankin seuraavia ominaisuuksia/muutoksia (tästä voi vapaasti poimia parhaat backlogille ;):

1. Verkkolaskuosoitteiden automaattinen säännöllinen tarkistus. Muutostarpeista huomio/varoitus käyttäjälle. Täysautomaattista päivitystä en ehkä ottaisi käyttöön

2. Hylätyt myyntilaskut näkyviin Myyntilasku-widgettiin isolla punaisella huutomerkillä varustettuna. Kaikki muut kategoriat ovatkin siinä edustettuina muttei tätä.

3. Hylätyistä myyntilaskuista huomio/varoitus sähköpostiin Ostolaskujen tapaan. Samaa voisi soveltaa kaikkien tärkeiden huomioiden/poikkeusten sähköpostitiedottamiseen. Kaikki eivät käy päivittäin Netvisorissa.

4. "Poikkeukset ja huomiot" widgettiin selkeä visuaalinen erottelu kriittisyyksittäin (värit ja symbolit). Nyt hylätty myyntilasku hukkuu samaan harmaaseen teksti ja lukumassaan tiliotteiden yms. kanssa (kuva alla), joita ainakin meillä on jatkuvasti tuossa listassa ja niissä ei ole yleensä mitään todellista tehtävää.

image

5. Joissain sovelluksissa kriittisimmät, välitöntä toimintaa vaativat huomiot tuodaan näkyviin yläpalkkina, joka visuaalisesti erottuu selvästi. Tätä voi myös harkita.


Terv. Marjo

R

Hei, 


Kiitos palautteesta ja kehitysehdotuksista! Koostamme jatkuvasti muutostarpeita ja teemme suunnitelmia ohjelman kehittämiseen, joita työstetään Netvisorin käytön parantamiseen.


Palautteesi on välitetty eteenpäin ohjelmiston suunnittelijoiden tietoon. 


Ohjelmaan tehdyistä parannuksista tiedotamme viikoittain Netvisor -viikkopäivitys julkaisu tiedotteissa. Kiitän kiinnostuksestasi Netvisorin kehittämistä kohtaan!


Ystävällisin terveisin, 

Rasmus / Netvisor Customer Care

M

Palaan tähän asiaan. Siirryin aikanaan käyttämään ohjeen mukaisesti osoitteen manuaalista tarkastusta lähetysprosessi-ikkunassa. Aina silloin tällöin tuli silti vastaan tilanne, että laskun lähetys epäonnistui muuttuneiden tietojen takia. Pistin tämän oman unohduksen piikkiin. Nyt kuitenkin olin täysin varma, että olin painanut tarkistus-nappia ja päivitettävää ei Netvisorin mukaan löytynyt. Silti lasku hylkääntyi muuttuneen operaattoritiedon mukaan. Kokeilin asiaa uudelleen ja sain toistettua. Vaikuttaisi, ettei tarkistus toimi ainakaan siinä tilanteessa, että vain verkkolaskuoperaattori on muuttunut. Eli asiakkaan tiedoissa oli tallennettuna oikea verkkolaskuosoite mutta väärä/vanha operaattori. Tällöin Netvisor ei löytänyt päivitettävää. Voin  tarvittaessa toimittaa esimerkkitiedot asiakkaasta ja laskusta.

Hei Marjo!


Kiitos viestistäsi. Myyntilaskun lähetysprosessissa painike "Tarkista asiakkaiden verkkolaskuosoitteiden saatavuutta" hakee Tieken verkkolaskuosoitteistosta hakee asiakkaalle verkkolaskuosoitteen ainoastaan siinä tapauksessa, jos asiakkaalle ei ole asetettu mitään verkkolaskuosoitetta. Eli jos asiakkaalla on asetettu jo verkkolaskuosoitetiedot, niin tämä toiminto ei hae muuttuneita tietoja. Välitin tästä kuitenkin kehitystoiveen meidän tuotekehitykseemme ja vielä toistaiseksi minulla ei ole antaa toiminnon kehittämiselle aikataulua.


Mukavaa viikonjatkoa!


Mirka / Netvisor-tuki


1 henkilö tykkää tästä
L

Hei

Onko tullut mahdollisuutta päivittää asiakkaiden verkkolaskuoperaattoreita massana? Meillä tulee silloin tällöin tilanteita että laskutettavana oleva kaupunki vaihtaa operaattoria ja kaupungin eri toimipisteille on eri asiakaskortit. On aika työlästä päivittää noin 100-200 asiakaskorttia uudelle operaattorille.

Hei Liisa, 


verkkolaskuoperaattorin päivittäminen massana ei toistaiseksi ole mahdollista Netvisorissa. Mikäli asiakkailla on käytössään asiakaskoodit, verkkolaskuoperaattorin voi päivittää Asiakastietojen tuonnin kautta. Lisätietoa Asiakastietojen tuonnista löydät täältä: Asiakastietojen tuonti


Maria/Netvisor-tuki

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin

Etkö löydä etsimääsi?

Aloita uusi keskustelu