Löydät ajankohtaiset tiedotteet Communitystä. | Siirry tiedotteisiin tästä >
Visma ✓
08-06-2023 3:29 pm tekijä Minna Kuusela
Netvisorissa on havaittu tällä hetkellä häiriö, joka voi aiheuttaa esim. ettei palveluun pääse kirjautumaan. Häiriö voi näkyä myös hitautena tai erilaisina virheinä.
Häiriö pyritään korjaamaan mahdollisimman pian.
Päivitämme tätä tiedotetta heti kun asiaan saadaan lisätietoa/korjaus.
Päivitys 8.6. klo 16:47: Tilanne näyttää korjaantuneen. Tarkkailemme kuitenkin vielä tilannetta.
Päivitys 8.6. klo 16:31: Tilanne näyttäisi normalisoituvan pikku hiljaa. Seuraamme kuitenkin tilannetta edelleen aktiivisesti.
- - - - - - - - - -
Errors has been detected in Netvisor at the moment, which can cause e.g. that users are not able to log in to the service. Errors can also appear as slowness or different type of errors. We will try to fix the problem as soon as possible.
We will update this release as soon as we receive additional information/correction.
Update 8.6. 16:47: Situation seems to be fixed. We are still actively monitoring the situation.
Update 8.6. 16:31: The situation seems to be normalizing little by little. We are still actively monitoring the situation.
- - - - - - - - - -
Det har upptäckts för närvarande en störning i Netvisor, vilket till exempel kan leda till att du inte kan logga in på tjänsten. Problemet kan också yttra sig som långsamhet eller olika andra fel.
Vi kommer att försöka lösa problemet så snart som möjligt.Vi kommer att uppdatera denna meddelande så snart som möjligt då ytterligare information/korrigering finns tillgänglig.
Uppdatering 8.6. kl. 16.31: Situationen verkar återgå till det normala. Vi fortsätter dock att aktivt övervaka situationen.
Visma ✓
09-06-2023 9:10 am tekijä Jenni Heikkilä
Hei!
Laitan Lasse sinulle viestiä noista rajapintatunnuksista.
Viesti on tullut Visma Financial Solutionsilta ja tuo ilmoitus vaatii uusien rajapintatunnusten luonnin ja päivittämisen Financial Solutionsin puolelle.
08-06-2023 5:10 pm tekijä Ann-Christin Suhonen
Miten onnistuu täällä portaalissa tuo aktiivinen keskustelu ? Minna Kuusela/Netvisor; olisiko tähän teidän puolelta jotakin ehdotuksia ? Nyt tuntuu, että on vaikeaa yleensäkin löytää keskustelupaikkaa ? Jos OHJE hakukomentoa käyttää, tulee yleensä esille jopa 5-6 vuotta vanhoja keskusteluja. EIkä tämä häiriötiedote-paikkakaan ole oikea kohta vertaistuelle.
08-06-2023 4:40 pm tekijä Jaana Rauvola
Vertaistuki kelpaa aina! :)
Itse olen yksin täällä firman toimistolla, kirjanpitäjä ja palkanlaskija toisessa firmassa. Joten apu heiltä maksaa aina erikseen.
Olisi ihana kysyä neuvoa parviälyltä, kun tuntuu että vika on AINA täällä käyttäjän korvien välissä, ei koskaan ohjelmassa, tai reskontranhoitajassa.
08-06-2023 4:36 pm tekijä Ann-Christin Suhonen
Samoin meillä lähti ! Nyt kun toivoo, ettei Pankissa ole ongelmia.... just oli nimittäin kuun alun palkat myöhässä, kun OPssa oli probleemaa.
Mitä mieltä olette, kaipaatteko enemmän aktiivista keskustelua Netvisorin käyttäjien kesken ? Itse ainakin kaipaa vertaistukea, kun ollaan suhtkoht uusia käyttäjiä, viime syyskuusta alkaen.
08-06-2023 4:22 pm tekijä Reija Tykkyläinen
Kiitos kun informoisitte onnistuneista kirjautumisista! Palkat lähti :)
08-06-2023 4:19 pm tekijä Jaana Rauvola
Kiitos! Pääsin sisälle. toivottavasti toimii kans.
08-06-2023 4:19 pm tekijä Sirpa Miettunen
Olin lähettämässä maksua pankkiin, kun ohjelma lakkasi yhtäkkiä toimimasta noin puoli tuntia sitten.
Onko ongelmasta mitään lisätietoa? Aikataulut pukkaa päälle, jos viikonloppunakin on päivitystä..
08-06-2023 4:18 pm tekijä Tero Nieminen
Nyt pääsin vanhan "kirjautuneen" ikkunan kautta sisälle.
08-06-2023 4:17 pm tekijä Ann-Christin Suhonen
Nyt minä pääsin sisälle.
08-06-2023 4:16 pm tekijä Jaana Rauvola
Ei ole palkkoja, mutta heti erääntyvä myyntilasku jäi tekemättä ja ostolaskut maksamatta.
Sama paniikki viime viikolla, kun yllättäin Telialla nettikatkoksia.. Tämä sähköinen järjestelmä on aika haavoittuvainen..
08-06-2023 4:15 pm tekijä Lasse Moren
Minulle tuli alla oleva sähköposti. Onko tämä teidän lähettämä vai joku muu?
Käyttämänne Netvisor-rajapintatunnukset on poistettu tai deaktivoitu toimestanne. Tästä johtuen Visma Financial Solutionsin kanssa avattu Netvisor-rajapinta ei toimi eivätkä laskunne ja suorituksenne välity järjestelmäämme.
Täältä löydätte ohjeet, miten luotte uudet rajapintatunnisteet:
https://support.netvisor.fi/fi/support/solutions/articles/77000498452-ohjelmistorajapintatunnusten-luominen.
Huomioittehan myös, että tunnukset ovat henkilökohtaiset. Eli jos tunnukset
luoneen henkilön Netvisor-tili suljetaan, sulkeutuvat myös rajapintatunnukset.
Tunnuksia luodessanne, tarkistattehan samalla rajapinnan käyttöoikeudet:
https://support.netvisor.fi/fi/support/solutions/articles/77000498457-rajapintaresurssien-k%C3%A4ytt%C3%B6oikeuksien-salliminen-ja-poistaminen
Sallittuna tulisi olla vähintään seuraavat ominaisuudet:
Asiakastietojen nouto Netvisorista
Myyntilasku- ja tilauslistan nouto Netvisorista
Myyntilaskun ja hyvityslaskun nouto Netvisorista
Myyntilaskun tilan päivitys
Myyntisuorituslistan nouto Netvisorista
Myyntisuoritusten tuonti Netvisoriin
Kun olette tehneet uudet tunnukset ja tarkistaneet käyttöoikeudet, voitte toimittaa uudet tunnukset osoitteeseen fsf.it@visma.com. Päivitämme uudet tunnukset järjestelmäämme ja kuittaamme teille kun tämä on tehty.
Terveisin,
Visma Financial Solutions
08-06-2023 4:13 pm tekijä Ann-Christin Suhonen
Nyt iskee kohta paniikki.... jäi palkka-ajo kesken...
08-06-2023 4:13 pm tekijä Reija Tykkyläinen
Onko mitään käsitystä, kuinka kauan tässä mahtaa mennä? Huomisia palkkoja maksamatta...
08-06-2023 4:11 pm tekijä Sanna Välimaa
Ei pääse kirjautumaan. Kokeiltu on kaikkia vaihtoehtoja kirjautumiseen.
Aleksi Karppanen
Visma ✓
09-06-2023 3:00 pm tekijä Aleksi Karppanen
Hei Ann-Christin!
Olemme avanneet Communityn keskusteluihin ketjun, joka on tarkoitettu kaikille ja kaikenlaiseen keskusteluun.
Pääset ketjuun tästä.
Olemme nostaneet Netvisor Communityn kehityksen prioriteettia, joten kannattaa pysyä kuulolla tämän suhteen! :)