Päivitetty: 08-03-2024 3:19 pm
Päivitetty: 27-03-2024 4:03 pm
Päivitetty: 25-03-2024 4:06 pm
Päivitetty: 28-03-2024 7:34 am
Päivitetty: 22-03-2024 9:17 am
Päivitetty: 21-03-2024 4:38 pm
Vastuullisuus ja kestävä kehitys ovat ajankohtaisia teemoja, jotka koskettavat kaikkia yrityksiä niiden koosta riippumatta. Valtaosa yrityksistä on kuitenkin pieniä tai keskisuuria ja siksi tämän sektorin tutkiminen on erityisen merkityksellistä. Auta tutkimuksessa ja vastaa vastuullisuusraportointia koskevaan kyselyyn. Vastaaminen vie noin 5 minuuttia. Vastanneiden kesken arvotaan viisi palkintoa! Siirry kyselyyn tästä
Hei Tiina, Kyseinen widget voi ilmoittaa siitä, että palkansaajilta joilla on työsuhde voimassa tai vaihtoehtoisesti "Palkat-palvelu" päällä puuttuu verokortti. Tarkistathan vielä, ettei kenelläkään palkansaajalla jolla työsuhde on päättynyt ole jäänyt tuota "Palkat-palvelua" päälle tai kyseinen palvelu olisi päättymässä. Suosittelen rajaamaan palkansaajalistauksen seuraavasti, jotta saatte palkansaajat näkyville ja näette keillä palkansaajilla, joilla ei ole voimassaolevaa työsuhdetta on palvelut jääneet päälle (katso alla olevat kuvakaappaukset): Kyseisen widgetin ilmoituksen saa pois ottamalla palvelut pois päältä palkansaajien perustiedoista. Palkat > Henkilöstö > Palkansaajalistaus > Avaa palkansaajan perustiedot > Mene kohtaan veloitettavat palvelut ja päätä palvelu ottamalla Palkat -palvelusta "täppä" pois > Tallenna muutokset. Widgetin ilmoitus häviää kuukauden lopussa kun palvelut päättyvät. Mukavaa keväänjatkoa!
Hei Marjut! Kiitos viestistäsi. Lähiaikoina kassavirtaennusteeseen ei ole suunnitelmissa tehdä vastaavanlaista muutosta eli kehitystoiveen toteuttamiselle ei vielä tässä vaiheessa ole antaa aikataulua. Tiedotamme tuotetta koskevista uudistuksista täällä Communityssä Tuoteuutiset-osiossa. Mukavaa viikonjatkoa! :) Mirka / Netvisor-tuki
Hei Tuomas, palaamme sinulle asiaan sähköpostitse tukipyynnön muodossa. Mukavaa alkanutta viikkoa! Maria/Netvisor tuki
Jos käytössä oleva integraatio lakkaa yllättäen toimimasta, yleisin syy tälle löytyy rajapintatunnuksista. Netvisorissa rajapintatunnukset ovat sidottu tiettyyn käyttäjään ja käyttäjän kautta niihin yrityksiin, joihin hänellä on käyttöoikeudet. Mikäli rajapintatunnukset luonut käyttäjä poistetaan yrityksen ympäristöstä, lakkaa myös hänen tunnuksiaan käyttävä integraatio toimimasta. Tällaisessa tilanteessa toisen käyttäjän tulee luoda uudet ohjelmistorajapintatunnukset Netvisorissa, ja välittää ne integroidun järjestelmän puolelle. Uusien ohjelmistorajapintatunnusten luonti onnistuu yritysvalikon kautta kohdasta Ohjelmistorajapintatunnukset -> Luo uusi rajapintatunnus Kun tunnukset on päivitetty, jatkaa integraatio toimintaansa normaalisti.
Jokaisella Controllerin käyttäjällä tulee olla toimintokohtaisissa oikeuksissa kohta "Controller sivulle pääsy". Tämä on valmiina Kaikki oikeudet profiilissa. Pääset laittamaan oikeuden reittiä Yritysvalikko > Käyttäjät ja käyttöoikeudet > Käyttäjät ja roolit > klikataan henkilön nimeä, jolle oikeus halutaan antaa ja avautuvasta näkymästä klikkaus Toimintokohtaiset oikeudet > Controller sivulle pääsy: Tilitoimiston pääkäyttäjäroolin (TPK) omaava käyttäjä saa automaattisesti Controllerin pääkäyttäjäoikeudet. Ilman TPK-roolia pitää olla siihen yritykseen, johon palvelu halutaan ottaa käyttöön, joku seuraavista Netvisorin oikeuksista, jotta pääsee siirtymään Controlleriin: Kirjanpitäjä (KP), Käyttäjähallitsija (KH), Tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK), Yrityksen pääkäyttäjä, Yrityskäyttäjä-profiili tai Kaikki oikeudet-profiili. Käyttöönoton jälkeen muut Netvisorin käyttäjät tulee lisätä käyttäjiksi Lisää uusi-painikkeen kautta pääkäyttäjän toimesta. Omia käyttöoikeuksia ei voi muokata. Mikäli Controlleriin siirtyvällä käyttäjällä ei ole oikeuksia Controller-osioon, käyttäjää huomautetaan käyttöoikeuksien puuttumisesta ja käyttäjälle näytetään pääkäyttäjän nimi, kehen voi olla yhteydessä. Käyttäjän lisäys tulee controlleriin valittavaksi, kun tiedot on vähintään kerran päivittyneet käyttäjän lisäyksen jälkeen. Jos halutaan lisätä juuri Netvisoriin perustettu käyttäjä, pitää controllerin tiedot päivittää manuaalisesti ja sen jälkeen tämä uusi käyttäjä on valittavissa Controlleriin. Mikäli käyttäjä, joka on lisätty Controlllerin käyttäjäksi, poistetaan Netvisorista, niin Controllerin käyttäjyys tulee poistaa erikseen Controller > Käyttäjähallinta-näkymässä.
Lomapalkkavelan, sekä pitämättömien lomapäivien tilanteen näet kumulatiivisesti valittuun hetkeen Lomien hallinnan Lomapalkkavelka -näkymällä kohdassa: Palkat > Lomat > Lomien hallinta. Sivun alareunasta nähdään valitun rajausehdon mukaisesti sarakkeiden yhteensä/summa -rivit, sekä lomapalkkavelan kokonaismäärä. Toiminnossa näet myös arvioidun sivukulun palkansaajakohtaisesti. Lomapalkkavelan näkymää voidaan hyödyntää lomapalkkavelan täsmäyttämiseen koko yrityksen, palkansaajan, palkkamallin tai lomalaskentatavan tasolla. Näkymä on mahdollista myös tallentaa Exceliin. Oheisessa käyttöohjeessa kerromme näkymästä tarkemmin: Lomapalkkavelka
Etenkin pysyvien vastaavien erittelemisessä taseella voi olla hyödyllistä laatia seurantakohteet, joilla voidaan esittää tilillä tilikauden alkusaldo, lisäykset ja poistot. Netvisorissa voit siirtää seurantakohteiden saldot aina tilikauden alussa ns. aputositteella vastaamaan uuden tilikauden tilannetta. Aputositteen hyötynä on se, että tilin saldoerittely pysyy raportoitavana tilikaudesta toiseen eli voidaan takautuvasti tarkastella myös aiempien tilikausien seurantakohteiden saldoa. Esimerkissä on luotu seuraavat seurantakohteet halutuille kirjanpidon tileille kohdasta "Taloushallinto > Kirjanpidon asetukset > Seurantakohteet" Tili: 1201 Kalusto ja muu irtain Seurantakohteet: Tilikauden alkusaldo, tiikauden lisäykset, tilikauden poistot Tilin seurantakohteiden saldot vastaavat tilikauden alussa edellisen tilikauden erittelyä. Tämä korjataan aputositteella. Tilin seurantakohteiden saldot ennen aputositteen kirjaamista: Aputosite luodaaan esimerkiksi muistiotositteena tilikauden ensimmäiselle päivälle. Kirjaukset tositteella tehdään niin, että kirjanpidon tilin saldo ei muutu. Esimerkissä edellisen tilikauden lisäykset ja poistot seurantakohteiden saldot nollataan uuden tilikauden alussa ja ne viedään aputositteella tilikauden alkusaldo -seurantakohteelle. Nyt tilanne on täsmäytetty uuden tilikauden alkuun: Lisätietoja taseen seurantaan löydät mm. kattavista ohjevideoistamme: Taseen seuranta