09-03-2015 3:36 pm posted by Laura Niiranen
01-10-2018 11:16 am posted by Rane Olsen
Moi Jyrki,
Testasin tuota juuri äsken, tein tilauksen ja lisäsin sinne toimipaikan tiedot:
Käsittelin tilauksen ja laskutin sen, näkymä laskulta:
Sitten vein tulostukseen ja verkkolaskuna lähetys onnistuisi tuosta aivan normaalisti:
Toimipaikka syötettiin ns. lennosta, sitä ei ole tallennettuna asiakaskortille. Myöskään maavalintaa en antanut, mutta se toimii myös maavalinnan kanssa.
05-10-2018 7:29 am posted by Anonymous
Joo, nyt täälläkin testattu uudelleen ja toimi. Ilmeisesti viimeksi yrittänyt ilman postinumeroa tai se on ollut paikkakunnan kanssa samassa lokerossa.
En edelleenkään kuitenkaan ymmärrä miksi esim postinumeroa pitää edellyttää ollenkaan? Jos tavara viety niin ko tietoa ei tarvita missään vaiheessa toimitusta paitsi sitten verkkolaskuttaessa Netvisorin mieliksi. eLaskun perillemenoon ei esim toimituspaikan postinumerolla ole mitään tekemistä jos verkkolaskutetaan laskutusasiakasta eikä ko toimipaikkaa.
Nyt kun mielellään toimitusosoitteen uudelle lähetyspohjalle lisäisi niihinkin, joissa tavara toimitetaan laskutusosoitteeseen (koska muuten yläosassa aivan tyhjä kenttä) niin ehdottaisin rastiruutuun täplää lähetenäkymään jolla toimitusositteeksikin tulisi sama kuin laskutusosoite. Toimipaikkatietoa kun ei tähän asti ole vahdittu näin tarkasti, niin vanhoilla asiakkaille sitä ei ole asiakastietoihin erikseen merkitty.
05-10-2018 1:03 pm posted by Laura Niiranen
Hei Jyrki,
finvoice-standardissa vaaditaan täytettäväksi kaikki toimitusosoitetiedot (nimi, osoite, postinumero ja -toimipaikka), jos ne on valittu laskulle.
Välttämätön tuo toimipaikka/toimitusosoite tieto ei laskulla siis ole, kun lähetetään verkkolaskuja.
03-06-2021 11:19 am posted by Anonymous
Palaan vanhaan aiheeseen....
Olisiko mitenkään mahdollista, että asiakkaan "laskutusosoite" olisi automaattisesti myös yksi toimipaikka? Näin sen saisi määriteltyä lähetteelle&laskulle toimitusosoitteeksi alasvetovalikosta. On niin turhauttavaa kirjoitella osoitetta joka kerta tai sitten asiakastietoihin samaa asiaa moneen kertaan.
Anonymous
01-10-2018 10:41 am posted by Anonymous
Ei auta tuo yllämainittu ohje!
Meillä on asiakkaita joiden tavaroita toimitetaan milloin kellekin alihankkijalle eikä näille kaikille viitsi yrityksen alle perustaa toimipaikkaa (kun eivät ole edes samaa firmaa laskuettavan kanssa). Tulee siis vain lähetteelle kirjattua alihankkijan nimi ja paikkakunta toimitusositteeseen (toimipaikka "ei valittuna"). Tätä ei järjestelmä kuitenkaan hyväksy vaan herjaa puutteellisesta tiedoista toimipaikasta, vaikka toimipaikalla ei ole syötetty omaa OVT tunnusta. Eikä auta vaikka toimitusositteeseen kirjaa täydellisen toimitusosoitteen.
Minusta tuo toimitusosoitteen täydellisyyden valvominen laskun lähetyksessä on aivan turha toiminto.
Nyt pitää sitten pyyhkiä ko toimitusosoite pois laskutettaessa että saa verkkolaskun lähetettyä ja siten lasku ei ole täydellinen. Tuo vielä lisää manuaalista työtä mitä Netvisorissa muutenkin riittää ihmeelisten sääntöjen ja puutteellisten toimintojen takia.