Löydät ajankohtaiset tiedotteet Communitystä.   |   Siirry tiedotteisiin tästä >

Latest tips and tricks
Käyttövinkit

  • M
    Pikalinkkien hyödyntäminen raportoinnissa

    Kirjanpidon pikalinkkien avulla voidaan rajata käyttäjille pääsy kirjanpidon tietoihin ainoastaan käyttäjälle tehdyn pikalinkin mukaisilla ehdoilla. Pikalinkit ovat hyödyllisiä etenkin, jos halutaan antaa käyttäjälle esimerkiksi tietyn laskentakohteen tuloslaskelma tarkasteltavaksi. Esimerkiksi projektipäällikölle tehdään pikalinkki tietyn projektin tuotoista ja kuluista tai vastaavasti seuratoiminnassa voidaan jakaa pikalinkit eri joukkueiden käyttäjien välille. Pikalinkkien luominen muille käyttäjille vaatii Netvisorissa KH-, KP- tai TPK-roolin yritykseen.  Jos käyttäjän halutaan näkevän ainoastaan kirjanpidon arvot raportilta ilman, että tositteille pääsee porautumaan, niin tällöin asetetaan kirjanpidon toimintokohtaisista oikeuksista ainoastaan Perusraportointi: Lukuoikeus: Mikäli käyttäjän tulee pystyä tarkastelemaan tositteiden sisältöä, niin tällöin käyttöoikeuksiin lisätään myös Kirjanpidon perustoiminnot: Lukuoikeus. Tässä tulee huomioida, että lukuoikeus kirjanpidon perustoimintoihin avaa käyttäjälle Netvisorissa myös muita tarkasteltavia osioita, kuten avoimet saatavat ja velat raportit. Kirjanpidon raporttien tarkasteluun nämä käyttöoikeudet eivät kuitenkaan anna pääsyä. Pikalinkin tallentaminen tehdään täyttämällä tarvittavat hakuehdot kirjanpidon raporteissa ja painamalla hakusivun alaosan valinnoista “Tallenna pikalinkki”.  Pikalinkin voi tallentaa myös avaamalla ensin raportin ja käyttämällä raportilla olevaa toimintoa "Tallenna raportti pikalinkiksi". Käyttäjille luotuja pikalinkkejä voidaan muokata ja poistaa kirjanpidon raporteilla Pikalinkkien hallinta -välilehdellä:

    • tekijä Mirka Korhonen
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 03-05-2024 tekijä Mirka Korhonen
  • J
    Rajapinta: Rajapinnan kautta saapuvat suoritukset

    Netvisorin ohjelmistorajapinta mahdollistaa myös myyntisuoritusten tuomisen rajapinnan kautta. Rajapinnan kautta tuotavat suoritukset voidaan kohdistaa myyntilaskuille joko laskun tietokanta ID:llä, viitenumerolla tai myyntilaskun numerolla.  Integraatiototeutuksesta riippuen suorituksen tuonnissa hyödynnetään joko Netvisoriin luotua maksutapaa, tai vaihtoehtoisesti Netvisorista yrityksen perusasetuksista löytyvää pankkitilinumeroa. Tuotava suoritus ohjataan maksutavalle maksutavan nimen tai tilinumeroa käytettäessä IBAN-muotoisen tilinumeron avulla. Näitä tietoja ei voi hakea tai hallinnoida rajapinnasta eli ne määritetään aina Netvisorin käyttöliittymän kautta ja tulee olla perustettuna ennen suorituksen tuontia. Rajapinnan yli tuotavasta suorituksesta muodostuu tosite automaattisesti. Mikäli integraatiossa ei oteta kantaa kirjanpidon tileihin suoritustietoa tuotaessa, tulee suoritustositteelle debet-kirjaus maksutavan tai pankkitilin asetuksiin määritetyn kirjanpidon tilin mukaisesti, sekä saatavatilinä käytetään Netvisorin oletussaamistiliä. Oletussaamistiliä pystyy muokkaamaan kohdasta Taloushallinto > Kirjanpidon asetukset > Oletustiliöinneissä käytettävät tilit, oletuksena se on 1701. Tositteelle tulevat kirjanpidon tilit voidaan kuitenkin tarvittaessa myös antaa rajapinnan kautta, jolloin Netvisorin oletustilejä ei käytetä - varmistathan siis vielä toteutustavan integraation toteuttajalta.

    • tekijä Juho Ruohonen
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 26-04-2024 tekijä Juho Ruohonen
  • M
    Verkkolaskutus ulkomaille PEPPOL-verkostoa hyödyntäen

    Mikä on PEPPOL? PEPPOL (Pan European Public eProcurement On-Line) on eurooppalainen verkosto sähköisten dokumenttien välittämiseen. EU:n tavoitteena on, että tulevaisuudessa  kaikki julkiset hankinnat voidaan hoitaa sähköisesti yhtenäisten menettelytapojen mukaisesti ja PEPPOL on tärkeä askel kohti tätä tavoitetta. Rekisteröitymällä verkostoon,  voit vastaanottaa sähköisiä laskuja kaikilta PEPPOL -verkoston kautta lähettämään kykeneviltä yrityksiltä. Verkkolaskuja voi lähettää PEPPOL verkostoon ilman PEPPOL -rekisteröintiä. Rekisteröinnin kautta tieto yrityksesi kyvystä vastaanottaa laskuja PEPPOL verkostossa lisätään myös PEPPOL Directory -palveluun. Rekisteröityminen verkostoon on maksutonta  ja laskujen vastaanotto on tavallisen hinnastomme mukaista. Yrityksen PEPPOL-verkkolaskuosoite koostuu etuliitteestä ja tunnisteesta. Esimerkki PEPPOL -verkkolaskuosoitteesta: 0216:003712345678 @ PEPPOL. Miten PEPPOL toimii? Peppolin kautta laskujen lähetys ja vastaanotto on turvallista ja vaivatonta. Peppol-infrastruktuuri mahdollistaa myös muiden kaupankäyntiasiakirjojen vaihdon sähköisesti toimittajan ja ostajan välillä. Aineistot liikkuvat standardoidussa PEPPOLBIS-formaatissa  Peppol Access Pointien kautta turvallisesti perille. Maventa toimii yhtenä Peppol Access Pointina Suomessa. Tämä tarkoittaa sitä, että voit rekisteröityä Maventan kautta Peppol-verkkoon verkkolaskujen ja sähköisten dokumenttien  vastaanottoa varten sekä lähettää niitä muille Peppol-vastaanottajille. Peppol toimii niin Suomen sisällä kuin ulkomaillakin, joten voit huoletta ottaa palvelun käyttöön yrityksellesi ja asiakkaillesi vaikka heti. Näin otat PEPPOLin käyttöön: Verkkolaskun lähetys: Peppol-lähetysvalmius on käytössäsi heti Maventa-tilin rekisteröitymisen jälkeen. Verkkolaskun vastaanotto: Saat Peppolin helposti käyttöösi Maventa-tililtäsi kirjautumisen jälkeen kohdasta Asetukset > Laskuasetukset > Laskujen vastaanotto > PEPPOL-verkkolaskutus Sinun tarvitsee vain klikata palvelu auki ja Maventa hoitaa Peppol-rekisteröitymisen puolestasi. Lue lisää PEPPOLista täältä: https://support.netvisor.fi/fi/support/solutions/articles/77000525620-verkkolaskujen-l%C3%A4hett%C3%A4minen-ulkomaille https://support.maventa.fi/fi/support/solutions/articles/77000503746-mik%C3%A4-on-peppol-verkosto- https://support.maventa.fi/fi/support/solutions/articles/77000468436-peppol-verkoston-yhteyden-avaus-ja-sulku

    • tekijä Maria Saarinen
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 17-04-2024 tekijä Maria Saarinen
  • Työaikamerkintöjen muokkaaminen jälkikäteen

    Joissakin tilanteissa työaikamerkintöjä pitää päästä muokkaamaan jälkikäteen. Tämä onnistuu työajan tehohallinnan kautta kohdasta: Palkat > Palkanlaskenta > Työajan tehohallinta Työajan tehohallinnasta voidaan hakea ja muuttaa kirjattujen työtuntien tilaa halutuksi, sekä linkittää ja poistaa linkityksiä palkkalaskelmilta. Tehohallinnassa on käytössä massatoimintoja, joilla voit tehdä seuraavia muutoksia halutuille tuntikirjausriveille: - Vaihda valittujen työaikatietojen tila (uuden tilan vaihtoehdot: avoin, kuitattu, hyväksytty, maksettu) - Linkitä valitut työaikatiedot aikajakson ensimmäiseen palkkalaskelmaan - Poista valittujen työaikatietojen linkitys palkkalaskelmilta  - Poista valitut työaikatiedot Tässä käyttöohjeessa kattavasti kerrottuna kyseisestä ominaisuudesta: Työajan tehohallinta

    • tekijä Nico Dyster
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 12-04-2024 tekijä Nico Dyster

Latest discussions
Keskustelut

  • M
    Työkorvausverokortti

    Hei Mimmi, Vastaavaa ominaisuutta ei ole toistaiseksi kehitteillä sillä verokorttien noudon avulla on mahdollista noutaa vain Palkkatulon verokortit. Mikäli palkansaajalla on muun tyyppinen verokortti, voit juurikin estää noudon näiltä palkansaajilta. Kirjaan tästä kehitystoiveen tuotekehityksellemme, jotta he voivat ottaa palautteesi huomioon järjestelmän jatkokehityksessä. Ohjelmaan tehdyistä parannuksista tiedotamme viikoittain Netvisor -viikkopäivitys julkaisu tiedotteissa. Mukavaa kevättä!

    • tekijä Mimmi Tuominen
    • 1 vastausta
    • Viimeisin toiminta 29-04-2024 tekijä Nico Dyster
  • J
    Sähköinen allekirjoitus ja palvelun jatkokehitys

    Sähköiseen allekirjoitukseen olisi hyvä saada luettelo yrityksen "vakio" allekirjoittajista. Silloin ei tarvitsi jokaiselle dokumentille lisätä nimiä sposteja ym tietoja aina erikseen, vaan valita siitä vakiohyväksyjien listasta.

    • tekijä Jani Korhola
    • 17 vastausta
    • Viimeisin toiminta 10-04-2024 tekijä Mika Heikkilä
  • Haluatko osallistua vastuullisuusraportointia koskevaan tutkimukseen?

    Vastuullisuus ja kestävä kehitys ovat ajankohtaisia teemoja, jotka koskettavat kaikkia yrityksiä niiden koosta riippumatta. Valtaosa yrityksistä on kuitenkin pieniä tai keskisuuria ja siksi tämän sektorin tutkiminen on erityisen merkityksellistä. Auta tutkimuksessa ja vastaa vastuullisuusraportointia koskevaan kyselyyn.  Vastaaminen vie noin 5 minuuttia. Vastanneiden kesken arvotaan viisi palkintoa! Siirry kyselyyn tästä

    • tekijä Nico Dyster
    • 0 vastausta
    • Viimeisin toiminta 15-03-2024 tekijä Nico Dyster
  • T
    Poikkeukset ja huomiot

    Hei Tiina, Kyseinen widget voi ilmoittaa siitä, että palkansaajilta joilla on työsuhde voimassa tai vaihtoehtoisesti "Palkat-palvelu" päällä puuttuu verokortti.  Tarkistathan vielä, ettei kenelläkään palkansaajalla jolla työsuhde on päättynyt ole jäänyt tuota "Palkat-palvelua" päälle tai kyseinen palvelu olisi päättymässä. Suosittelen rajaamaan palkansaajalistauksen seuraavasti, jotta saatte palkansaajat näkyville ja näette keillä palkansaajilla, joilla ei ole voimassaolevaa työsuhdetta on palvelut jääneet päälle (katso alla olevat kuvakaappaukset):    Kyseisen widgetin ilmoituksen saa pois ottamalla palvelut pois päältä palkansaajien perustiedoista. Palkat > Henkilöstö > Palkansaajalistaus > Avaa palkansaajan perustiedot > Mene kohtaan veloitettavat palvelut ja päätä palvelu ottamalla Palkat -palvelusta "täppä" pois > Tallenna muutokset.   Widgetin ilmoitus häviää kuukauden lopussa kun palvelut päättyvät. Mukavaa keväänjatkoa!

    • tekijä Tiina Kalliomäki
    • 1 vastausta
    • Viimeisin toiminta 27-02-2024 tekijä Nico Dyster