Start a new topic
A

Anonymous

Onko kenelläkään muulla ongelmia PDF:n muodostamisessa?

18-10-2016 1:03 pm posted by Anonymous

Onko kenelläkään muulla ongelmia PDF:n muodostamisessa?

Eli kun yrität tulostaa raportteja, niin aukeaa vain harmaa sivu. Ongelma yleensä korjaantuu sillä, että sulkee Netvisorin ja kirjautuu uudelleen sisään. Mutta onko kukaan keksinyt tähän helpompaa konstia? Muilla ohjelmilla PDF:t toimii ihan hyvin, joten Adobe Acrobat Readerissa tuskin on vikaa.

A

Anonymous

27-10-2016 11:43 am posted by Anonymous

Hei!

Meillä saatiin kyseinen ongelma ratkaistua - ainakin toistaiseksi - palauttamalla Internet Explorerin asetukset oletusasetuksiksi.

A

Anonymous

27-10-2016 9:46 am posted by Anonymous

Hei,

minulla oli sama ongelma laskujen kuvien kanssa, selaimena Firefox. Ja ongelma tuli tosiaan selaimen asetuksista, jotka piti muuttaa. En tiedä mikä on vastaava Explorerilla mutta Firefoxilla piti valita seuraava toiminto PDF- dokumenteille:

A

Anonymous

24-10-2016 12:25 pm posted by Anonymous

Hei,

Minulla esiintyy myös ajoittain samaa ongelmaa. Käytössä on myös Explorer.

Välillä pitää käynnistää koko kone uudestaan, että lähtee pelittämään uudestaan. Minulla jää mielestäni jotenkin Adobe Reader jumiin, sillä tehtävienhallinta väittää ohjelman olevan käynnissä, vaikka kuvat eivät näkyviin tulekaan. Koneen uudelleen käynnistys pakkosulkee Readerin ja sen jälkeen taas ohjelma taas toimii. Välillä auttaa se, että Adobe Readerin sulkee tehtävänhallinta näkymän kautta.

Laura Sainio

21-10-2016 10:32 am posted by Laura Sainio

Mietin ihan samaa: Sannan kuvakaappaus voisi viitata siihen, että Adobe Reader-plugin ei vain joka kerta käynnisty. Sinänsä ehdottaisin kyllä kokeilemaan Netvisor-käytössä muitakin selaimia kuin Internet Exploreria, mikäli yrityksen käytännöt tämän vain sallivat.

A

Anonymous

21-10-2016 8:59 am posted by Anonymous

Olet varmaan kokeillut myös sitä että suljet tuon laskun kuvan ja avaat uudelleen? Minulla se lähes aina auttaa. Onko tässä nyt juuri se ongelmana, että pdf:t avataan SELAIMELLA, eikä adobe readerilla?

A

Anonymous

20-10-2016 12:04 pm posted by Anonymous

Avaa ikkunan, mutta ei lataa kuvaa, myöskään tulostus yms. eivät tule näkyviin.

Normaalitilanteessa tulostuspainikkeet näkyvät näin:

T. Sanna

Laura Sainio

20-10-2016 10:20 am posted by Laura Sainio

Kiitos, Sanna!

Olisiko vielä mahdollista saada kuvakaappaus siitä, miten sinulla tuo laskun PDF näkyy, kun avaat sen näkyviin ostolaskulta? Minulla nuo tulostuspainikkeet näkyvät suoraan laskun kuvan kehyksessä Internet Explorerilla, ja kuva kyllä tallentuu tai tulostuu tuosta ihan ongelmitta. Readerin versio minulla on sama kuin sinullakin.

A

Anonymous

20-10-2016 9:59 am posted by Anonymous

Hei,

Lisäselvityksiä:

1. Käytössä on Explorer

2. Ei väliä minkä kokoista tulostusta yrittää. Useimmiten ongelma on skannauspalvelusta tulleiden laskujen kanssa.

3. On erillinen ohjelma ladattuna. Adobe Acrobat Reader DC (versio 2015.020.20039). Ladattu pari päivää sitten uudelleen, kun koitettiin jos auttaisi.

4. Ei ole vaikutusta noilla tulostus asetuksilla.

Sellainen huomattiin, että joskus tuon PDF:n avaaminen onnistuu toisessa välilehdessä, vaikka toinen välilehti ei suostuisi sitä avaamaan. Meillä on toimistolla käytössa 32- bittisiä ja 64-bittisiä koneita. Kaikissa Windows 7 käyttöjärjestelmä. Eniten ongelmaa ilmenee tuossa 32- bittisessä koneessa.

T. Sanna

Laura Sainio

20-10-2016 9:40 am posted by Laura Sainio

Hei Sanna!

Testailin hiukan tulostusta Firefox- ja  Chrome-selaimilla mutta en saanut toistettua ongelmaa. Ongelman selvittämiseksi kaipaan hiukan lisätietoja:

1. Millä Internet-selaimella ongelma ilmenee: onko eroja eri selainten välillä?

2. Vaikuttaako raportin koko siihen, että tulostus alkaa "temppuilemaan"? Eli onko eroa, jos tulostaa vaikkapa tuloslaskelmaa vs. iso päivä- tai pääkirja?

3. Ja onko sinulla käytössäsi selaimessa Adobe Acrobat -plugin, vai käytätkö selaimen omaa pdf-katselinta?

4. Oletko havainnut, esiintyykö harmaata sivua tulostuksen sijaan silloin, kun olet muuttanut PDF-tulostuksen asetuksia tulostus-ikonista aukeavalla asetussivulla:

Login or Signup to post a comment