Start a new topic
R

Rane Olsen

OSTOLASKUN TILAN MUUTTAMINEN

12-11-2021 7:34 pm posted by Anonymous (Updated 03-01-2017 by Anonymous)

Moi Tuula,

Ko. laskun voisit palauttaa käsittelemättömäksi ja laittaa sitten tiliöintirivit kohdalleen, sitten laskun hyväksyntä ja tiliöinti uudelleen. Lasku on tämän jälkeen avoin negatiivisella summalla, tämän saat korjattua kun kirjaat laskulle vielä yhden maksun manuaalisesti (avaa ostolasku > ostolaskun toiminnot > näytä maksut > lisää uusi maksusuoritus) ja sitten korjaat muodostuvan OS-tositteen osalta tiliöinnin vaikka selvittelytilille. Hyvityksen käyttö menisi sitten siten, että kirjaat hyvitettäville laskuille manuaalisen maksun (rahan lähde voi olla vaikka käteinen) ja sitten muokkaat OS-tositteelle rahatilin tilalle aiemmin käytetyn selvittelytilin.


A

Anonymous

03-01-2017 10:56 am posted by Anonymous

Hei

Tämän laskun tilanne oli sellainen että se oli tullut netvisoriin veloituslaskuna vaikka kyse oli hyvityslaskusta ja lasku oli sitten mennyt maksuun. Nyt tiliöintirivit ovat ok. Laskun saldo on miinusmerkkinen ja sillä on maksettu suoritus joten saldo on tuplana miinuksella. Laskun tiliöintiähän ei tarvitse korjata, se on ok. Eikö tilaa saa muutettua avoimeksi niin tuon miinus saldon saisi kohdistettua avoimille laskuille?

Muutenkin näiden hyvitysten käsittely netvisorissa on outo. Hyvitykset kohdistetaan pelkästään asiakkaan päässä ja asiakas lähettää tiedon tästä toimittajalla (vaikka sähköpostilla). Kuitenkin useimmat järjestelmät käsittelevät sekä hyvitys- että veloituslaskut maksuliikenteen mukana jolloin sama tieto menee automaattisesti molemmille osapuolille ilman että sitä erikseen paperilla ilmoitetaan. Tämä toimii sekä myynti- että ostopuolella ja helpottaa kovasti kun mitään ei tarvitse käsin kohdistella. Onkohan Netvisoriin tulossa tällainen automaattikäsittely?

T:Tuula

A

Anonymous

25-01-2017 9:14 am posted by Anonymous

Hei

Asiakkaan ostolaskulla on ollut väärä tilinumero ja maksu on nyt purettu ja lasku on periaatteessa avoimena. Laskun tila on kuitenkin maksupalvelussa, saako tämän muutettua avoimeksi la laskun maksuun?

T:Tuula

R

Rane Olsen

26-01-2017 1:00 pm posted by Rane Olsen

Moi Tuula,

Lasku voidaan poistaa maksupalvelussa-tilasta tuen kautta, laita Netvisorista vaikka vikailmoituksena tieto, niin poistamme maksumerkinnän laskun tiedoista.

A

Anonymous

26-01-2017 1:06 pm posted by Anonymous

Hei

Pyyntö lähetetty.

Onko mahdollista että tämä voitaisiin tehdä myös itse?

T:Tuula

R

Rane Olsen

26-01-2017 1:28 pm posted by Rane Olsen

Moi Tuula,

Valitettavasti näihin tarvitaan "järeämpiä" oikeuksia, eli tuki poistaa tarvittaessa maksumerkinnät (pankkiaineiston lähetysmerkintä) jos maksatuksessa on tullut virhe, mistä ei olla saatu maksupalautetta.

A

Anonymous

02-02-2017 9:16 am posted by Anonymous

Tästä päästäänkin siihen, että miksi tiliöintiriville ei voi vain tulla laskun alkuperäinen summa eikä laskuriveiltä laskettu summa? Eikö tästä voisi valita toimittajakohtaisesti, että käytetäänkö laskurivejä vai ei tiliöintikenttään tulevaaan summaan? Oletuksena, että ei käytetä laskurivejä.

A

Anonymous

12-11-2021 7:34 pm posted by Anonymous

Ostolaskulle on maksettu liian suuri summa koska tiliöintirivit olivat tuplana. Nyt ostolasku on maksettu tilassa. Miten saan ostolaskun tilan avoimeksi että sen hyvityssaldo saataisiin kohdistettua avoimiin laskuihin?

Login or Signup to post a comment