Start a new topic
A

Anonymous

UUSI PALVELIN?

06-04-2017 11:57 am posted by Anonymous

Hei

Onkohan minulta jäänyt huomaamatta tieto milloin uusi/uudet palvelimet on otettu käyttöön?

Netvisor on ainakin minulla vieläkin ajoittain todella hidas, siksi mietin että onko uudet palvelimet käytössä vai onko osa tai peräti kaikki asiakkaat vielä vanhalla hitaalla palvelimella?

T:Tuula


A

Anonymous

11-04-2017 12:29 pm posted by Anonymous

?

Laura Sainio

12-04-2017 5:58 pm posted by Laura Sainio

Hei Tuula!

Alkuvuodesta 2017 Netvisorin toiminnassa havaittiin hidastumista koko palvelun laajuudelta, ja näihin ongelmiin reagoitiin ottamalla käyttöön lisää palvelinkapasiteettia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Netvisorin käyttäjiä on nykypäivänä palvelemassa entistä suurempi palvelinjoukko. Tämä palvelinkapasiteetin lisäys on mitatusti parantanut Netvisorin suorituskykyä,  mm. palvelun keskimääräiset sivunlatausajat ovat lyhentyneet kautta linjan.

Yllä mainitusta parannuksesta huolimatta suorituskykyongelmia edelleen esiintyy käyttäjillä. Nämä ajoittaiset, ei-systemaattiset hitausongelmat vaativat ratketakseen yksityiskohtaista selvitystyötä yhdessä hitaudesta kärsivien asiakkaiden kanssa. Esimerkiksi asiakaspalvelun toimesta tehdään hitausongelmista käyttäjänauhoituksia, joista saadaan materiaalia ongelmien syyn ratkaisuun.

Tässä vielä listaus, minkä tyyppisiä asioita meidän tulee tietää hitausongelmia ratkoessamme:

  • Käyttäjän Internet-selain, verkkoyhteyden nopeus ja muut yleiset, tietoliikenteeseen littyvät asiat:
    • Toimiiko käyttäjällä samaan aikaan muu verkkoliikenne normaalilla nopeudella?
    • Huomioi myös virustorjuntaohjelmisto, joskus hitaus löytyy myös sieltä.
  • Toistuuko ongelma:
    • Tiettyyn aikaan (kellonaikaa voidaan verrata käyttäjän logitietoihin)
    • Tietyssä toiminnossa (jos raportti tai listaus, myös hakuehdot tulisi tietää)
    • Tietyillä käyttäjillä
    • Tietyssä yrityksessä
  • Onko käyttäjä havainnut muita seikkoja, jotka vaikuttavat olevan kytköksissä suorituskykyyn?

Lopuksi vielä: pahoittelumme näistä hitausongelmista, joita edelleenkin ajoittain ilmenee. Jatkamme ongelmien selvitystä ja ratkaisemista, jotta Netvisorin jokapäiväinen käyttö olisi asiakkaillemme mahdollisimman sujuvaa ja nopeaa.

Hyvää kevättä toivottaen,

Laura Sainio

Netvisor tuotekehitys

Login or Signup to post a comment