Start a new topic
A

Anonymous

Asiakas maksanut laskun kahteen kertaan. Voiko tehtävälistan saapuneisiin viitesuorituksiin saada tästä huomatus?

12-11-2021 7:38 pm posted by Anonymous (Updated 07-04-2016 by Anonymous)

Tuplasuorituksien kohdalla viitesuorituksissa tulee ilmoitus "Suoritukselle ei löytynyt laskua" mikäli avoimia laskuja ko viitenumerolla ei ole.
Syynä että laskua ei ole avoimena saattaa johtua myös siitä, että joku on maksanut vanhalla/virheellisellä viitteellä joten käyttäjän tulee tehdä kohdistus itse.

Rivin lopussa olevasta "Käsittele" -linkistä pääset kohdistamaan suorituksen laskulle johon liikasuoritus kohdistuu, tällöin käsittelytavaksi suosittelen laittamaan liikasuoritustapauksissa "ylisuoritus" jolloin liikasuoritus kirjautuu määrittelemällenne liikasuoritusten tilille. (Myynnit > Perustiedot ja asetukset > Maksutavat)


Ohjeissa löytyy viitesuorituksen näkymään​ ja myös ylisuoritusten käsittelyyn liittyen ohjeita

1 Comment

A

Anonymous

12-11-2021 7:38 pm posted by Anonymous

Netvisor ei kirjaa tuplasuoritusta Myyntisuoritukseksi, mutta suoritusta ei myöskään voi kirjata tiliotteelta. Olisi hyvä, jos heti saapuneissa viitesuorituksissa olisi herja tuplamaksusta.

Login or Signup to post a comment