Start a new topic
A

Anonymous

Ostolaskun virhe

07-12-2015 12:37 pm posted by Anonymous (Updated 07-12-2015 by Laura Sainio)

Netvisor ilmoittaa, että maksupalvelussa on virhe. Pankki on hylännyt lakun väärän eräpäivän takia. Eräpäivä on oikein, tosin vuoden 2016 tokokuussa. Toinen vastaava lasku lähes samalla eräpäivällä ei ole aiheuttanut virhettä. Miten saan tämän laskun eteenpäin maksatukseen?


Laura Sainio

08-12-2015 11:09 am posted by Laura Sainio

Kävimme tilanteen kanssasi läpi yksityisesti ja totesimme että juuri tuosta aikarajaongelmasta oli kysymys. Lisään vielä tänne julkiseen keskusteluun lisäkysymyksesi: mitä tehdä, jotta saadaan maksuvirheeseen jäänyt lasku takaisin reskontranäkymään avoimeksi?

Tämä onnistuu, kun pankkiliikennenäkymän kautta poistetaan virheeseen jääneen maksusuorituksen linkitys pois ostolaskulta. Ohjeet pankkiliikennenäkymän käyttöön löytyvät täältä>>

A

Anonymous

07-12-2015 1:33 pm posted by Anonymous

Hei!

Maksu on menossa Nordeaan. Eräpäivä on siis 2.5.2016 ja samaan pankkiin,

samalle taholle on hyväksytty lasku eräpäivällä 4.5.2016 ja ainakaan vielä

siitä ei ole tullut virheilmoitusta. Ja nämä laksut on hyväksytty samana

päivänä.

Ystävällisin terveisin/ Kind Regards

Emmi Suhonen

Spatineo Oy

tel. +358 400 412 314

Linnankoskenkatu 16 A 17

FI-00250 Helsinki

Finland

www.spatineo.com

Laura Sainio

07-12-2015 1:21 pm posted by Laura Sainio

Hei Emmi!

Siinä, miten pitkälle tulevaisuuteen pankki hyväksyy maksun, on isoja pankkikohtaisia eroja. Mihin pankkiin maksu olisi ollut menossa? Vaihtoehtona tuossa on joko tehdä maksatus myöhemmin tai siirtää maksupäivä sellaiseksi, että se on kyseisen pankin hyväksymien aikarajojen sisällä.

Ohessa aikarajoja eri pankkien normaaleille sepa-maksuille:

  • Danske Bank: 365 päivää ennen maksupäivää
  • Nordea: kaksi kuukautta ennen maksupäivää
  • Osuuspankki: 365 päivää ennen maksupäivää
Login or Signup to post a comment