Start a new topic
A

Anonymous

Ohjelma on laskenut sotumaksun väärin erillisilmoituksella?

26-03-2019 2:26 pm posted by Anonymous

Teen tämän ilmoituksen uudelleen, koska tuo aiempi meni vahingossa ratkaistukohtaan.

Olen tekemässä erillisilmoitusta ja huomasinpa juuri. että 

sotumaksun laskeekin alkuperäisestä bruttopalkasta eikä siitä, mitä hänelle on todellisuudessa maksettu.

Oikea palkka pitäisi siis olla tuo 3135,24, josta veronkin on laskenut. Henkilöllä on ollut palkatonta vapaata 1 pv, jonka ohjelma on itse vähentänyt.
Nyt ei siis huomioi sotumaksun laskentaa tuosta vähennyksestä. Kuinkas tämä korjataan?

vero  sotu 

3 135,24658,4003 290,0025,33

A

Anonymous

26-03-2019 3:07 pm posted by Anonymous

Minulla kävi ihan samalla tavoin, koska palkkalajilta Palkaton vapaa oli puuttunut se tulorekisterin tulolaji. Korjasin sen sinne ja sen jälkeen ohjelma laski sotut oikein. Samalla piti tehdä korvaava ilmoitus ko. henkilölle tulorekisteriin, että meni palkkasummat oikein. Toivottavasti korjasin oikein. 

A

Anonymous

26-03-2019 3:23 pm posted by Anonymous

Olen laittanut tuolle palkaton vapaa tulolajiksi aikapalkka, liekö sitten väärä tulolaji?

A

Anonymous

26-03-2019 3:25 pm posted by Anonymous

Itse laitoin tuon aikapalkan ja sen jälkeen meni oikein. Oliko se sinulla siis laitettuna siellä jo ennen tuota erillisilmoituksen tekoa?

A

Anonymous

27-03-2019 8:58 am posted by Anonymous

Kyllä oli jo valmiina.

t

A

Anonymous

27-03-2019 9:54 am posted by Anonymous

Huomasin nyt, että ohjelma on perinyt myös työeläkemaksun ja työttömyysvakuutusmaksu tuosta korkeammasta summasta, joten väärin on mennyt sekin. Korjasin tulorekisteriin vain tuon bruttopalkan,

mutten noita vähennysten korjauksia. En tiedä, mikä olisi oikein.

A

Anonymous

27-03-2019 9:58 am posted by Anonymous

Osaako joku neuvoa, että korjaanko erillisilmoituksella tuon sotumaksun vähennyksenä tuolle henkilölle vai miten tuo pitäisi korjata?

A

Anonymous

27-03-2019 10:08 am posted by Anonymous

Koska työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu on todellisuudessa vähennetty jo työntekijän palkasta, niin korjasin nuo summat vasta seuraavaan palkkalaskelmaan eli vähensin summista liikaa perityt maksut. En tehnyt niiden osalta tulorekisteriin muutoksia, koska summat korjaantuu seuraavassa ilmoituksessa oikeaksi.

Mutta tuohon sotumaksuun pitäisi kyllä saada oikeat summat sinne erillisilmoitukseen. Mikähän siellä palkattomassa poissaolossa on  asetuksissa on pielessä. Onko kaikki ruksit oikealla kohdallaan. Nyt tarvitaan viisaampien apua.

A

Anonymous

27-03-2019 10:23 am posted by Anonymous

Huomasin sen, että tuossa Palkaton vapaa kohdassa oli minulla ruksi kohdassa maksetaan rahana, voisiko tuo olla syynä tähän, että ohjelma laski väärin?

Lisäasetukset
Raportointi: Näytetään raporteilla 
Laskenta: Oletuksena mukana laskennassa 
Maksaminen: Maksetaan rahana 
Toistuvuus: Maksetaan kertakorvauksen

Täytyy vain pähkäillä, kun ei muuta osaa.

A

Anonymous

27-03-2019 11:04 am posted by Anonymous

Minulla on kaikissa muissa ruksi, paitsi kertakorvauksessa.

A

Anonymous

27-03-2019 12:21 pm posted by Anonymous

Testasin ruksien kanssa ja ilman, ei toimi oikein.

A

Anonymous

28-03-2019 8:56 am posted by Anonymous

Hei

Saisinko tähän apuja Netvisorin puolelta?

A

Anonymous

28-03-2019 12:59 pm posted by Anonymous

Muokkaus onko siis Bruttopalkka palkkalaskelmalla väärin?

A

Anonymous

28-03-2019 1:05 pm posted by Anonymous

Kyllä tuo palkka on bruttopalkka ja meillä on käytössä resurssinhallinta, niin ohjelma ottaa nuo palkattomat vapaat tuonne palkanlaskentaan ja se vähentää kyllä bruttopalkasta tuon palkattoman vapaan , palkkalaji on siis palkaton vapaa ei kuukausipalkan oikaisu. Osaa laskea veron oikeasta summasta, mutta kaikki muut vähennykset menevät väärin. Tarkistin myös tuon liitoksen ja kyllä se on liitetty bruttopalkkaan.

A

Anonymous

28-03-2019 1:07 pm posted by Anonymous

Bruttopalkka on siis palkkalaskelmalla oikein, mutta nuo vähennykset laskee palkasta, josta ei ole vähennetty tuota palkatonta vapaata.

Login or Signup to post a comment