Start a new topic
A

Anonymous

Myyntireskontrassa Päivitä tila vai Käsittele lasku

15-10-2018 2:51 pm posted by Anonymous (Updated 16-10-2018 by Heidi Kuismin)

Hei,

 

Olen uusi Netvisorin käyttäjä. Tässä case: myyntilaskut luodaan ja lähetetään asiakkaille toisesta järjestelmästä. Tämän jälkeen tehdään siirto Netvisoriin. Jotta laskut saadaan Lähettämätön-tilasta Avoin-tilaan, kumpaa toimintoa kannattaa käyttää; Päivitä tila vai Käsittele laskut?

 

Nyt on käytetty Käsittele laskut, josta valittu Paikallinen tulostus PDF, mutta laskuja ei ole tulostettu. Tuottaako Päivitä tila-saman lopputuloksen tässä tapauksessa?


H

Heidi Kuismin

16-10-2018 3:06 pm posted by Heidi Kuismin

Hei Tiina, 

kiitos viestistäsi. Myyntilaskut kannattaa käsitellä kuten olette käsitelleetkin. Kun myyntilasku tulostetaan paikallisesti (tai lähetetään Netvisorista asiakkaalle), sille muodostuu tosite.
Päivitä -tila muuttaa ainoastaan laskun tilan eikä siitä muodostu tositetta, joten lopputulos on erilainen. 

H

Heidi Stranden

17-10-2018 8:31 am posted by Heidi Stranden

Hei Tiina,

 

Myyntilaskut  kannattaa tällaisessa tilanteessa kun laskut lähetetään asiakkaille toisesta järjestelmästä ja sitten siirretään Netvisoriin käyttämällä laskun tilana on avoin eikä lähettämätön. Silloin käyttäjän ei tarvirse tehdä paikallista tulostusta ollenkaan. Laskun siirtotila määritellään integraatiossa, joten tätä kannattaa kysyä myyntilaskujärjestelmänne toimittajalta. 

A

Anonymous

17-10-2018 11:45 am posted by Anonymous

Tositenumero näille Lähettämätön-tilan laskuille on jo muodostunut. Tuo Päivitä tila olisi helpompi tapa laittaa laskut avoimeksi kuin tuo Käsittele laskut. Lähinnä siis näiden kahden toiminnon eroa haen.

R

Rane Olsen

17-10-2018 12:08 pm posted by Rane Olsen

Moi Tiina,

 

Tässä tapauksessa voit toki käyttää sitä tilan päivitystä, vastauksissa oletimme ettei lähettämättömällä laskulla ole tositetta. Integraatiosta laskuja voidaan tuoda tositteen kanssa myös lähettämätön-tilaan, tällöin laskujen lähetys tehdään yleensä Netvisorin kautta.

Login or Signup to post a comment