08-03-2018 5:03 pm posted by Laura Sainio
Julkaisimme viikkopäivityksessä seuraavat uudistukset ja parannukset:
Myynti
Yleiset
13-03-2018 11:37 am posted by Anonymous
Niin, valitettavasti sellainen taitaa Visman toimintatapa olla
13-03-2018 11:23 am posted by Anonymous
Toivottavasti tuo "vanha" Netvisor ei häviä nyt kaikista kiireimpään aikaan.
Olisi kyllä ihan JÄRKYTTÄVÄÄ tässä vaiheessa vuotta alkaa opettelemaan
ja etsimää mistä mitäkin löytää.
10-03-2018 10:46 am posted by Anonymous
Voisitte kyllä jättää nuo "raikastelut" tekemättä, aivan typeriä muutoksia !!
Ilmeisesti ette siellä tajua miten paljon ylös-alas-skrollailuja nuo teidän raikastelut lisäävät.
Eikö ohjelmia pitäisi parantaa tehokkaammiksi eikä hitaammiksi/vaikeammiksi käyttää ?????
Käyttäisitte tuonkin "raikastelu"ajan ohjelman toimintojen järkeistämiseen !
12-03-2018 10:34 am posted by Laura Sainio
Hei Tuula!
Tässä oli kyse pelkästään ulkoasun päivityksestä ja liittyy projektiin, jossa yhtenäistetään Netvisorin käytetyimpien sivujen ulkoasua. Suoritusten kirjauksessa on valitettavasti edelleen mainitsemiasi ongelmia, ja niiden korjaukset on meidän työlistalle kirjattu toteutettaviksi.
Ymmärrän, että julkaisujärjestys tuntuu hölmöltä kun tiedämme, että toiminnossa on käytettävyysongelmia. Meillä kuitenkin tietyt ulkoasumuutokset kulkevat omia aikataulujaan ja niistä vastaa eri tiimi kuin järjestelmän virheenkorjauksista. Näin ollen tämän muutoksen tekemättä jättäminen ei olisi edistänyt näkymän bugikorjausten aikataulua.
12-03-2018 1:24 pm posted by Anonymous
Onhan se nähty jo pitkään että ulkonäkö on näille NV:n tyypeille paljon tärkeämpää kuin käytettävyys. Hyvähän sitä on kehitellä, raikastella ja sekoittaa näkymiä ja muutenkin vaikeuttaa ohjelmasta maksavien käyttäjien työtä kun itse ei joudu ohjelmaa päivittäin käyttämään.
13-03-2018 1:33 pm posted by Anonymous
Visma monikansallisena yrityksenä suhtautuu samalla tapaa asiakkaisiin kuin nämä Nordeat sun muut, asiakas on vain välttämätön paha ja tuo vaan hiekkaa lattialle, mutta raha kyllä kelpaa. Palvelun taso ja erikokoisiin asiakkaisiin suhtautuminen on sitten mitä on. Varmaan näitä isompia ketjuja saatetaan kuunnella, mutta esim. pienet toimistot jäävät sijaiskärsijöiksi kun tehdään niin kun isot toivoo. Varmaan aika moni vaihtaisi ohjelmistontoimittajaa toiseen jos löytyisi sellainen vaihtoehto joka aidosti kuuntelee asiakkaiden toiveita eikä tee asioita oman napansa mukaan ja koita matkia kilpailijoita että koska niilläkin on niin meilläkin on pakko olla. Ehkä jonkun agendalla on päällimäisenä myös käytettävyys eikä vain pelkkä ulkonäkö niinkuin NV:n tapauksessa. Ulkokuorta viilataan koko ajan modernimmaksi ja kehittäjien silmään suureksi ja mahtavaksi, mutta sisältöpuoli laahaa perässä. Kaikki pienetkin oikeasti käytettävyyttä parantavat jutut on maailman vaikeimpia toteuttaa, se on tässä vuosien varrella ja tämän Communitynkin aikana nähty, asioita on listalla mutta toteutus on joskus 202X, koska kaikki panokset laitetaan siihen miltä ohjelma näyttää ulospäin. En tiedä kenelle tätä tehdään, ei ainakaan kirjanpitäjille vaikka tilitoimistot ovat kuitenkin tämän ohjelman suurin kohderyhmä.
10-03-2018 10:05 am posted by Anonymous
Suoritusten kirjaus tiliotteelta on näköjään myös "raikastettu" mutta edelleenkään ei ole puututtu seikkaan missä myyntilaskun maksupäiväksi ehdotetaan laskun alkuperäistä eräpäivää eikä sitä oikeaa maksupäivää. Hiirikäsi kiittää taas näistä ylimääräisistä klikkauksista . Ergonomia on jätetty taas kerran huomioimatta.
Kannattaisiko ensin korjata ongelmat ja virheet ja sitten vasta ruveta raikastelemaan!
15-03-2018 12:02 pm posted by Anonymous
Sinänsä mukava lukea näitä negatiivia kommentteja koska olen pitänyt itseäni vastarannan kiiskinä ja jopa todella tyhmänä, kun en ole tykännyt monestakaan muutoksesta. Luen kyllä tiedotteita mutta esim tämä raikastaminen on jäänyt täysin huomioimatta (jos siis tiedotettu).
Meinasin jakkaralta pudota, kun näin raikastetun tiliotehaun. Täysin sama tietosisältö kuin ennen mutta lukukelpoisuus tuhottu venyttämällä tiedot jättileveisiin sarakkeisiin.
Tosin ei sinänsä hämmästytä, joutunut niin useasti ennenkin toteamaan, että käytettävyystietotaito on täysin kateissa tämän ohjelman tekijöiltä
12-03-2018 6:21 pm posted by Anonymous
Hei,
eli siis antakaa mahdollisuus pitää vanhat näkymät käytössä jos oikeasti
yritätte tehdä kaikille käyttökokemuksesta miellyttävän.
Valitettavasti ei ole aikaa alkaa käymään sivuja kanssanne etäyhteydellä
läpi.
Ohjelmanne on jo muutenkin niin kallis asiakkaalle ettei voi käyttää
ylimääräistä
aikaa tuollaiseen.
Mari
12-03-2018 5:15 pm posted by Laura Sainio
Hei Teemu ja Mari!
Kuten Timo tuolla tiliotenäkymän ulkoasumuutoksen keskustelussa (Re: Tilioteselailunäkymässä varoitusmerkkejä ???) kommentoi, on pyrkimyksemme tehdä Netvisorin käyttökokemus hyväksi kaikilla erilaisilla käyttäjäryhmillä. Tässä tietenkin on omat haasteensa kun puhutaan järjestelmästä jolla on paljon erilaisia käyttäjiä.
Käymme mielellämme hankaliksi koettuja toimintoja tai epäkäytännöllisiä sivuja läpi asiakkaiden kanssa etäyhteydellä. Ilmoittakaa vaikka tähän viestiketjuun, mikäli haluatte käydä niitä läpi, niin sovitaan yhteinen aika. Yhteistyö auttaa varmasti siihen, ettei päällimmäinen tunne uudistuksista ole näkymien sekoittaminen tai työn vaikeutuminen!
13-03-2018 11:08 am posted by Timo Pöntinen
Hei Tuula!
Ymmärrän palautteesi. Kaikissa isommissa uudistuksissa pyrimme pitämään uuden ja vanhan version tietyn siirtymäajan päällekäin käytössä, jolloin jokainen voi tehdä siirtymän silloin kun omaan työrytmiin parhaiten sopii. Tuotekehityksellisesti ei kuitenkaan valitettavasti ole mahdollista jatkuvasti ylläpitää samoista asioista eri versioita. Tämä tarkottaisi käytännössä sitä, että kun teemme uuden ominaisuuden X, pitäisi se tehdä erikseen versioihin Y ja Z ja testata myös molemmissa toimivaksi kaikkien tulevienkin muutosten yhteydessä. Ja jos tällaisia useampia versioita on eri asioista loputtomasti käytössä, syntyy helposti tilanne missä palvelun kehittäminen eteenpäin on lähes mahdotonta.
Pahoittelen, ettemme ole vielä saaneet uuteen myyntireskontranäkymään tuotua tarvittavia pikahakukenttiä mikä mahdollistaisi helpommin niitä käyttötapauksia mitä vanha versio myös mahdollisti. "Vanha Netvisor" on ollut tosiaan jo pitkään rinnakkaiskäytössä, mutta se poistuu nyt lähiaikoina käytöstä.
// Timo Pöntinen
13-03-2018 2:41 pm posted by Anonymous
Ihan vaan vinkiksi, että jos vanha versio lähtee, niin siitä pitää informoida asiakkaita kuukausia etukäteen. Ette voi toimia tällä sanelupolitiikallanne niin kuin nyt että kaikki tehdään ilman ennakkovaroitusta ja teidän asenne on se, että sopeutukaa muutokseen vanhaan ei ole paluuta. Te tulette joka tapauksessa saamaan ennennäkemättömän paskamyrskyn kun vanha versio poistetaan ja toivon että asiakkaat äänestävät myös jaloillaan kun huomaavat että uusi versio on floppi.
13-03-2018 2:03 pm posted by Anonymous
Sinähän Teemu positiivisesti kirjoitit että toteutus joskus 202x, ettei vaan olisi 203x ja siitä eteenpäin.
Ja todellakin kirjanpitäjän ääntä ei muutoksissa kuulla.
Anonymous
13-03-2018 11:30 am posted by Anonymous
Ei sitä meiltä kirjapitäjiltä Mari kysytä, kuten ei tuota myyntireskontran poistumistakaan kysytty, hävisi vain ja vastaavaa palvelua saa näköjään odottaa hamaan tulevaisuuteen.