06-11-2015 9:15 am posted by Anonymous
Toivoisin ostotilausten tiloihin lisäyksen "Vahvistettu". Edellisessä taloushallinnon ohjelmassa pystyi ostotilaukseen laittamaan merkinnän siitä, että tilaukselle on saatu vahvistus ja asiasta näkyi myös vahvistuspäivämäärä. Etenkin jos on paljon ostotilauksia, auttaisi tämä tilausten seuraamista. Välillä kun käy niin, että tilaus ei syystä tai toisesta mene perille ja/tai toimittaja ei sitä jostain syystä heti käsittele jolloin tilaus jää "roikkumaan". Kun ostotilaus näkymässä näkisi tilauksen tilassa merkinnän "Vahvistettu" voisi ei vahvistettuja nopeammin kyselemään.
31-08-2016 4:51 pm posted by Anonymous
Hei Maija,
Minä teen ostotilauksen ja lähetän sen toimittajalle. Toimittaja kuittaa tilauksen vastaanotetuksi ja lähettää siitä mahdollisesti myös tilausvahvistuksen. Haluan, että pystyn ainakin merkitsemään, että olen saanut tilausvahvistuksen ostotilaukselle. Vielä parempaa olisi jos saisin liitettyä ostotilaukseen toimittajan lähettämän tilausvahvistuksen sen lisäksi että merkitsen tilausvahvistuksen vastaanotetuksi.
Joskus tulee eteen tilanteita joissa tilaus on "mennyt harakoille". Tällöin tieto tästä tulee usein "myöhään" tilaajaa ajatellen. Nyt kun eletään tiukan linjan varastoja, on erityisen tärkeää, että tilaus - vahvistus - toimitus -ketju toimii ongelmitta. Tätä auttaisi se että näkee onko kaikki tilaukset vahvistettu vai pitääkö jotain tilausta kysellä perään.
08-11-2017 9:29 am posted by Jani Korhola
Hei Lauri,
Arkistoin idean sillä se on ollut pitkään auki ilman kannatusta. Olen saanut yhden vastaavan toiveen myös toista kautta, joten kovin suurta tarvetta tälle ei tunnu olevan.
Maija Guzeev
31-08-2016 4:30 pm posted by Maija Guzeev
Hei Lauri,
kiitos ideastasi. Kerrotko vielä tarkemmin, kuka vahvistaisi näitä tilauksia, ja millä tavoin tilaus luokitellaan vahvistetuksi?