15-05-2017 9:56 am posted by Anonymous
Perustiedoissa, kun voi määrittää ostolaskujen jaksotustilin, ja järjestelmä myös kirjaa jaksotukset itse, niin olisi mielestäni hyvä saada automaattinen kohdistus sinne tilin sisään. Tämä ominaisuus tulisi varsinkin tilintarkastuksissa tarpeen, kun siirtosaamistilistä vaaditaan saldoerittelyä. Ja tilin sisällähän voi olla satoja rivejä, jolloin sen manuaalinen erittely on erittäin työlästä.
13-11-2017 12:48 pm posted by Anonymous
Juu menee minullakin ostolaskujen jaksotukset omalle tilille ja manuaaliset jaksotukset sitten omalleen. Itse pystyn tarkastamaan, että ostolaskujen jaksotustili menee tasan niin, että ottaa taseen ensi vuodelta, jolloin tili menee nollaksi. Tilintarkastaja kuitenkin aina haluaa erittelyn tilinpäätöshetkellä, niin se pitää tehdä manuaalisesti. Ja kun jaksotettavia laskuja on satoja, niin on se iso homma.
13-11-2017 12:58 pm posted by Anonymous
No sitten sinulla riittää hommaa, tuohon kun olisi automaattinen seurantakohdelisäys niin helpottaisi kummasti. Minulla toistaiseksi tuota erittelyvaatimusta ei ole; toivottavasti ei tulekaan.
Tsemppiä Milja!
02-01-2019 10:10 am posted by Marja-Liisa Lohtander
Hei Milja,
ostolaskujen jaksotuksen on tulossa rivikohtaisuus sekä mahdollisuus määritellä samalla seurantakohde.
01-04-2019 3:19 pm posted by Anonymous
Hei ja anteeksi, että näin myöhään reagoin tähän.
Onko siis tulossa ratkaisua siihen, että ostolaskun jaksotus kohdistuu automaattisesti taseen tilin sisällä, jolloin tase-erittelyn ottaminen tilistä onnistuu koska vain?
Anonymous
09-11-2017 12:13 pm posted by Anonymous
Minä tein näille ostolaskujen jaksotuksille oman tilin eli sinne tulee pelkästään niitä ja en tee erittelyä näistä. Muut jaksotukset sitten omalla tilillään josta on helppo tehdä erittely. Kun jaksotustililtä ottaa pääkirjan viimeisen avatun tilikauden päivältä niin saldon pitäisi olla 0,-