05-01-2017 10:03 am posted by Anonymous
Voisiko aktiivinen tilikausi olla käyttäjäkohtainen. Tilinpäätösaikaan kun asiakas tekee uusia laskuja ym. niin hän vaihtaa aktiiviseksi uuden tilikauden kun taas kirjanpitäjä tekee tilinpäätöstä niin vaihdetaan "vanha" tilikausi. Jos jokainen käyttäjä voisi pitää tilikauden oman valintansa mukaisena niin sitä ei tarvitsisi rumpata edes takaisin.
05-01-2017 3:46 pm posted by Anonymous
Hei
Olen kuitenkin huomannut että jos laskuttaja omilla tunnuksillaan vaihtaa kauden niin kun aamulla avaan koneen niin siellä on se uusi kausi aktiivisena vaikka minä itse en ole sitä omalla käyttäjätunnuksellani vaihtanutkaan. Tämän huomaan yleensä vasta sitten kun ryhdyn tiliöintejä tekemään ja sitten taas vaihdetaan kautta.
T:Tuula
05-01-2017 4:13 pm posted by Rane Olsen
Moi Tuula,
Kyllä se noin toimii. Jos aktivoit itsellesi kauden 2016 ja yrityksessä on oletuskautena 2017, niin seuraavalla kirjautumiskerralla sinullekin on kausi 2017 aktiivinen. Ongelmana tuossa lie, että osa käyttäjistä vaihtaa oletuskautta, kun pitäisi vaihtaa sitä omaa, istuntokohtaista kautta.
Rane Olsen
05-01-2017 3:40 pm posted by Rane Olsen
Moi Tuula,
Aktiitivisen tilikauden asetuksessa on kaksi valintaa:
- Aseta valittu kausi aktiiviseksi ja oletuskaudeksi (tämä koskee kaikkia käyttäjiä)
- Aseta valittu kausi aktiiviseksi tämän istunnon ajaksi (tämä koskee vain omaa istuntoa)