31-05-2016 9:41 am posted by Anonymous
Olen lähettänyt asiakkaalle laskuja Netvisorista toiminnola "Välitys sähköpostitse". Laskut eivät ole menneet perille (vaikka sähköpostiosoite on tarkastettu ja oikein). Asiakas haluasi varmistaa, ettei mikään tietoturvasääntö blokkaa näiätä laskuja ja kysyykin nyt, mistä sähköpostiosoitteesta laskut heille tulevat?
31-05-2016 11:14 am posted by Anonymous
Hei,
Kiitokset pikaisesta vastauksesta. Tuo oli minulla hoidettuna, joten voin siis ilmoittaa merkitsemäni sähköpostiosoitteen lähettäjän osoitteeksi...
31-05-2016 11:18 am posted by Heidi Stranden
Hei,
Eipä kestä ja juuri näin. Kannattanee pyytää vastaanottajaa tarkastamaan myös roskoposti, sillä viestit saattavat silti ohjautua sinne. Vastaanottaja voi sitten määritellä roskapostiasetuksensa niin, ettei ko. viestit mene jatkossa roskapostiin.
t. Heidi
31-05-2016 11:31 am posted by Anonymous
Moi!
Tsekkasivat myös roskapostit - ei löydy. Vaihdamme huomiseen laskutukseen heidän toisen osoitteen - josko sillä korjaantuu. Palaan, jos ongelma toistuu/jatkuu, koska sitten on jostain "syvällisemmästä" ongelmasta kysymys.
Heidi Stranden
31-05-2016 11:08 am posted by Heidi Stranden
Hei Juha-Pekka,
Tarkasta, että yrityksessäsi on määritelty myynnin perustiedot/vakiotekstien hallinnassa Myyntilaskujen sähköpostilähetyksen asetuksissa lähettäjän sähköpostiosoite.
Uudessa käyttöliittymässä se löytyy täältä:
ja vanhassa polulla: Accounting/Myynti/Perustiedot ja asetukset/Myynnin perustiedot/Vakiotekstien hallinta.
Jos lähettäjän sähköpostiosoitetta ei ole määritelty, näkyy lähettäjänä noreply@netvisor.fi. HUOM! Mikäli tähän kenttään ei määritellä asiakkaan omaa sähköpostiosoitetta niin mahdolliset virheviestit eivät tule mihinkään ja lähetetyt sähköpostit laskuliitteineen saattavat ohjautua vastaanottajalla roskapostiin.
t. Heidi