Start a new topic

A

Anonymous

26-08-2015 1:36 pm posted by Anonymous

Jatkan tätä kysymystä vielä rakennuspalveluiden myyntiin liittyvällä alvilla. Siinäkin pitää asiakkaan laittaa laskuun tuo lakipykälä johon viitataan. Mihinkään vakioteksteihinkään tuota ei voi oikein laittaa kun asiakkaalla on sekä verotonta että verollista myyntiä. Sitten vielä näissä kaikissa alvin erityistapauksissa on sekin, että laskua tehdessä sitä ei pysty ohjaamaan suoraan oikean alv-koodin alle, jotta se menisi oikeaan kohtaan kausiveroilmoitukselle. Rakennuspalvelujen tapauksessa pitää jokaisesta laskusta muodostuneeseen tositteeseen käydä muuttamassa KOMY-koodin tilalle oikea koodi eli RAMY. Olisi hyvä jos tämän saisi jotenkin jo huomioitua laskun tekovaiheessa, että asiakkaan luodessa laskua muodostuisi suoraan oikeanlainen tosite.

H

Heidi Stranden

26-08-2015 9:43 pm posted by Heidi Stranden

Myyntilaskulla voi käyttäjä määritellä itse ko. laskun verotuskäsittelyn. Tieto verotuskäsittelystä periytyy ehdotuksena asiakaskortilla olevasta määrittelystä. Rakennuspalveluiden käänteisen verokäsittelyn osalta myyntilaskulla tulee Verotuskäsittely-kentään valita Kotimainen rakennuspalvelun verokäsittely. Kun tämä on tehty, muodostuu tosite oikealla ALV-koodilla RAMY ilman arvonlisäveroa eikä tositetta tarvitse muokata ja tieto nousee oikein kausi-ilmoitukselle. Verottomuuden perusteen käyttäjän tulee ainakin tällä hetkellä muistaa lisätä laskulle itse. Lisätietoja käännetyn verovelvollisuuden piiriin kuuluvan myyntilaskun tekemisestä löytyy ohjeestamme Rakentamispalveluiden käännetty verovelvollisuus – Netvisor tukiportaali.

H

Heidi Stranden

26-08-2015 9:47 pm posted by Heidi Stranden

Myyntilaskun tekijän tulee tällä hetkellä tosiaan muistaa kirjoittaa verottomuuden peruste mm. mainitsemassasi tapauksessa. Suosituksena tai muistisääntönä voi itselleen käyttää vain sitä asiaa, että pysähtyy aina jos myyntilaskulla ei ole arvonlisäveroa. Ominaisuus on toivottu monien käyttäjien toimesta ja toivotaan että voimme vastata tähän tarpeeseen.

A

Anonymous

22-09-2015 8:00 pm posted by Anonymous

Itse kaipaisin tätä kans kovasti  kun on yhteisömyyntiä, myyntiä kolmansiin maihin tai kolmanteen maahan meneviä kuljetuksia jotka laskutetaan alv 0 kotimaassa saisi nämä valmiit lausekkeet löytyä ohjelmasta valmiina.

Login or Signup to post a comment