30-09-2015 9:48 am posted by Anonymous
Mitkä ovat Netvisorin tuetut selaimet? Itse olen käyttänyt viime aikoina macissa Firefoxia, mutta pdf-laskun tulostus ei onnistu sillä. Selaimen päivitys ei auttanut asiaa (FF 41.0).
Chromessa sain pdf-laskun ilmestymään ruutuun ja tallennettuakin, mutta on ikävä lähteä sitä varten toiseen selaimeen, varsinkin kun FF on varsin suosittu ja oletuksena on, että se yleisesti ottaen toimii.
30-09-2015 11:31 am posted by Anonymous
Entä muut tuetut selaimet? Tätä kysytään aina silloin tällöin asiakkaiden toimesta.
Visma ✓
30-09-2015 11:44 am posted by Rane Olsen
Moi Annukka,
Selainten toimiminen Netvisorin kanssa on kiinni useista eri tekijöistä. Selaimeen asennetut lisäosat ja liitännäiset voivat joskus aiheuttaa kummallisia ongelmia. Aikanaan esim. Google Toolbar hidasti Netvisorin käyttöä merkittävästi.
Oletuksena voin sanoa, että kaikki yleisimmät selaimet toimivat Netvisorin kanssa, mutta osa niistä toimii paremmin kuin toiset.
Eniten ongelmia aiheuttavat selaimet ovat:
Parhaiten toimivia ovat:
Macissa käytän itse Chromea ja Firefoxia, vältän Safarin käyttöä.
30-09-2015 3:10 pm posted by Laura Sainio
Sen verran lisään, että Internet Explorerin osalta tuki yltää versioon 9. Tätä vanhemmalla IE:lla kirjautuessaan käyttäjälle herjataan ei-tuetusta selainversiosta.
Itse olen PC-käyttäjä ja käytän päivittäisessä työssäni Netvisoria jatkuvasti kahdella selaimella. Tällä hetkellä nämä selaimet ovat Google Chrome ja Mozilla Firefox, mutta toisinaan esim. isojen päivä- tai pääkirjojen avautumispulmia ratkoessani saatan tukeutua Operaan. Internet Explorer tulee avattua silloin, kun testaa, toimiiko joku ominaisuus IE:llä. Muuten sitä ei tule käytettyä.
01-10-2015 8:32 am posted by Anonymous
Itsekin käytän pääsääntöisesti Chromea ja Firefoxia. Internet Explorerilla olen huomannut muutaman ikävän ominaisuuden - esimerkiksi kun kopioi copy/pastella raportin exceliin jatkomuokkausta varten, niin IE:stä kopioitaessa kaikki tiedot menevät excelissä samaan soluun. Chromella tai Firefoxilla ne tiedot siirtyvät raportin mukaisesti oikeisiin soluihin.
01-10-2015 9:36 am posted by Anonymous
Hei Rane,
oletko koittanut tulostaa laskua (pop up -ikkuna, joka aukeaa pdf-laskutiedostoa varten) macin Firefoxissa? Minulle siinä ei ilmesty mitään. Ei pysty näkemään eikä tallentamaan laskua. Sitten tulee kyllä merkintä laskun tietoihin kuin se olisi tulostettu, pitää viedä prosessi loppuun, mutta edelleenkään ei ole saanut laskua. Sen jälkeen on kokeiltava toisella selaimella, muutettava laskun status “lähettämättömäksi” ja kokeiltava uudelleen.
Terv. Sanna
Visma ✓
01-10-2015 11:36 am posted by Aleksi Martikainen
Hei,
En itse käytä macia, mutta tuli mieleen josko koneessa tai itse firefoxissa olisi jokin asetus päällä, mikä estäisi pop-up -ikkunan käytön tässä tapauksessa?
01-10-2015 12:38 pm posted by Anonymous
Hei Aleksi,
ikkuna kyllä aukeaa ja siinä on myös ne kielenvalintanapit yms. ylälaidassa, mutta sisältökohta niiden alla on tyhjä.
Ei ole siis estetty pop up -ikkunan aukeamista sinänsä.
/Sanna
01-10-2015 12:59 pm posted by Anonymous
Hei,
katsoin edelliset vastaukset sähköpostitse, enkä nähnyt Ranen hienoa ohjetta. Minulla oli FF:ssa myös tuo sama "Preview in Firefox" valittuna, joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Valitsin kuitenkin erikseen vielä uudestaan nimenomaan Preview-ohjelman sen alapuolelta (minulla ei edes Adobea ole), josko auttaisi seuraavalla kerralla, kun tarvitsen!
Rane Olsen
Visma ✓
30-09-2015 10:34 am posted by Rane Olsen
Moi Sanna,
Minulla on käytössäni Mac ja selaimena uusin Firefox. Tulostus toimii täysin normaalisti.
Avaa Firefoxista "Preferences" / "Asetukset" ja sieltä kuvan mukaisesti sovellukset. Tee haku "pdf" ja tarkasta mikä toiminto sinulla on valittuna. Itse käytän tuota esikatselua Firefoxissa, mutta voit halutessasi käyttää myös esim. Adobe Readeria.