Start a new topic
R

Rane Olsen

Sähköpostilaskut menevät roskapostiin. Mitään tehtävissä???

12-11-2021 8:05 pm posted by Anonymous (Updated 13-01-2020 by Anonymous)

Moi Teemu,

 

Yleensä laskut menevät roskapostiin SPF-tarkastuksen vuoksi. Ohjeesta löytyy seuraava tieto, mikä voi helpottaa tilannetta:

 

https://support.netvisor.fi/hc/fi/articles/203675458-Myyntilaskujen-l%C3%A4hett%C3%A4minen-s%C3%A4hk%C3%B6postilla

 

Mikäli sähköpostilaskujen vastaanotto estyy laskun vastaanottajan sähköpostipalvelimella olevan SPF-tarkastuksen vuoksi, lähettävä taho voi lisätä sähköpostiohjelmansa SPF-määrityksiin seuraavat tiedot:
smtp1-1.xenetic.net ip4:217.77.192.9/32
smtp2-1.xenetic.net ip4:217.77.193.9/32

 

SPF-määritys tulee tehdä vain silloin kun myyntilaskujen lähetysasetuksiin on määritetty yrityksen oma sähköposti laskuja lähettäväksi osoitteeksi. SPF-asetuksella ei ole väliä, jos käytetään oletusta, noreply@netvisor.fi.


A

Anonymous

13-01-2020 10:18 am posted by Anonymous

Lähtökohtaisesti tuon Netvisorin oletussähköpostin pitäisi mielestäni olla sellainen, mistä viestit menisivät asiakkaille eikä päätyisi roskapostiin tai jäisi kokonaan menemättä perille. Eli ettei edes olisi tarvetta vaihtaa lähettävää osoitetta.

 

Eikä suurin osa asiakkaista osaa mitään tuollaisia SPF-määrityksiä askarrella omiin sähköposteihinsa.

R

Rane Olsen

13-01-2020 10:35 am posted by Rane Olsen

Moi Niina,

 

Tuota oletussähköpostiosoitetta ei erittäin todennäköisesti saada sellaiseksi jotta se kelpaisi kaikkialle. Kysymys on siitä, että todellinen lähettäjä on meidän palvelin ja jos käyttäjä asettaa lähetysosoitteekseen oman spostinsa, niin silloin lähetyksessä on ristiriita; todellinen ja väitetty lähettäjä eivät ole samat ja tähän tuo SPF-tarkastus tarttuu ja reagoi.

A

Anonymous

12-11-2021 8:05 pm posted by Anonymous

Heippa!

 

On tullut ilmi, että Netvisorista yksityishenkilöille lähetettävät sähköpostilaskut menevät aika useasti suoraan roskapostiin yleisimmissä sähköposteissa mm. Gmail tai Hotmail. Netvisor ei siis ole mitä ilmeisimmin näiden silmissä "luotettava lähettäjä". Siinä ei ole mitään järkeä, että joudutaan kaikille laskutetuille, joilta ei ole tullut suoritusta lähettelemään viestiä perään, että onhan teille varmasti tullut lasku ja sitten hups keikkaa, lasku löytyykin sen jälkeen roskapostista tai pahimmassa tapauksessa ei löydy ollenkaan. Vaan suoraan asiakkaalle lähetetty lasku on ensimmäinen jonka hän saa.

 

Olisiko mitenkään mahdollista tehdä asialle jotain ja tehdä Netvisorista sähköpostina lähetettävän laskun viestistä ym. sellainen ettei sitä sähköpostiohjelmat katso huijaus- tai roskapostiksi. Tämäkin on ilmeisesti tähän asti ollut aikalailla ikuisuusongelma ja tekee Netvisorista aika epäluotettavan ainakin sähköpostilaskutuksessa ja tuo paljon turhaa työtä niin asiakkaan kuin tilitoimistonkin päässä.

Login or Signup to post a comment