Start a new topic
A

Anonymous

Milloin ostolaskut saadaan toimimaan niin että Trust laskupalvelua (tai muuta laskutuspalvelua) käyttävät menee oikealle toimittajalle? Nyt kun ohjelma vertaa ekaksi pankkitili-tietoja niin kaikki Trustia käyttävät ostolaskut menee miten sattuu toimittaja

29-05-2018 2:22 pm posted by Anonymous

Milloin ostolaskut saadaan toimimaan niin että Trust laskupalvelua (tai muuta laskutuspalvelua) käyttävät menee oikealle toimittajalle? Nyt kun ohjelma vertaa ekaksi pankkitili-tietoja niin kaikki Trustia käyttävät ostolaskut menee miten sattuu toimittajalle.


A

Anonymous

15-08-2019 2:41 pm posted by Anonymous

Mitäpä tälle asialle kuuluu? Y-tunnus on se ainoa oikea avaintieto, jolla laskun saa kohdistaa toimittajalle.

A

Anonymous

25-01-2019 1:41 pm posted by Anonymous

On kyllä aika kökköä, kun menee niin verkko- kuin skannauspalvelulaskutkin ihan arvalla jonkun toisen toimittajan alle sillä perusteella, että kyseiselle toimittajalle on tullut lasku esim. Pappila Penkkalalta/Visma PPG:ltä. Että hyvä esimerkki kun teidän oman puljun lähettämät laskutkin menee ihan randomilla ihan vääriin paikkoihin. Toimittajien takana on kuitenkin heidän omat y-tunnuksensa, eikä laskutuspalvelun tunnusta. Väärin menneistä verkkolaskuista ei edes voi ohjelman sisäisesti reklamoida niin kuin skannausvirheistä. Pikkuhiljaa voisi olla aika tätäkin bugia alkaa fiksaamaan, että laskussa oleva myyjän nimi vastaa toimittajan nimeä, mutta mitäpä suotta kirjanpitäjillähän on aikaa korjailla teidän vaillinaisen ohjelmanne tekemiä virheitä, eihän meillä koskaan mitään kiirellistä olekaan.

A

Anonymous

21-06-2018 9:27 pm posted by Anonymous

Toivottavasti pian!

2 kertaa tälle viikolle väärä toimittajatieto laskussa, molemmissa tapauksissa aiheutti ensin valtavaa hämmennystä ja selvittelyä - koska normaalisti laskut käsitellään pelkän toimittajatiedon ja rivitietojen näkymällä.

Minä luokittelisin tuon vakavaksi ohjelmointivirheeksi, että järjestelmä näyttää eri tietoa kuin mitä sanomassa lukee (y-tunnus). Tuosta pitäisi vähintäänkin pompata ruutuun varoitus että toimittajan y-tunnus ei täsmää rekisterissä olevaan jolla on sama tilinumero ja sitten saisi valita luodaanko uusi toimittaja sanoman tiedoilla vai hyväksytäänkö järjestelmän ehdottama.

Tämähän tulee vain yhden kerran kun uutta toimittajaa ei vielä ole rekisterissä, niin yksi klikkaus pop-uppiin vie paljon vähemmän aikaa kuin nykyinen selvittely prosessi. Nythän me ei edes saada itse korjattua tuota toimittajaa laskulle, vaan laitetaan kommenttiin tiedot, lähetetään ruudunkaappaus kirjanpitäjälle joka sitten käsin luo uuden toimittajan ja vaihtaa sen laskulle.

Ehdottaisin että kaikki 100% automaattiset käsittelyt laitetaan jäihin kunnes näin perustavanlaatuinen BUGI on korjattu.

A

Anonymous

14-06-2018 1:05 pm posted by Anonymous

Skannauspalvelu kun ei laita y-tunnuksia vaan kohdistaa pelkän tilinumeron perusteella!

Laura Sainio

13-06-2018 1:55 pm posted by Laura Sainio

Hei Kati,

Kiitos tästä esimerkistä! Kohdistuslogiikassa tosiaan on vaakakupeissa väärä toimittajakohdistu vs. ylimääräisten uusien toimittajien luominen. Jatkamme pohdintaa, miten tämä ongelma ratkaistaan!

A

Anonymous

12-06-2018 3:45 pm posted by Anonymous

Eilen tuli vastaan tilanne jossa toimittajalta X tuli ensimmäinen lasku eli toimittajatietoa ei ollut olemassa. Lasku oli reitittynyt toimittajalle Y pelkän tilinumeron perusteella. Molemmilla oli sama rahoitusyhtiö. Y:n tiedoissa oli heidän oma y-tunnus.

Tässä tapauksessa toivoisin että toimittaja X muodostuisi ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa uusi toimittaja. Eikä niin että lasku reitittyy jollekin toiselle toimittajalle ihan sattumanvaraisesti.

Tein tästä skannausvirhe reklamaation suoraan ostolaskun toiminnoista. Perustin toimittajan X itse ja siirsin laskun manuaalisesti.

Laura Sainio

31-05-2018 5:17 pm posted by Laura Sainio

Hei Ossi!

Varmistan vielä, että onhan näillä laskutuspalvelua käyttävillä toimittajilla olleet y-tunnukset paikallaan? Kuten tuolla Tarun linkkaamassa kehitysideassa on Korholan Jani todennut, on pelkällä tilinumerolla kohdistaminen melkoisen alhaalla kohdistuslistassa.  Vai onko  väärin kodistuvissa laskuissa usein sitten kyse uusista toimittajista, joita vielä ei ole ollut siellä toimittajarekisterissä ollenkaan.

Lainaus idean kommentista, tunnistusjärjestys on seuraava:

1. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero ja nimi täsmää saapuneen laskun kanssa ja Y-tunnus on sama kuin laskulla.

2. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero täsmää saapuneen laskun kanssa ja Y-tunnus on sama kuin laskulla.

3. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero ja nimi täsmää saapuneen laskun kanssa.

4. Haetaan toimittajat, joissa nimi täsmää saapuneen laskun kanssa ja Y-tunnus on sama kuin laskulla.

5. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero täsmää saapuneen laskun kanssa ja Y-tunnus on toimittajalla tyhjä.

6. Haetaan toimittajat, joissa tilinumero täsmää saapuneen laskun kanssa.

7. Haetaan toimittajat, joissa Y-tunnus täsmää saapuneen laskun kanssa.

8. Haetaan toimittajat, joissa nimi täsmää saapuneen laskun kanssa.

Eli tuo pelkällä tilinumerolla tunnistaminen on vasta kohta 6, joten sitä ennen on yritetty kohdistaa laskua toimittajaan jo viidellä "vahvemmalla" tavalla. Tuon ristiriidan ratkaiseminen siirtämällä näissä tapauksissa lasku "odotustilaan" voisi olla toimiva ratkaisu. Ei siis välttämättä edes luotaisi uutta toimittajaa.

A

Anonymous

31-05-2018 9:37 am posted by Anonymous

Tähän liittyen on käsittelyssä -tilassa kehitysehdotus, toivottavasti saadaan tämäkin korjattua lähitulevaisuudessa Smiley Happy

Skannauspalvelussa toimittajan tunnistetietona y-tunnusta ei voi ohittaa

Login or Signup to post a comment