Aloita uusi aihe

Laura Kaija

Visma

Käyttäjälistauksen uudistaminen

30-09-2020 11:01 am tekijä Laura Kaija

Hei.

 

Oletko yrityksen käyttäjähallitsija (KH), tilitoimiston pääkäyttäjä (TPK) tai tilintarkastaja (TT)?
Suunnittelemme käyttäjälistauksen uudistamista.

 

Käyttäjät_listaus_Communityyn.png

 

Voisitteko kertoa meille:

  1. Mitä tietoja taulukossa olisi mielestänne hyvä näkyä ja miksi?
  2. Mikä puolestaan on turhaa tietoa?
  3. Millaisilla ehdoilla haluaisitte rajata listausta ja miksi? (käytännön esimerkit ovat parhaimpia).
  4. Millä tiedoilla etsitte käyttäjiä?
  5. Millaisia tilanteita/tietoja olisi tärkeä korostaa ja miksi?

Käytännön esimerkkien ja kommenttien avulla haluamme varmistaa, että teemme näkymään toivottuja muutoksia ja saamme siten teille sopivia työkaluja arkea helpottamaan:)

 

Jos ette halua keskustella alla, niin voitte toki myös lähettää yksityisviestin Communityn yläreunan kirjekuoren kautta, että saamme toivottuja vastauksia.

 

(PS. Pidetään tämän keskustelun aihe käyttäjälistauksen uudistamisessa. Käyttöoikeuksien parannuksille on myös oma keskustelu: https://community.visma.com/t5/Netvisor-keskustelut/Kayttooikeuksien-ongelmien-kartoittaminen/m-p/325501#M6389)

 


Yhteistyöterveisin

 

Laura Kaija & Erna Kangassalo
Netvisorin tuotekehitys


A

Anonymous

30-09-2020 1:58 pm tekijä Anonymous

Hei!

 

1. Taulukosta voisi näkyä suoraan:

a) Kenellä on matkalaskujen hallintaan muokkausoikeus eli kuka on lisätty palkansaajaksi. Tästä näkisi suoraan, kuka käyttäjistä kuuluu toimihenkilöihin (erottamaan työntekijöistä, joilla on suppeammat oikeudet). 

b) Onko käyttäjällä oikeus lukea kirjanpidon raportteja. (Eli ei oikeutta kirjanpito-osuuteen / Netvisor Accounting). Tämä on tärkeä rajaus, joka erottaa reskontrakäyttäjiä toisistaan, eikä tätä tietoa tarvitsisi silloin kaivaa yksittäisten oikeuksien alta.

 

3. Voisiko rajauksia tehdä klikkaamalla otsikkoa? Tämän tyyppinen rajaus voidaan tehdä esim. ostolaskuluettelossa. Lisäksi olisi käytännöllistä, että käyttäjät, joilla on keskenään täysin samat oikeudet, voisi rajata omiksi ryhmikseen. Näille voisi tehdä esimerkiksi omia käyttäjäryhmiä (esim. työntekijät, yksikönjohtajat, assistentit jne.), samaan tyyliin kuin toimittajille voi luoda omia toimittajaryhmiä. 

 

-Lilli

A

Anonymous

02-10-2020 10:25 am tekijä Anonymous

Tämä tuli sopivasti, olin jo kirjoittamassa aiheesta!

 

1) käyttäjän nimi, profiilit voisi pitää näyvissä ja roolit. Voimassaoloaika kätevä kun voi pääsivulta asian tarkistaa. Tässä voisi myös lukea ei voimassa, jos oikeuksia ei ole. Joskus näitä otetaan pois esim. perhevapaiden vuoksi määräajaksi, mutta henkilöä ei poisteta kokonaan.

2) turhaa tietoa on käyttäjän sähköpostiosoite, sen voisi käydä tarvittaessa katsomassa henkilön takaa.

3) taulukossa olisi hyvä jos pääsisi valitsemaan yrityksen omat käyttäjät ja tilitoimiston käyttäjät omille listoille. Tämä voisi olla alasvetovalikkona. Tämä siksi että yrityksen omia käyttäjiä saattaa olla parikymmentä ja tilitoimiston käyttäjiä saman verran. Listaus näistä yhdessä on pitkä ja sekava. Sama valinta myös muissa toiminnoissa esim. reskontraoikeuksien määrittelyssä, eli ei pelkästään etusivulla.

4) selaimen haulla nimen perusteella 

5) Ilmoittaisi jos oikeus on päättymässä

 

Voi olla että tulee jotain vielä mieleen, mutta lisäilen sitten ��

 

 

A

Anonymous

07-10-2020 9:05 am tekijä Anonymous

  1. Nimi, perusyritys, oikeudet, roolit ja voimassaoloaika on tärkeitä tietoja nähdä nopealla silmäyksellä.
  2. sähköpostia ei tarvitsisi näkyä. Suurimman osan asiakkaista siirryttyä paketteihin, en pidä erityisen tärkeänä tietona, onko kyseessä yrityksen oma käyttäjä. Jos näkymään tulisi rajausmahdollisuuksia tai käyttäjiä voisi muokata massana tai ryhmittäin, silloin tällä tiedolla olisi merkitystä.
  3. komppaan jo täällä ehdotettua käyttäjäryhmittelyä (jota ei tarvitsisi joka yritykseen perustaa yksitellen vaan olisi heti kopiointityökalu), varsinkin jos siihen saa liitettyä massamuokkausta. Kevyimmillään rajaus voisi olla esim. perusyrityksen perusteella tai roolin perusteella.
  4. Yleensä haen nimellä. Nyt esim. tilitoimiston asiakasmassasta etsiessä en saa hakutulosta tilintarkastajan nimellä, vaikka tiedän että jossain yrityksessä se tunnus on luotuna. Tämä olisi todella kätevä toiminto, kun muistaa että tarkastajalla on kyllä tunnus luotuna ja haluaisi liittää sen toiselle asiakkaalle, mutta et muista missä yrityksessä se nyt olikaan. 
  5. Voimassaoloaika on aika tärkeä, myös oikeudet/roolit.
A

Anonymous

16-10-2020 2:01 pm tekijä Anonymous

Hei.

 

Mitä tietoja taulukossa olisi mielestänne hyvä näkyä ja miksi?

  • Nykyiset tiedot.
  • Linkki josta pystyisi nopeasti kurkkaamaan reskontraoikeudet (samalla tavalla miten nyt pystyy tarkastelemaan toimintakohtaisia oikeuksia).

 

Mikä puolestaan on turhaa tietoa?

  • Sähköposti ei ole niin olennainen tieto tässä listauksessa

 

Millaisilla ehdoilla haluaisitte rajata listausta ja miksi? (käytännön esimerkit ovat parhaimpia).

  • Erittely/järjestäminen yrityksen omien käyttäjien ja muiden käyttäjien mukaan

 

Millä tiedoilla etsitte käyttäjiä?

  • Nimen tai perusyrityksen mukaan
  • Roolien perusteella
Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin