Aloita uusi aihe
A

Anonymous

Tilitoimiston jälleenlaskutus / tarkennuskysymys

09-07-2015 1:50 pm tekijä Anonymous (Päivitetty 10-07-2015 tekijä Laura Sainio)

Törmäsin ohjeissa tällaiseen tapaukseen: Tilitoimiston Jälleenlaskutus – Netvisor tukiportaali

 

Kysymykseni kuuluu: Mistä tuo Jälleenlaskutus-toiminto tietää, mitkä ostolaskurivit linkittyvät mihinkäkin yrityksen tuotteisiin. Koska jälleenmyyntikate eroaa NV-tuotteittain, niin silloinhan niiden pitää jotenkin "löytää" toisensa? Onko ihan tuotteen nimen perusteella? Mikäli näin on, saisiko jostain täydellisen tuotelistauksen (muu kuin hinnasto). Vai onko niin että NV-tuotteet pystyttäisiin tuomaan järjestelmään teidän kannasta?

 

Terveisin

Markus Valkama


A

Anonymous

10-07-2015 9:05 am tekijä Anonymous

Moi! Kiitos vastauksista.

Ei ole meillä tällä hetkellä jälleenlaskutustoimintoa käytössä. Otettaisiin mielellään käyttöön! Mikäli ei siis tuo lisäkustannuksia?

Markus

Laura Sainio

10-07-2015 8:57 am tekijä Laura Sainio

Hei Markus!

Tuotteet:

Kun tilitoimistolle kytketään jälleenlaskutustoiminto käyttöön, luodaan samalla Netvisorin toimesta tilitoimiston tuoterekisteriin Netvisor-tuotteet. Tuotteet löytyvät tuoteryhmästä "NV-tuotteet". Jälleenlaskutus toimii silloin, kun tuotenimet ja -koodit ovat oikein. Älä siis muuta näitä oletusnimikkeitä. Kun Netvisorin hinnastoon tulee muutoksia tai uusia tuotteita, toimitetaan tieto näistä tilitoimistoille. Hintaryhmät ja hintakertoimet asetetaan kohdalleen tilitoimiston itsensä toimesta.

Asiakkaat:

Jälleenlaskutuksessa laskutus kohdistuu oikealle asiakkaalle asiakkaan nimen mukaan. Nimen tulee olla samassa kirjoitusmuodossa kuin Netvisor-järjestelmässä. Näet tuon kirjoitusasun hallitsemiesi yritysten osalta palvelunhallinnan etusivulta. Huolehdi uusia asiakasyrityksiä perustaessasi, että nimitiedot ovat yksi yhteen, ja että yrityksillä on oikeat y-tunnukset. Näin vältät ongelmat jälleenlaskutuksessa. Huomaathan, että mikäli yrityksen nimi vaihtuu Netvisor-palvelussa, tulee myös asiakaskortistossa nimi päivittää oikeaksi. Hintaryhmät päivitetään oikeiksi jälleenlaskutettaville asiakkaille tilitoimiston itsensä toimesta.

Onko tilitoimistollanne jälleenlaskutustoiminto käytössä? Mikäli ei ole, niin haluatko että kytkemme sen?

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin