12-08-2016 8:42 am tekijä Anonymous
Olen törmännyt nyt useasti tilauksen tallennuksen sujuvuutta vaikeuttavaan asiaan "uusi tilaus" näkymässä. Kun syötän asiakkaan nimen asiakaskenttään, hakee Netvisor tietokannasta jo olevia asiakkaita. Nyt, jos samannimisiä asiakkaita on useampia, ei näistä näe ko. ikkunassa kuka on kukin. Neillä on suomessa kymmeniä, melkeinpä satoja "Kirkonkylän kouluja" ja kyllä sitä aina silloin tällöin myös samannimisiä kuluttaja-asiakkaita tulee vastaan.
Kenttään pitäisi saada siis hieman enemmän tietoa. Kaupunki tai osoite olisivat suuri asia. Sillon voisi heti päättää mistä asiakkaasta on kyse. Ehdotettu asiakashaku hidastaa hakua/tilauksen tallentamista sillä se on yksi lisätoiminto.
07-02-2018 9:25 am tekijä Jani Korhola
Hei Lauri,
Arkistoin idean sillä se on ollut pitkään avoinna ilman suurempaa kannatusta. Tähän on kuitenkin pari eri vaihtoehtoista tapaa joita voi hyödyntää. Mikäli näistä alla olevista ei ole apua, niin sitten tämä jää odottamaan sitä että saamme tuon tilausosion uudistettua.
1) Asiakkaalle voi antaa asiakaskoodin ja tämä näkyy tuossa asiakashaussa yrityksen nimen perässä.
2) Hae asiakas suoraan asiakasluettelosta ja tee tilaus rivin oikean reunan toimintopainikkeen kautta.
09-02-2018 9:48 am tekijä Anonymous
Hei Jani!
Milloin tilausnäkymää päivitetään? Tuo mainitsemasi keino ei auta meitä tilausnäkymän selaamiseen.
Olisiko mahdollista saada tilausnäkymään yksi lisäsarake tilausten yksilöintiä varten, esim. viitteenne? Tuo rivihän jo löytyy tarjouksilta ja tilauksilta eli ei pitäisi olla työläs lisättävä.
Terveisin
Maarit Hulkko
09-02-2018 10:58 am tekijä Jani Korhola
Hei Maarit,
En uskalla luvata tilausnäkymien päivittämistä ainakaan tälle vuodelle.
Yksittäisten, olemassa olevien tietojen lisääminen on helppoa. Haasteeksi tässä alkaa muodostumaan se, että näihin nykyisiin tilausnäkymiin ei sarakkeita voi itse valita ja kaikki näytetään siis oletuksena kaikille. Samalla listauksen leveys kasvaa ja aiheuttaa pienemmillä näytöillä tarpeen vierittää listaa myös sivusuunnassa. Tiedätkö onko viitteemme ja viitteenne tietojen käyttö kuinka yleistä? Tai onko muita erittäin oleellisia tietoja mitä listalla voisi näyttää?
Voidaan pikkuparannuksina varmasti jotain lisätä, mutta ei välttämättä kaikkea mitä halutaan.
10-02-2018 6:36 pm tekijä Anonymous
Hei Jani!
Tuohon viitteenne / viitteemme yleisyyteen en osaa varmaa sanoa mutta olettaisin, että niiden käyttö on yleistä. Meille viitteenne on paras, sehän yksilöi tarjouksen koskemaan tiettyä asiaa. Toki Laurin esimerkissä kommenttirivin näyttäminen voisi olla parempi, tuohon voisi haluamansa yksilöinnin laittaa.
Kommenttirivistä muuten se vielä, että miksi sen saa näkyviin ainoastaan kun avaa tarjouksen muokattavaksi?
12-02-2018 8:04 am tekijä Jani Korhola
Hei Maarit,
Teen vielä pientä taustaselvitystä noiden sarakkeiden osalta, jotta listalle saadaan ne tärkeimmät. Kiitos näistä kommenteista.
Tarjousnäkymä on vain aikanaan toteutettu noin, eli ei sille mitään varsinaista syytä ole. En kuitenkaan usko että tulemme tätä muuttamaan ennen kuin koko tarjousnäkymä tehdään uusiksi.
Anonymous
02-09-2016 11:43 am tekijä Anonymous
Hei!
Hyvä ehdotus, täälläkin kannatetaan.
Tilaus-osiota voisi muutenkin uudistaa. Ainakin tilausnäkymään pitäisi saa selite tms. rivi. Meillä ei käytetä crm-osaa (ei palvele meitä) ja nyt kun samalle asiakkaalle voi olla kymmeniä tarjouksia/tilauksia, pitää jokainen klikkailla erikseen auki jos selaa näkymän kautta. Haun kauttahan tietysti voi hakea selitteellä mutta aina ei voi näin toimia.
Muutenkin näkymän ulkoasu pitäisi olla paremmin muokattavissa.