Aloita uusi aihe
A

Anonymous

Jos kollega on unohtanut "viimeistele prosessi" -vaiheen, uskallanko jatkaa laskuttamaan?

28-10-2015 3:56 pm tekijä Anonymous

Hei,

 

Ilmeisesti jollain kollegoistani on jäänyt tulostusprosessi viimeistelemättä ja ohjelma herjaa tilausta "Tiedot ovat toisella käyttäjällä lähetysprosessissa, tietojen muokkaaminen voi aiheuttaa tietojen ristiriidan. Tapahtuman tilan näet tapahtumanäkymästä"

 

Eli mitä tämä käytännössä ottaen tarkoittaa? Uskallanko laskuttaa tämän tilauksen joka nyt on "laskuttamattomat tilaukset" -otsakkeen alla ilman että on vaaraa jonkin tietojen katoamisesta? Entä miten kollegani saa tuon kesken jääneen prosessin viimeisteltyä? Ja mistä näen kuka kollegoista on kyseessä? Viimeisenä tulostuksen tehnyt kollega se ei näyttäisi olevan, sillä hänelle ohjelma herjaa samaa...

 

Miten tulisi siis toimia? Entä missä tarkalleen ottaen sijaitsee "tapahtumanäkymä"?

 

Kiitos avuista

 

terkuin,

Milja


R

Rane Olsen

28-10-2015 4:27 pm tekijä Rane Olsen

Moi Milja,

Kävin lopettamassa prosessin, voit nyt jatkaa laskuttamista normaalisti. Tuo tapahtumanäkymä on käytännössä sellainen teksti jonka voisi poistaa, mutta näihin tehdään parannuksia ensi vuonna alkavassa myyntireskontran uudistuksessa.

R

Rane Olsen

30-10-2015 10:18 am tekijä Rane Olsen

Vielä tarkentava opastus vastaavaan tilanteeseen.

Mikäli jollakin on jäänyt laskuja tulostusprosessiin, joko tulostuksen aloittamisvaiheeseen tai prosessin viimeistelyyn, niin prosessin aloittaja voi viimeistellä/keskeyttää prosessin itse. Tuo varoitusteksti liittyy siihen tilanteeseen, jossa käsiteltävä lasku on jollakin toisella käyttäjällä prosessissa ja toinen käyttäjä esim. haluaa muokata laskua. Jos laskua muokkaa tuossa vaiheessa ja toinen käyttäjä sitten palaa omaan prosessiinsa ja lähettää aineiston eteenpäin, niin asiakas saa mahdollisesti eri tiedoilla olevan laskun, kuin mitä alkuperäinen lähettäjä on ollut lähettämässä. Laskutusta voi jatkaa, kunhan varmuuden vuoksi jättää prosessissa olevan laskun pois tulostuksesta.

Mikäli prosessin aloittaja on estynyt sulkemasta omaa prosessiaan, niin Helpdesk voi siinä tapauksessa sulkea prosessin omilla työkaluillaan. Tällaisen pyynnön voi lähettää Helpdeskiin esim. käyttämällä Vikailmoitusta (Ohje & Tuki -toiminnon alla).

A

Anonymous

11-12-2015 2:53 pm tekijä Anonymous

Hei,

samaan aiheeseen liittyen, mikä on tuon "prosessoinnin" tarkoitus ja mitä siitä seuraa?
Onko tosiaan niin, että joka kerta kun käy tulostamassa laskukopion, siitä aiheutuu uusi prosessi, joka täytyy viimeistellä? vai voinko tulostaa laskukopion ilman prosessointia?

R

Rane Olsen

14-12-2015 12:01 pm tekijä Rane Olsen

Moi Pia,

Tulostusprosessi pitää aina viimeistellä, muuten ei voi ottaa seuraavaa tulostusta prosessoitavaksi. Laskun ensimmäinen tulostus muodostaa tositteen, kun viimeistely tehdään. Siitä eteenpäin viimeistely vain lopettaa prosessin.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin