19-02-2016 12:52 pm tekijä Anonymous
Myöhässä oleva myyntilasku, valikot tarjoaa sille vain muistutus mahdollisuuden mutta siihen muistutukseen ei tule mitään perintä/muistutuskulua?
Miten sen sinne saisi?
Myynnin perustiedoissa on perintäkulu merkitty mutta sekö tulostuu vasta toiseen tai monenteenko karhukirjeeseen?
Ihan yleinen käytäntö lienee nykyisin, että jo ensimmäisessä (ja mahdollisesti ainoassa) maksumuistutuksessa on lisäkulu merkittynä.
Visma ✓
14-07-2017 12:14 pm tekijä Virpi Laine
Hei
Ohjeemme ovat päivittyneet tuon Heidin postauksen jälkeen. Laskujen perinnästä löydät ohjeen täältä: https://support.netvisor.fi/hc/fi/articles/236174568-Laskujen-perint%C3%A4
Virpi
13-09-2018 10:27 am tekijä Anonymous
Teen erääntyneestä laskusta muistutuksen ja lisään siihen muikkarikulun. Jos laskua ei makseta, teen siitä huomautuksen ja lisään jälleen muikkarikulun. Edellinen kulu ei olekaan enää mukana huomautuksella. Miksi? Nyt pitää itse tuplata huomautuskulu ja siitä muodostuu vain yksi perintäkulurivi laskulle. Olisi selkeämpi jos huomautuksella olisi rivi esim. "Maksumuistutus 6.9.2018" ja toinen "Maksuhuomautus 13.9.2018", päivämäärä olisi muikkarin/huomautuksen lähetyspäivä.
Ja kysymys: jos lasku, jolle on lisätty tämä perintäkulu, siirretään esim. Dueton muistutus- tai perintäpalveluun, siirtyykö myös lisätyn perintäkulun tieto Duetolle, että osaavat periä sitäkin asiakkaalta ja tilittää toimeksiantajalle suorituksen tullessa?
Anonymous
14-07-2017 11:44 am tekijä Anonymous
Klikkailin linkkiä, ja:
hups
Sinulla ei ole käyttöoikeutta tälle sivulle.
Olipas surkea suoritus. Miten tuon pääsee lukemaan? Haluan siis lisätä perintäkulut muistutukseen, jonka lähetän verkkolaskuna.