Aloita uusi aihe

Sofia Tuominen

Visma

Loppuvuoden huoltotöistä liittyen Netvisorin tietokantajärjestelmien päivittämiseen

29-11-2021 3:25 pm tekijä Sofia Tuominen

Hyvä asiakkaamme,

 

viime aikoina olette saattaneet huomata tavallista useampia tiedotteita hetkellisistä huoltotöistä koskien osaa asiakkaistamme. Nämä tiedotteet ovat olleet ennakoivia, ja monessa tapauksessa palvelun käyttökatkoa ei ole ilmennyt. Lyhyiden katkojen ilmetessä ne ovat liittyneet järjestelmämme toiminnalle olennaisen kahdentamisen "puolen vaihtoon"; sen avulla olemme voineet keskittyä suorittamaan huoltotoimia yksittäisellä palvelimella ilman asiakaskokemuksen häiriintymistä. Huoltojen kuluessa olemme kuitenkin havainneet, ettemme voi suorittaa jäljellä oleville järjestelmille uudistuksia kyseisellä tavalla, vaan siirrymme malliin, jossa olemassa olevat asiakaskannat siirretään vapaalle palvelimelle pysyvästi päivittäen järjestelmät liukuvasti. Netvisorin normaalille toiminnalle toimintatavalla ei ole vaikutusta.

 

Yllä kuvattuun perustuen tulemme loppuvuonna suorittamaan useampia (arviolta neljästä viiteen) viikonlopun mittaisia huoltotöitä. Yksittäisen viikonlopun puitteissa siirrämme päivitysvuorossa olevien palvelimien tietokannat (~10000 asiakasympäristöä) tuoreille palvelimille. Yksittäiselle asiakkaalle koituu siirrosta ympäristön koosta riippuen vain maksimissaan kymmenen (10) minuutin käyttökatko, jonka aikana käyttäjä voi selata ympäristöön syötettyjä tietoja, muttei tehdä muutoksia niihin. Lisäksi asiakkaan kirjautuessa ympäristöön siirron aikana tulee hänelle ilmoitus siirrosta. Valitettavasti prosessin automaation vuoksi emme voi ennakoida asiakaskohtaisia ajankohtia katkoille, mutta päivitämme hyvissä ajoin tähän tiedotteeseen sekä asiakaskohtaisesti Netvisorin käyttöliittymän ilmoituksiin aikavälin, jolla siirrot suoritetaan. Siirrot koskevat yksittäistä asiakasympäristöä vain kerran.

 

Kiitämme tuestanne ja ymmärryksestänne uudistusprojektin yhteydessä. Päivityksillä on kriittinen rooli Netvisorin toimintakyvyn ja -varmuuden ylläpitämisessä. Mikäli huoltotoimista ilmenee kysyttävää, toivomme, että olette meihin yhteydessä matalalla kynnyksellä sähköpostiosoitteen tuki.netvisor@visma.com kautta.

 

----------

Päivitetty 11.11.2021

Tulemme suorittamaan  seuraavan erän (4/6) asiakassiirtoja huoltoaikojemme mukaisesti viikonlopun 19.-21.11.2021 kuluessa. Siirrot aloitetaan perjantaina klo 19:00. Siirron kohteena olevien asiakasympäristöjen etusivuilla tullaan näyttämään viikon kuluessa ilmoitus.

 

Päivitetty 08.11.2021

Viikonlopun siirrot suoritettiin onnistuneesti lauantaihin klo 17 mennessä. Tulemme ajoittamaan seuraavat siirrot huoltoaikojemme puitteisiin 19.-21.11.2021. Tiedotamme siirron kohteena olevia asiakkaita tulevina viikkoina.

 

Päivitetty 29.10.2021
Pysyäksemme tavoitteessamme suorittaa päivitykset loppuvuoden aikana tulemme suorittamaan ensimmäisen erän (3/6) siirtoja jo tulevana viikonloppuna 5. - 7. 11.2021. Siirron kohteena olevien asiakasympäristöjen etusivuilla tullaan näyttämään viikon kuluessa ilmoitus.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin