Start et nytt emne
A

Anonymous

Ulkomaisten toimittajien laskut eivät kuittaannu maksetuiksi

12-11-2021 8:05 pm tekijä Anonymous (Päivitetty 30-04-2019 tekijä Anonymous)

Ongelma jatkuu edelleen. Mielellään saisi tähän asiaan vastauksen.


A

Anonymous

05-05-2019 8:14 am tekijä Anonymous

Liittyisikö siihen mistä pankista on maksettu? Jollei pankki toimita oikeanlaista palautetta? Ålandsbankenista maksetut verotilisiirrot ei vieläkään kuittaannu maksetuiksi vaan roikkuvat Maksupalvelussa-tilassa, jollei pyydä tukea niiden tilaa muuttamaan. Olisiko tässä sama "vika"?

A

Anonymous

06-05-2019 12:18 pm tekijä Anonymous

Tässä tapauksessa pankkina kuitenkin Danske, joka on ymmärtääkseni ollut Netvisorin kanssa tekemisissä jo alkuvaiheista asti, joten tuntuu aika epätodennäköiseltä että palautteet tulisi väärässä muodossa. Ja tässä on vielä sekin ihmetys, että toisella yrityksellä jolla tätä ongelmaa on ilmennyt on useampia ulkomaisia toimittajia, osa maksuista kuittaantuu automaattisesti ja osa ei ja kaikki maksut kuitenkin pääsääntöisesti SEPA-maksuja.

Laura Sainio

11-06-2019 3:59 pm tekijä Laura Sainio

Hei Teemu,

 

Vastasin äsken kysymykseesi viikkojulkaisutiedotteen kommentissa:

https://community.visma.com/t5/Netvisor-uutiset/Viikkopaivitys-28-5-2019-julkaisutiedote/bc-p/227577#M819

 

Tuon julkaisun yhteydessä korjattu ongelma koski kaikkia pankkeja, mutta Dansken maksujen ongelmissa on kyse eri asiasta. Ja itse asiassa ongelmaa tutkiessamme olemme nyt todenneet, että Dansken ongelmat liittyvät maksun palautteisiin - välillä ulkomaanmaksujen kohdistustieto tulee tiliotteella ainoastaan kentässä "Toimeksiantajan tieto:", ja silloin muodostuu tosite automaattisesti. Toisinaan palaute tulee sekä kentässä "Toimeksiantajan tieto:" että kentässä "Toimeksiantajan toinen tieto: ", ja tällöin tositteen automaattinen muodostus epäonnistuu. Tuon tilanteen hallinta meillä tulee korjata. 

A

Anonymous

12-11-2021 8:05 pm tekijä Anonymous

Hei

 

Onkohan muut huomanneet, että ulkomaille ihan oikeaoppisesti reskontran kautta maksetut laskut eivät kirjaudu maksetuiksi automaattisesti, vaan jäävät roikkumaan reskontraan maksupalvelussa-tilaan. Menee vähän Netvisorin automatiikka hukkaan kun joudut käsin kuittaamaan laskut maksetuiksi, että saat ne pois avoimista ostolaskuista ja maksupalvelusta. Ainakin Dansken asiakkailla ollut tätä vikaa viime aikoina. Lieneekö vika pankin vai Netvisorin?

Logg inn eller Registrér publiser en kommentar