Tällä viikolla julkaisimme seuraavat muutokset ja uudistukset:
Myynti
- Mahdollistimme asiakkaiden tietojen yhdistämisen Netvisorissa. Asiakasta yhdistettäessä siirtyy yhdistettävältä asiakkaalta yhdistämisen kohteena olevalle asiakkaalle seuraavat tiedot:
- tarjoukset
- myyntitilaukset
- myyntilaskut
- toimipaikat
- yhteyshenkilöt
Asiakkaan, jonka tiedot on siirretty toiselle asiakkaalle, voi poistaa tietojen siirron jälkeen edellyttäen ettei mitään alla mainittuja esteitä poistolle ole olemassa.
- Asiakkaan voi poistaa Asiakaskortin kautta. Uudistimme tätä poistamista ja nyt asiakasta poistettaessa kerrotaan tarkka syy poiston estolle mikäli poisto epäonnistuu. Syitä poiston mahdolliselle epäonnistumiselle ovat:
- asiakkaalla on laskuja
- asiakkaalla on suorituksia
- asiakkaalle on kirjattu työaikaa
- asiakkaalla on CRM tehtäviä
- asiakkaalla on muodostettuja korkolaskuja
- asiakas kuuluu sopimuslaskutuksen palvelukoriin
Lisäsimme myös uuden rajapintaresurssin "deletecustomer.nv", joka mahdollistaa yksittäisen asiakkaan poistamisen.
- Paransimme virheviestintää liittyen rajapinnasta tuotujen myyntilaskujen liitteiden nimien ja kommenttien pituuksiin.
- Paransimme arvonlisäverottomien tuotteiden tietojen esittämistapaa myyntilaskulla. Mikäli laskulle on valittu verotuskäsittelyksi "ei alv käsittelyä" tai "rakennuspalvelu" tuodaan lisättävät tuotteet laskulle suoraan arvonlisäveroprosentilla 0. Ennen muutosta tieto päivittyi nollaksi vasta laskurivien tallentamisen jälkeen. Sama koskee myös tuotteita, joilta laskutusmaan perusteella jäävät arvonlisäverot pois.
- Päivitimme myyntitilauksen laskuttamisen koontilaskutuksena lisäämään erillisen kommenttirivitiedon jokaisesta laskutetusta tilauksesta erikseen. Nyt siis myyntitilauksen koontilaskutuksessa kommenttiriveille tulee tieto kaikista koontilaskutuksen tilauksista.
- Päivitimme ostolaskurivien jälleenlaskutuksen käyttämään seuraavia asiakkaan takaa löytyviä oletustietoja myyntilaskua muodostettaessa:
- maksuehto
- myyjä
- aputoiminimi
- viitteenne
- Lisäsimme asiakaslistaukseen massatoiminnoksi aputoiminimen asettamisen asiakkaille. Toiminto on näkyvillä, mikäli yrityksellä on vähintään yksi aputoiminimi.
- Lisäsimme asiakaslistaukseen myös aputoiminimi -sarakkeen, jonka voi valita näytettäväksi kohdasta "Näytä sarakkeet" ja "Lisätiedot". Aputoiminimi on myös mahdollista valita asiakaslistauksen ryhmittelyperusteeksi.
Ostot
- Lisäsimme ostolaskuautomaatioon toiminnon riviselitteen asettamiseksi kaikille laskun riveille. Selitteenä voidaan käyttää laskurivin tuotenimeä, tuotekoodia tai omaa tekstiä.
- Korjasimme ostolaskuautomaation maksamista ostolaskuista lähetettävää viestintää. Jatkossa viestintää lähetetään vain sähköpostilla eikä tekstiviesteillä.
- Teimme muutoksen avointen ostolaskujen "Käsittele x laskua"-toimintoon. Jatkossa valitut laskut näkyvät ostolaskunäkymässä siinä järjestyksessä, jossa ne olivat avoimissa ostolaskuissa.
- Lisäsimme ostolaskulle uuden tiedon "kirjauspäivä". Kirjauspäivä -tieto voidaan antaa laskulle jo heti laskun lisäysvaiheessa tai lisätä laskulle myöhemmin laskun tallennuksen jälkeen. Kirjauspäivä -tiedon löydät laskunäkymästä päivämäärä- ja summa -tietojen välistä. Kirjauspäivä -tieto määrittää laskusta muodostuvan tositteen päiväyksen.
Kirjauspäivä -tieto vaikuttaa mm. seuraaviin näkymiin:
- Lisätty uusi sarake "Kirjauspäivä"
- Tositelajin "OL Ostolasku" yhteydessä näkyy suluissa kirjauspäivä -tieto (jos kirjauspäivää ei ole laskulla annettu niin näytetään laskupäivä)
- Tositelajin "OL Ostolasku" yhteydessä näkyy suluissa kirjauspäivä -tieto (jos kirjauspäivää ei ole laskulla annettu niin näytetään laskupäivä)
- Päivämäärä toimii samalla myös paljon toivottuna porautumislinkkinä ostolaskulle
- Oletuksena rajataan ostoreskontraan porauduttaessa kirjauspäivällä
- Oletuksena päiväyksellä rajauksessa käytössä kirjauspäivä, lisätty uusi sarake "Kirjauspäivä"
- Lisätty uusi sarake "Kirjauspäivä"
- Avoimet ostolaskut / Ostolaskuluettelo
- Tositelistaus
- Tarkistettavat tiliöinnit
- Täsmäystysnäkymä
- Avoimet ostovelat
- Tilinpäätöksen raportit - Ostoreskontran velkaluettelo
Rajapinnan kautta ostolaskuja käsiteltäessä kirjauspäivä palautuu laskua noudettaessa ja kirjauspäivä voidaan antaa laskulle laskua lisättäessä.
Palkat
- Korjasimme ä-kirjaimen näyttämisen ongelman Työajan kirjaus -näkymässä, tuntitapahtumarivin Tila -alasvetovalikosta, jossa ä-kirjaimen sijaan näkyi erikoismerkkejä.
Ohjelmistorajapinta
- Lisäsimme uuden rajapintaresurssin "deletecustomer.nv", joka mahdollistaa yksittäisen asiakkaan poistamisen. Lue lisää asiakkaan poistamisesta Myynti -otsikon alta.
Laajennokset
- Maventa Verkkolaskutus (verkkolaskujen ja skannauspalvelulaskujen vastaanotto) palvelukanava voidaan ottaa käyttöön, tai poistaa käytöstä, Netvisor Storen Sähköisten palvelukanavien kautta.
Yleiset
- Parannettu virheilmoitusta tilanteessa, missä käyttäjällä ei ole oikeutta perusyritykseensä. Virheilmoitus kertoo nyt aiempaa selkeämmin, miten käyttäjän tulisi tilanteessa toimia.
Anonymous
20-11-2020 7:02 am tekijä Anonymous
Milloin ostolaskuille tulee mahdollisuus lisätä seurantakohde? Vaikka lainat kirjataankin tiliotteelta missä seurantakohteen saa lisättyä tulee ostoreskontraan esim. taseeseen menevät kalustoostot ja säännöllisesti esim. osamaksulaskut, näissä kaikissa seurantakohde pitää lisätä erikseen tositteella tai jos se unohtuu niin kohdistus on tehtävä tilinpäätösvaiheessa ja tuolloin on monta muutakin hommaa tehtävänä joten olisi hyvä jos tuo homma olisi jo tehty suoraan ostoreskontrassa.